Silnik 1,6 MPI oferujący moc 102 KM, teraz po zmianach wraca do oferty – będzie dostępny dla Octavii i Nowej Octavii Tour. Został wprowadzony do oferty w 2002 roku i od tego momentu sukcesywnie zwiększał procentowy udział w sprzedaży. W pierwszym roku po wprowadzeniu jednostki do oferty, jej udział w sprzedaży Octavii wyniósł 12,16%. W minionym roku wzrósł aż do 31,64%. Średnio, wliczając sprzedaż z 2010 roku, silnik osiągnął ponad 20-procentowy udział wśród jednostek napędzających Octavię, a wolumen sprzedaży wyniósł 23 959 sztuk. W 2010 roku jednostka została tymczasowo wycofana z oferty, po to, by dostosować jej parametry do wymogów normy emisji spalin EU 5. Teraz, po zastosowanych zmianach zużycie paliwa zmniejszyło się o 0,4 l/100 km w obszarze miejskim i o 0,3 l/100 km poza obszarem miejskim. Przeniosło się to na obniżenie całkowitej emisji CO2 o 10 g/km (dane dla Octavii liftback). Zobacz także: 02-11-2010 Silnik 2.0 TDI dla Octavii teraz z napędem 4x4 i DSG Znane użytkownikom Škody Yeti, połączenie jednostki 2.0 TDI CR 140 KM z napędem 4x4 i przekładnią automatyczną DSG, wkrótce zostanie wprowadzone do portfolio Octavii. 13-10-2010 Silnik 2.0 TDI dla Superba teraz z 4x4 i DSG Długo oczekiwane połączenie przekładni DSG i napędu 4x4 z jednostką 2.0 TDI jest już dostępne dla Superba - flagowego modelu marki Škoda. Jednostka ta wcześniej... 19-02-2010 Nowy silnik dla Superba Zmienia się gama silników dostępnych dla Superba - dotychczasowa jednostka 2.0 TDI PD DPF 103 kW/140 KM zostaje zastąpiona nową: 2.0 TDI CR DPF 103 kW/140 KM.