Już w czwartym kwartale br. zostanie uruchomiona produkcja Superba GreenLine II generacji. Ten ekologiczny model, będzie wyposażony w nowy silnik 1,6 TDI CR DPF o mocy 105 KM. Jednostka spełnia wymogi normy EU5, które w przypadku silników diesla są dodatkowo zaostrzone, głownie jeśli chodzi o emisję tlenków azotu i cząstek stałych. Osiągnięcie tak niskiej wartości emisji spalin w tej jednostce napędowej możliwe było dzięki wykorzystaniu technologii Common Rail. Pozwala ona na płynną regulację ciśnienia i przebiegu wtrysku paliwa odpowiednio do warunków pracy silnika, co przyczynia się do polepszenia osiągów jednostki napędowej. W przypadku limuzyny z nowym silnikiem, poziom emisji CO2 wynosi zaledwie 114 g CO2/km, z kolei Superb GreenLine II z nadwoziem kombi emituje 115g CO2/km. Jest to jedna z najniższych wartości emisji CO2 w tej klasie. Dla porównania, w poprzednim modelu Superb GreenLine liftback z silnikiem 1.9 TDI (105 KM), poziom emisji CO2 wynosił 129g CO2/km. Aby obniżyć poziom zużycia paliwa i emisji spalin, zastosowano liczne rozwiązania technologiczne. Samochód posiada m.in. funkcję START-STOP, która dobrze sprawdza się w warunkach miejskich (zatrzymuje silnik w czasie postoju, np. na światłach). Ponadto, Superb GreenLine II wyposażony jest w obniżone zawieszenie oraz opony o niższym oporze toczenia. Zmniejszono również masę własną pojazdu, rezygnując z koła zapasowego jako wyposażenia standardowego (samochód jest wyposażony w zestaw do naprawy kół). Za zmianę biegów odpowiedzialna jest pięciobiegowa manualna skrzynia biegów z dłuższymi przełożeniami.