Toyota Corolla jedenastej generacji oferuje bardziej nowoczesne i obszerniejsze nadwozie w porównaniu z poprzednikiem oraz lepsze wyposażenie. Między innymi dzięki tym cechom ma szansę powrócić na pozycję lidera w segmencie kompaktowych sedanów. Corrola w zeszłym roku była wiceliderem segmentu kompaktowych sedanów (1299 sz.), ustępując miejsca jedynie nowemu Volkswagenowi Jetta (1662 szt.) a wyprzedzając np. Hondę Civic Sedan (1041 szt.).Nowy sedan Toyoty ma długość 462 cm (+8 cm w porównaniu z poprzednikiem). Corolla wykorzystuje tę samą płytę podłogową co modele Auris (i wersja kombi Auris Touring Sports), ale z powiększonym w stosunku do nich rozstawem osi (270 cm). Zawieszenie również jest takie samo, ale z przodu zastosowano bardziej miękkie amortyzatory, co przekłada się na wyższy komfort tłumienia nierówności niż w hatchbacku. Krótkie, poprzeczne nierówności Corolla połyka niemal niezauważalnie i bezgłośnie zbliżając się w charakterystyce do konkurentów francuskich. Mimo to nadal pewnie prowadzi się w zakrętach. Większe rozmiary Corolli zaprocentowały we wnętrzu, szczególnie obszernością na tylnej kanapie. Niestety w niewielkim stopniu powiększył się bagażnik, który ma pojemność 452 litrów (+2 l w porównaniu z poprzednikiem). Samochód jest dostępny z silnikami benzynowymi 1.33 VVT-i/99 KM (od 62 900 zł), 1.6 Valvematic/132 KM (od 69 400 zł). Dostępny on jest również ze skrzynią Multidrive S (od 78 900 zł). Ciekawą propozycją jest wersja z dieslem 1.4D-4D pod maską o mocy 90 KM (od 75 000 zł). Producent nie zdecydował się na wprowadzenie do oferty wersji hybrydowej. Rynki zbytu na kompaktowe sedany Toyoty są głównie w krajach arabskich i Europie Wschodniej. A tam zainteresowanie hybrydami jest minimalne czyniąc inwestycję w taki wariant nieopłacalną dla producenta. W podstawowej wersji Life mamy co prawda siedem poduszek powietrznych (o trzy więcej niż w poprzednim modelu), seryjne światła LED (niedostępne w poprzedniku), ESP (wymagające poprzednio dopłaty), ale zabrakło na pokładzie np. klimatyzacji. Dopiero od wersji Active (od 65 900 zł) mamy ją w standardzie. System multimedialny Toyota Touch 2 z funkcją Bluetooth i kamerą cofania jest dostępny od kolejnej wersji wyposażenia Premium (od 70 400 zł dla 1.3 VVT-i), która wg importera ma przyciągać w Polsce największą liczbę nabywców. PD