Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Restrukturyzacja AUTOVAZ

RenaultAkcjonariusze AVTOVAZ – Agencja Russian Technologies, Renault i bank inwestycyjny Troika Dialog – podpisali 15 lipca 2010 roku ostateczne porozumienie dotyczące niezbędnych środków i głównych etapów restrukturyzacji i rekapitalizacji spółki AVTOVAZ. Porozumienie stanowi finalizację zobowiązań zawartych w Memorandum of Understanding (M.O.U), podpisanym 27 listopada 2009 roku w Paryżu przez akcjonariuszy i AVTOVAZ, w obecności Władimira Putina, premiera Federacji Rosyjskiej, François Fillona, premiera Francji oraz Władimira Artiakowa, gubernatora regionu Samara.M.O.U. zostało podpisane przez akcjonariuszy przed uruchomieniem pomocy w wysokości 40 mld rubli, przyznanej AvtoVAZ pod koniec 2009 roku w formie pożyczki, przez rząd rosyjski. Pomoc ta pozwoliła na zmniejszenie zadłużenia AvtoVAZ i zapewnienie firmie płynności finansowej. Po podpisaniu M.O.U., akcjonariusze i AvtoVAZ rozpoczęli prace nad przygotowaniem biznesplanu oraz nowej gamy pojazdów, które mają się pojawić na rynku rosyjskim w 2020 roku. Główne kierunki biznesplanu, zatwierdzone przez merytoryczne resorty rządu rosyjskiego są następujące:- produkcja 900 000 samochodów rocznie począwszy od 2015 roku, z czego 70% będzie zarezerwowane dla AVTOVAZ; - utrzymanie przez AVTOVAZ min. 25% udziałów w rynku;- rozwój eksportu.Biznesplan był podstawą do określenia etapów i warunków rekapitalizacji spółki AVTOVAZ. Działania podjęte przez akcjonariuszy i AVTOVAZ doprowadziły do podpisania ostatecznego porozumienia, określającego zobowiązania poszczególnych partnerów w zakresie restrukturyzacji i rekapitalizacji spółki AVTOVAZ:- do 2012 roku Renault zainwestuje równowartość 240 mln euro i zachowa 25% plus 1 akcję spółki AvtoVAZ. Środki wniesione przez Renault pozwolą na sfinansowanie inwestycji w celu uruchomienia produkcji nowych modeli. Renault pomoże również AvtoVAZ w rozwoju ekonomicznego modelu, który zastąpi Ładę Classic. - Russian Technologies zamieni część długu AvtoVAZ na akcje. Najważniejsze etapy rekapitalizacji spółki powinny zostać zakończone w 2012 roku. Realizacja porozumienia pomiędzy głównymi akcjonariuszami AVTOVAZ stanowi dla naszego kraju nowy, istotny etap w rozwoju krajowego przemysłu motoryzacyjnego, zgodnie ze strategią rozwoju tego sektora, zatwierdzoną przez odpowiednie ministerstwa – powiedział Igor Zawiałow, zastępca dyrektora generalnego Russian Technologies, odpowiadający za ekonomię i finanse, członek zarządu AVTOVAZ Rosja jest dla nas priorytetowym regionem, w którym chcemy się rozwijać. Renault zamierza kontynuować dynamiczną i długoterminową współpracę ze spółką AvtoVAZ, otwierającą przed obiema firmami wyjątkowe perspektywy – powiedział Christian Estève, członek dyrekcji grupy Renault i lider regionu Eurazji.Realizacja programu restrukturyzacji AVTOVAZ rozwiązuje szereg istotnych problemów mających znaczenie dla perspektyw rozwoju firmy oraz krajowego przemysłu motoryzacyjnego. Dzięki pomocy finansowej rządu rosyjskiego AVTOVAZ mógł m.in. spłacić swoje zadłużenie wobec banków, a dzięki strategicznej współpracy z Renault możliwe będzie wprowadzenie nowoczesnej produkcji w oparciu o zaawansowane technologie – powiedział Igor Komarow, prezes Grupy AVTOVAZ.Troika Dialog cieszy się z możliwości udziału w procesie restrukturyzacji i rekapitalizacji spółki AVTOVAZ, będącego liderem rosyjskiego przemysłu motoryzacyjnego. Współpraca przy długoterminowych projektach będzie miała bez wątpienia pozytywny wpływ na działalność AvtoVAZ i jakość samochodów Łada – powiedział Siergiej Skworcow, dyrektor wykonawczy banku Troika Dialog.

Przeczytaj również
Popularne