Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Najlepsza w klasie: Nowa Panamera S Hybrid redukuje emisję CO2 do 159 g/km

P11_0048Model Panamera S Hybrid, kontynuując sukces czterodrzwiowego pojazdu klasy Gran Turismo, otwiera nowy rozdział w realizowanej przez firmę Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG w Stuttgarcie koncepcji „Porsche Intelligent Performance". Nowe Gran Turismo, nie tracąc ani swego sportowego charakteru, ani elegancji, łączy maksymalną moc całkowitą zespołu napędowego (380 KM) z imponująco niskim zużyciem paliwa na poziomie tylko 6,8 l/100 km w Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC). Odpowiada to emisji CO2 równej tylko 159 g/km. Dzięki temu Panamera S Hybrid jest nie tylko najbardziej ekonomicznym Porsche w historii, lecz także wyprzedza w kategoriach redukcji zużycia paliwa i emisji CO2 wszystkie produkowane obecnie samochody w pełni hybrydowe w swojej klasie. Wartości te osiąga dzięki opracowanym specjalnie dla Panamery i dostępnym jako opcja całorocznym oponom Michelin o zmniejszonych oporach toczenia. Jednak nawet na oponach standardowych zużycie paliwa przez nowy hybrydowy model Porsche kształtuje się na bezprecedensowym w tej klasie poziomie 7,1 l/100 km w NEDC, co odpowiada emisji CO2 167 g/km. Panamera S Hybrid wyznacza nowe standardy, zarówno w zakresie osiągów rozumianych klasycznie, jak i w stosunku do cech pojazdów hybrydowych. Z miejsca przyśpiesza do prędkości 100 km/h w 6,0 s. i osiąga prędkość maksymalną 270 km/h. Korzystając z samego silnika elektrycznego można jechać, w zależności od warunków drogowych, z prędkością do 85 km/h, a zasięg takiej jazdy wynosi ok. dwóch kilometrów. Ponadto, napęd hybrydowy Porsche jako jedyny na świecie jest w stanie uzyskać dodatkową redukcję zużycia paliwa dzięki tak zwanemu „żeglowaniu" na autostradach i drogach ekspresowych. Tryb ten polega na rozłączeniu i wyłączeniu silnika spalinowego przy prędkościach do 165 km/h (w modelu Cayenne S Hybrid próg ten wynosi 156 km/h) w fazach jazdy, w których silnik ten nie dostarcza mocy. Panamerę S Hybrid napędza zespół silników wcześniej wykorzystany i sprawdzony w modelu Cayenne S Hybrid. Głównej siły napędowej dostarcza trzylitrowy, doładowany sprężarką silnik V6 o mocy 333 KM (245 kW), wspierany przez silnik elektryczny o mocy 47 KM (34 kW). Każda z tych jednostek może napędzać Panamerę S Hybrid samodzielnie lub wspólnie z drugą. Silnik elektryczny pełni przy okazji rolę alternatora i rozrusznika. Wraz ze sprzęgłem rozdzielającym tworzy on zwarty układ hybrydowy, mieszczący się pomiędzy silnikiem spalinowym a skrzynią biegów. Silnik elektryczny podłączony jest do akumulatora niklowo-metalowo-wodorkowego (NiMh), gromadzącego energię odzyskiwaną w fazach hamowania i normalnej jazdy. Rolę przekładni pełni znana, ośmiobiegowa skrzynia Tiptronic S, montowana standardowo w modelach Cayenne i wyróżniająca się bogatym zakresem przełożeń. Zakres wyposażenia standardowego Panamery S Hybrid jest jeszcze szerszy niż bogato wyposażonej Panamery S z silnikiem ośmiocylindrowym. Na przykład, model hybrydowy posiada w standardzie adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne obejmujące amortyzatory adaptacyjne z elektronicznym systemem kontroli tłumienia (PASM), układ Servotronic, uzależniający siłę wspomagania kierownicy od prędkości jazdy oraz wycieraczkę tylnej szyby. W nowym Gran Turismo zastosowano także wyświetlacz podający kierowcy wszystkie istotne informacje na temat bieżącego stanu funkcjonowania układu hybrydowego – jest to nowatorskie rozwiązanie przejęte z modelu Cayenne S Hybrid. Wraz z nową odmianą hybrydową, linia Panamery składa się obecnie z sześciu modeli. Tak bogaty wybór podkreśla znaczenie koncepcji „Porsche Intelligent Performance". Jest to innowacyjne podejście w segmencie aut luksusowych, polegające na wyróżnieniu zarówno cech sportowych, jak i przyjaznych dla środowiska. Duży sukces rynkowy potwierdza, że tendencja ta jest zgodna z oczekiwaniami klientów. W ok. 15 miesięcy od rozpoczęcia sprzedaży firma dostarczyła prawie 30 000 egzemplarzy pojazdów tej linii modelowej. Oznacza to, że auto klasy Gran Turismo zyskało 13-procentowy udział w segmencie luksusowym. Nowy samochód jeszcze bardziej zwiększy atrakcyjność czwartej linii modelowej Porsche na rynku. Panamera S Hybrid pojawi się w sprzedaży w czerwcu 2011 r.

Przeczytaj również
Popularne