Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Sobiesław Zasada skończył osiemdziesiąt lat!

sobieslaw_zasadaNajsławnieszy polski kierowca rajdowy urodził się 27 stycznia 1930 roku w Dąbrowie Górniczej. Karierę sportową zaczynał od lekkoatletyki i tenisa stołowego gdzie odnosił znaczące sukcesy na arenie ogólnopolskiej. Pierwszy start za kierownicą samochodu miał miejsce w lutym 1952 r.w BMW 327, wówczas pilotem była Ewa Goworowska, niedługo później małżonka Zasady. W ciągu całej swojej kariery kierowcy rajdowego zdobył trzykrotnie tytuł mistrza Europy (1966, 1967, 1971). Można powiedzieć że tytuły Mistrza Europy z tamtych czasów są równoznaczne z teraźniejszymi tytuami Mistrza Świata gdyż to właśnie czempionat starego kontynentu był najwyższym stopniem wtajemnicznie w rajdowym rzemiośle. Sobiesław Zasada ma na swym koncie także zwycięstwo w jednym z najtrudniejszych wyścigów drogowych świata - Gran Premio Argentino w 1967 roku. Kilkunastokrotnie był mistrzem Polski. Wygrał m.in. Rajd Wełtawy, Genewski, Alpenfahrt. W 1997 roku w afrykańskim klasyku Safari zajął drugie miejsce w grupie N. Jego pilotem - jak w wielu wcześniejszych rajdach - była wtedy małżonka Ewa.Jubilat wciąż utrzymuje wysoką aktywność sportową. Trzy miesiące temu po raz kolejny wygrał Rajd Żubrów. Jako honorowy gość Rajdu Polski, pojawił się w czerwcu 2009 roku na torze w Mikołajkach w Mercedesie 450 SLC - replice auta, którym w 1978 roku wraz z Andrzejem Zembrzuskim zajął drugie miejsce w gigantycznym Rajdzie Dookoła Ameryki Południowej (dystans 30 tysięcy kilometrów do pokonania w 28 dni!). Jest także zapalonym narciarzem i żeglarzem; z powodzeniem uczestniczył kilkakrotnie w transatlantyckich regatach do wyspy Santa Lucia. Od października 2010 roku Sobiesław Zasada jest redaktorem honorowym Magazynu Fleet.Wszytkiego Najlepszego Panie Sobiesławie!   Wspomnienia Sobiesława Zasady z Rajdu Polskiego... Zasada

Przeczytaj również
Popularne