Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

POD GÓRĘ I Z GÓRKI

renuultZgodnie z przewidywaniami synoptyków powróciła mroźna zima. Jazda po lodzie i śniegu wymaga od kierowców dodatkowych umiejętności oraz wiedzy. Wszelkie manewry w okresie zimowym powinno się wykonywać spokojniej i wolniej, aby zostawić sobie większy margines błędu. Szczególnie niebezpiecznie jest, gdy występuje duża amplituda temperatur w krótkich okresach czasu i ciągle musimy przyzwyczajać się do nowych warunków – mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. Pod góręGdy chcemy pokonać wzniesienie wiedząc, że nawierzchnia może być śliska, należy:• zachować bardzo duży odstęp za poprzedzającym samochodem, a nawet − gdy istnieje taka możliwość − poczekać, aż auta przed nami wjadą na górę• unikać zatrzymywania się w czasie jazdy pod górę• utrzymywać stałą, odpowiednią do warunków prędkość• przed rozpoczęciem pokonywania wzniesienia ustawić odpowiedni bieg, aby uniknąć konieczności zmiany na niższy w czasie jazdy. Pokonując wzniesienie zimą w miejskim korku należy przede wszystkim pamiętać o zachowaniu kilkakrotnie większej niż zwykle odległości między pojazdami. Samochód przed nami może się nieco zsunąć ruszając na śliskiej nawierzchni. Dodatkowy odcinek może być niezbędny dla odzyskania przyczepności kół i pozwoli uniknąć stłuczki – radzą trenerzy Szkoły Jazdy Renault. Z górkiZjeżdżając z górki w okresie zimowej aury należy:• zredukować prędkość przed szczytem wzniesienia• używać niskiego biegu• unikać użycia hamulca• zostawić maksymalną możliwą odległość do poprzedzającego pojazdu. Na stromym podjeździe, gdy jadące w przeciwnych kierunkach pojazdy mają kłopot z wyminięciem się, to kierowca jadący w dół powinien się zatrzymać i ustąpić miejsca wspinającemu się pod górę. Dla auta podjeżdżającego pod wzniesienie ponowne ruszenie mogłoby bowiem okazać się niemożliwe – wyjaśniają trenerzy.

Przeczytaj również
Popularne