Nowy Suzuki Swift samochód kompaktowy o sportowym charakterze. Dłuższe nadwozie (+90mm) wraz ze zwiększonym rozstawem osi (+50mm) w porównaniu do poprzedniej generacji modelu, oferuje bardziej komfortową kabinę pasażerską oraz lepsze elementy trakcyjne. Wydłużone nadwozie (+90mm) pozwoliło uzyskać więcej miejsca dla pasażerów na tylnej kanapie oraz w bagażniku. Nowe, ergonomiczne fotele dbają o świetne samopoczucie podczas każdej podróży, a zdecydowana linia stylizacji i solidne wykończenie zapewniają przyjemne doznania oraz podkreślają sportowy charakter. Nowy Swift jest wyposażony w elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPS (Electric Power Steering). Specjalnie zaprojektowane przeguby wału kolumny kierowniczej zapewniają kierowcy lepsze czucie samochodu i pewniejsze prowadzenie. W układzie kierowniczym zastosowano również nową przekładnię o zmiennej wartości przełożenia VGR (Variable Gear Ratio): przełożenie jest stosunkowo „krótkie", gdy zębatka jest w położeniu zbliżonym do środkowego, dzięki czemu samochód szybko reaguje w początkowej fazie skrętu, albo „dłuższe", gdy koło kierownicy jest bliżej skrajnego położenia, co sprawia, że można wykonać większy skręt przy mniejszym wysiłku kierowcy. W rezultacie nowy Swift jeszcze lepiej reaguje na każdy ruch kierownicą. Tajemnicą bardziej precyzyjnego prowadzenia Swifta jest duży rozstaw kół i osi oraz większa sztywność nadwozia oraz elementów zawieszenia. Dzięki udoskonalonej konstrukcji tylnego zawieszenia samochód zachowuje się pewnie i stabilnie zarówno przy jeździe na wprost, jak i w ciasnych zakrętach. Zmodyfikowana belka skrętna o podwyższonej sztywności umożliwia skuteczne prowadzenie kół dzięki zachowaniu kąta pochylenia koła i zbieżności kół nawet po dłuższych przebiegach. Nowy Swift jest wyposażony w wentylowane tarcze hamulcowe z przodu, które dzięki zwiększonej grubości tarczy z 20 do 22 mm zapewniają wyższą skuteczność hamowania. Tylne hamulce tarczowe (lite tarcze) są oferowane jako wyposażenie standardowe dla wersji Elegance, a pozostałe wersje wyposażenia posiadają tylne hamulce bębnowe. Zaciski hamulców tarczowych są wykonane ze stopów aluminium. Nowa jednostka napędowa to silnik benzynowy K12B o pojemności 1,2l z układem zmiennych faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych VVT (Variable Valve Timing). Cel, który przyświecał inżynierom Suzuki podczas projektowania nowego silnika to połączenie walorów ekologicznych z maksymalną przyjemnością z jazdy. Silnik charakteryzuje się obniżonym zużyciem paliwa, niższą emisją CO2 a zarazem wyższą mocą i momentem obrotowym. Obniżono pojemność skokową z 1328 do 1242 ccm i masę własną silnika oraz zastosowano nowoczesne rozwiązania takie jak układ zmiennych faz rozrządu VVT oraz system Engine Auto Stop Start (EASS). Suzuki podjęło wszechstronne działania na rzecz zapewnienia najwyższego poziomu bezpieczeństwa czynnego. Dlatego każda wersja nowego Swifta wyposażona jest w system stabilizacji toru jazdy ESP®* (Electronic Stability Program) wraz z systemem kontroli trakcji TCS (Traction Control System) dla pewności prowadzenia w każdych warunkach drogowych.