Czwarty rok z rzędu Renault jest liderem rynku samochodów dostawczych. W czerwcu br. udział w rynku wyniósł 26 proc., a Master od 6 lat jest liderem segmentu H Van. Razem z osobówkami oznacza to czwarte miejsce na rynku w pierwszym półroczu br.
W okresie od stycznia do czerwca br. zarejestrowano 17 437 samochodów osobowych i dostawczych Renault, co daje marce 4 miejsce na polskim rynku. Sprzedaż samochodów osobowych od stycznia do czerwca br. wzrosła, zarejestrowano 10 543 aut. Rośnie także sprzedaż samochodów zelektryfikowanych. Aktualnie stanowi ona już 41% mixu produktowego. Co ważne rośnie sprzedaż samochodów marki do klienta indywidualnego.
W drugim półroczu wyniki mogą być jeszcze lepsze, bo niebawem pojawią się nowe modele: Renault Rafale w wersji PHEV 300 KM, Renault Symbioz oraz Nowy Master w wersji spalinowej i elektrycznej.
Do końca czerwca br. zarejestrowano 17 437 samochodów osobowych i dostawczych Renault w Polsce. Udział marki w rynku wynosi 5,6%, co daje 4 miejsce w sprzedaży samochodów w Polsce i jest to wzrost o jedną pozycję w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku.
Od 15 lat Renault pozostaje liderem rynku samochodów modyfikowanych w Polsce. Podwozia Master stanowią ponad 40% całego rynku podwozi. Największy udział w sprzedaży zabudów mają zabudowy typu skrzynia z plandeką, samochody do przewozu osób z niepełnosprawnością oraz różnego rodzaju kontenery (w tym izotermiczne i chłodnicze), skrzynie otwarte i wywrotki.
Bardzo nas cieszy rosnące zainteresowanie samochodami zelektryfikowanymi Renault. Zakładamy, że trend ten zostanie utrzymany między innymi dzięki modelowi Scenic E-Tech 100% electric, który właśnie wszedł do naszej oferty samochodów w pełni elektrycznych. Wśród nowych modeli w drugiej połowie roku pojawią się Renault Rafale w wersji hybryda plug-in 300 KM oraz Symbioz jako uzupełnienie naszej gamy.
Jesteśmy dumni, że Renault po raz kolejny zostało liderem rynku samochodów dostawczych w Polsce, gdzie co czwarty sprzedany samochód dostawczy to Renault. Numerem jeden nieprzerwanie od 2018 roku wśród samochodów dostawczych do 3,5 t jest Master – mówi Tomasz Mróz, Dyrektor Wykonawczy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Sprzedaż samochodów osobowych także wzrosła, w okresie styczeń-czerwiec br. zarejestrowano 10 543 samochody osobowe Renault co jest wzorstem aż o 18,54 proc.
Swoją pozycję w segmencie B-SUV umocnił Renault Captur, zamówienia na ten model w pierwszej połowie roku przekroczyły 2500 szt. zarejestrowanych samochodów (co daje wzrost o 30% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego). Miejski crossover Renault Captur cieszył się dużym zainteresowaniem szczególnie klientów indywidualnych (66% wszystkich zamówień w pierwszym półroczu 2024), model ten zanotował wzrost zainteresowania w tej grupie klientów o 61% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. Najczęściej wybierana wersja to techno, a najczęściej wybierany silnik w gamie to TCe 100 Eco-G, z fabryczną instalacją LPG.
Do końca czerwca br. złożono już ponad 900 zamówień na Nowego Captura, który właśnie zadebiutował na rynku. Nowy Captur to pierwszy samochód na świecie w segmencie B z technologiami pokładowymi zarezerwowanymi wcześniej dla samochodów z wyższych segmentów – oferuje multimedialny system openR link z wbudowanymi usługami Google.
Osobowe Renault Trafic już od sześciu lat jest modelem nr 1 w segmencie minibus na polskim rynku. W pierwszym półroczu zarejestrowano ponad 2200 sztuk Renault Trafic w wersji osobowej (+31% w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego).
Flagowe Renault Clio w pierwszej połowie roku odnotowało wzrost zainteresowania wśród klientów indywidulanych, którzy stanowili 41% zamawiających ten model w 2024 r. Powodem wzrtostu zainteresowania może być nowa cena na Clio z automatyczną skrzynią biegów (teraz od 79 600 zł za wersję z silnikiem 1.0 TCe 90 X-Tronic).
Renault stopniowo zmierza w stronę całkowitego przejścia na napędy o zerowej emisji i planuje osiągnąć ten cel do 2030 roku. Obecnie marka posiada w swoim portfolio zarówno samochody w 100% elektryczne, jak i hybrydowe.
Gama samochodów z napędem E-Tech zyskuje w Polsce na popularności. Łącznie samochody z napędem EV+HEV+MHEV stanowią już 41% mixu sprzedaży. Dostępne są w pełni elektryczne Megane E-tech 100% electric, Kangoo E-Tech 100% electric i Scenic E-Tech 100% electric, a także samochody w pełni hybrydowe i miękkie hybrydy w modelach Clio, Captur, Arkana Austral oraz Espace E-Tech full hybrid.
Aktualnie do sprzedaży dołączyło Renault Scenic E-Tech 100% electric, Samochód Roku 2024.
Po raz kolejny Renault zostało liderem polskiego rynku samochodów dostawczych. W czerwcu Renault miało rekordowe 26,1% udziału w tym segmencie. Oznacza to, że co czwarty samochód dostawczy sprzedawany w Polsce to było Renault.
Od stycznia do czerwca br. zarejestrowano ich 6894, co daje marce 20,97% udziału w rynku. Renault Master od 2018 roku utrzymuje pozycję lidera wśród samochodów dostawczych do 3,5 t. W pierwszym półroczu tego roku zarejestrowano ponad 4800 Masterów, co daje temu modelowi 1. miejsce w segmencie H Van.
W pierwszym półroczu tego roku zarejestrowano także blisko 900 samochodów dostawczych Trafic. Model Express to ponad 1000 zarejestrowanych samochodów.