Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Technologia MultiAir zastosowana przez Fiat Powertrain Technologies zdobywa nagrody również za oceanem

MultiAir_09Wpływowe amerykańskie czasopismo „Popular Science" nominowało technologię MultiAir do nagrody „Najlepsza z nowości" 2010 („Best of What's New" 2010) za jej innowacyjne cechy, które podnoszą poprzeczkę pod względem oszczędności paliwa i poszanowania środowiska naturalnego. Rewolucyjny układ elektrohydraulicznego sterowania zaworami ssącymi MultiAir, wynaleziony i wprowadzony na rynek przez FPT - Fiat Powertrain Technologies obiega świat i po zdobyciu wielu nagród w Europie, zyskuje istotne uznanie po drugiej stronie oceanu. W Stanach Zjednoczonych technologia MultiAir będzie wkrótce dostępna w silniku 1,4 we wprowadzanym ten na rynek modelu Fiat 500, wyposażonego w czterocylindrowy silnik FPT o pojemności 1,4 litra. Technologia MultiAir charakteryzuje się precyzyjną kontrolą ilością powietrza zasysanego do cylindrów bez wykorzystywania przepustnicy, redukując dzięki temu zużycie paliwa i emisję CO2 aż do 10% zapewniając przy tym moc większą o 10% i moment obrotowy wyższy o 15%. Ponadto dokładna kontrola spalania zmniejsza również emisje substancji zanieczyszczających środowisko naturalne. MultiAir to uniwersalna technologia, którą z łatwością można stosować we wszystkich silnikach benzynowych. Interesujące możliwości rozwoju czekają również silniki diesla. W czerwcu tego roku silnik 1.4 Turbo opracowany przez FPT, pierwszy silnik, w którym wdrożono technologię MultiAir zdobył prestiżową, europejską nagrodę "Silnik Roku" w kategorii najlepszego nowego silnika, przyznaną przez międzynarodowe jury złożone z 65 dziennikarzy - specjalistów z 32 krajów. Dziś system MultiAir jest dostępny w modelach: Abarth Punto Evo 1.4 MultiAir Turbo 165 KM; Alfa Romeo MiTo 1.4 MultiAir 105 KM oraz 1.4 MultiAir Turbo 135 KM i 170 KM; Alfa Romeo Giulietta 1.4 Multiair Turbo 170 KM; Lancia Delta 1.4 MultiAir Turbo 140 KM; Fiat 500 0.9 TwinAir Turbo 85 KM; Fiat Bravo 1.4 MultiAir Turbo 140 KM oraz Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 105 KM i 1.4 MultiAir Turbo 135 KM.

Przeczytaj również
Popularne