Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Nowa Toyota GR Yaris już w Polsce. Historia się (nie)powtórzyła

Pierwsze egzemplarze nowej Toyoty GR Yaris dotarły już do Polski i wkrótce trafią do klientów. Kilka lat temu pula 400 sztuk Yarisa GR I gen. rozeszła się w pół godziny. Tym razem auta jeszcze są dostępne.

Jak informuje importer, osoby zainteresowane zakupem kultowego hot-hatcha wciąż mogą zamówić jedną z ostatnich sztuk dostępnych u dealerów Toyoty. To dobra wiadomość dla wszytkich spoźnialskich, chyba, że czekają oni na coś specjalnego.

Toyota GR Yaris uważana jest za jeden z najbardziej udanych sportowych modeli w historii marki. Kultowy hot-hatch przeszedł szereg modyfikacji, które pozwoliły na zwiększenie osiągów oraz poprawę właściwości jezdnych auta o rajdowym rodowodzie i napędzie na cztery koła GR FOUR.

Nowa skrzynia i moc

GR Yaris z 2024 roku produkcji zyskał nową wersję turbodoładowanego, trzycylindrowego silnika, który teraz ma większą moc (280 KM) i wyższy moment obrotowy (390 Nm), a także otrzymał nową, ośmiobiegową skrzynię automatyczną, która charakteryzuje się jeszcze szybszymi zmianami przełożeń. Do lepszych osiągów silnika dostosowano też skrzynię manualną o sześciu biegach.

Nowy GR Yaris ma udoskonalone podwozie, a zawieszenie dostrojono, by zapewniało doskonałą przyczepność, pracując w ekstremalnych warunkach. Dostosowano też ustawienia sprężyn oraz wzmocniono przednie amortyzatory.

Do podstawowego wyposażenia zostały włączone najważniejsze elementy pakietu Sport – dodatkowa chłodnica, intercooler z instalacją natrysku wody oraz zmodyfikowany wlot powietrza.

Cena nie gra roli

Wyraźne zmiany przeszło też wnętrze. W kabinie zmodyfikowano pozycję za kierownicą, by była jeszcze bardziej sportowa, a przed kierowcą jest zaprojektowany od nowa kokpit, który przypomina wyczynowe auta z rajdów czy wyścigów. Standardem w GR Yarisie są też cyfrowe zegary. O sportowy charakter GR Yarisa dbają 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele GR, dach wykonany z kompozytów z włóknem węglowym (CFRP), aluminiowe nakładki na pedały i nakładki progowe, bezramkowe drzwi czy czerwone zaciski hamulców.

Pierwsze egzemplarze nowej odsłony kultowego hot-hatcha dotarły już do Polski i wkrótce GR Yarisy trafią do swoich właścicieli. U dealerów wciąż można zamawiać nową Toyotę GR Yaris. Samochód ze skrzynią manualną kosztuje od 214 900 zł, a ze skrzynią automatyczną GAZOO Racing Direct od 225 900 zł. Liczba wciąż dostępnych egzemplarzy jest ograniczona.

Historia się (nie)powtórzyła

Gdy GR Yaris debiutował w 2021 roku, pierwsza pula 400 sztuk rozeszła się w 30 minut. Widząc zainteresowanie, importer wynegocjował kolejne 300 sztuk, które sprzedały się równie szybko.



Tym razem Toyota nie informuje, ile GR Yarisów się sprzedało. Być może część klientów czeka na wersje specjalne, o których informowano w kuluarach. Pojawić się mają limitowane wersje sygnowane przez rajdowych mistrzów świata – Sébastiena Ogiera i Kallego Rovanperę. Szczegóły nie są jednak znane, choć auta fizczynie istnieją.

Przeczytaj również
Popularne