Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Volkswagen Group Polska zdecydowanym liderem rejestracji nowych samochodów

Volkswagen

• w 2019 roku w Polsce zarejestrowano w sumie 150.523 samochody osobowe 6 marek należących do
Grupy Volkswagen, co przekłada się na 27,1-procentowy udział w liczbie rejestracji nowych aut
• z wynikiem 68.646 numerem 1 w Polsce pod względem liczby rejestracji nowych samochodów
osobowych jest marka Škoda – nieprzerwanie od 2009 roku
• Volkswagen znalazł się w zestawieniu na trzecim miejscu, z wynikiem 53.844 samochodów
• w 2019 roku dilerzy Das WeltAuto sprzedali już ponad 23,5 tysiąca używanych, sprawdzonych
samochodów
• koncern Volkswagen jest gotowy na elektryczną rewolucję – do 2029 roku Grupa zamierza wprowadzić na
rynek 75 samochodów elektrycznych oraz około 60 aut z napędem hybrydowym
 

Škoda Octavia królową 2019 roku

Poznań, 9. stycznia 2020 – W 2019 roku zarejestrowano w Polsce 157.719 samochodów osobowych i
dostawczych pochodzących z Volkswagen Group Polska. Na pierwszym miejscu w zestawieniu z liczbą
68.646 (-1%) samochodów, po raz 11. z rzędu, znalazła się marka Škoda. Volkswagen uplasował się na
trzeciej pozycji z liczbą 53.844 (-4%). Marki Audi i SEAT znalazły, odpowiednio, 13.777 (-6%) oraz 12.435 (-
1%) klientów. Znaczny wzrost rejestracji zanotowała marka Porsche dostarczając 1821 (+9%) samochodów.
Wzrost rejestracji dotyczy także samochodów dostawczych (10,3%). Najczęściej rejestrowanym nowym
samochodem w Polsce w minionym roku ponownie była Škoda Octavia.
 

Spadek sprzedaży w Volkswagenie

W 2019 roku liczba rejestracji nowych samochodów Grupy VW w Polsce nieznacznie się zmniejszyła w
porównaniu z wynikiem w 2018 roku (-2,1%). Zdecydowany wzrost rejestracji zanotowano jednak w
przypadku samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in. Pod koniec roku w polskiej ofercie marek
należących do Grupy Volkswagen znajdowały się elektryczne auta miejskie, kompaktowe, typu SUV, sportowe i dostawcze. W tym roku oferta elektrycznych modeli zostanie podwojona. W latach 2020-2024 koncern
zainwestuje aż 33 miliardy euro w elektromobilność. Inwestycje dotyczą także polskiego rynku. Volkswagen
Group Polska wraz z siecią dealerską mocno inwestują w rozbudowę infrastruktury ładowarek dla samochodów elektrycznych i hybrydowych typu plug-in przy salonach sprzedaży. W sumie powstanie aż 400 punktów ładowania, z 70 już można korzystać.
 

Rekord w sprzedaży aut używanych 

Volkswagen Group Polska intensywnie rozwija także sprzedaż sprawdzonych, używanych samochodów. W
2019 roku padł kolejny rekord, sprzedano 23.531 (+17,5%) aut z certyfikatem Das WeltAuto. Das WeltAuto to wielomarkowy program odkupu i sprzedaży osobowych samochodów używanych, działający przy salonach
dealerskich marek: Volkswagen, SEAT, Škoda oraz Volkswagen Samochody Dostawcze. Główną ideą
programu jest sprzedaż aut używanych w bardzo dobrym stanie technicznym, których historia i przebieg
zostały szczegółowo sprawdzone.
Przeczytaj również
Popularne