Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

LOTOS Oil – oleje do nowoczesnych silników

lotos-logoSpółka wprowadziła do sprzedaży nowoczesne produkty przeznaczone do zastosowań w zaawansowanych technologicznie silnikach samochodów osobowych. To wynik zmieniających się oczekiwań użytkowników samochodów i ich producentów. W nowej ofercie znajdą się m.in. oleje LOTOS Quazar K dedykowane do samochodów KIA. Warto również wspomnieć o oleju do sportowej jazdy rekomendowany przez Subaru Poland Rally Team, oraz produktach opracowanych z myślą o użytkownikach samochodów Renault. – Trwa technologiczny wyścig konstruktorów silników. Kto przejedzie dalej na mniejszej ilości paliwa, kto spełni wcześniej coraz bardziej restrykcyjne normy emisyjne. Który silnik mniejszy, a który bardziej dynamiczny – wyjaśnia Sławomir Poszelężny, Szef Biura Rozwoju i Serwisu Olejowego LOTOS Oil. – Najlepsza nawet technologia i rozwiązania nie pomogą, gdy silnik będzie pracował na źle dobranym, lub źle zaprojektowanym środku smarnym. Jedną nieroztropną decyzją, przypadkowym zakupem, możemy zafundować sobie drogą i kosztowną wizytę w serwisie. Dlatego warto sięgać po sprawdzone rozwiązania, po oleje, które nim zostały wprowadzone do sprzedaży przeszły testy i próby eksploatacyjne Jakość i technologia Kolejnym efektem współpracy LOTOS Oil z producentami silników są dwie nowe propozycje w grupie produktów LOTOS Traffic. Olej LOTOS Traffic PRO 025A/B SAE 5W30,  przeznaczony do samochodów  osobowych i vanów z silnikami benzynowymi i diesla z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem paliwa, pracujących z turbodoładowaniem i bez.  Szczególnie zalecany na wydłużone interwały wymiany do samochodów Opel, Vauxhall, Saab i Chevrolet , w  których wymagane jest stosowanie oleju spełniającego normę GM-LL-A-025 lub GM-LL-B-025. Oraz  olej LOTOS Traffic PRO 505.01 SAE 5W40  stworzony z myślą o zastosowaniu w silnikach zarówno diesla, jak i benzynowych wyposażonych w układy katalityczne, w tym filtry cząstek stałych DPF. Szczególnie zalecany do samochodów grupy VW wyposażonych w pompowtryskiwacze, w których wymagane jest stosowanie oleju spełniającego normę 505.01. Można go stosować w silnikach, w których producent dopuszcza stosowanie oleju klasy ACEA C3. Bliżej Renault i Subaru Wśród nowych produktów, będących efektem wspomnianego współdziałania, warto wspomnieć o oleju rekomendowany przez Subaru Poland Rally Team, oraz olejach opracowanych z myślą o użytkownikach samochodów Renault i Saab. Pierwsze doświadczenia we współpracy z zespołem kierowców rajdowych Subaru oraz Subaru Import Polska to opracowanie i wdrożenie do produkcji specjalnego oleju LOTOS Quazar Sport SAE 10W50. Olej ten rekomenduje Subaru Poland Rally Team. To wysokiej, jakości syntetyczny olej silnikowy wytworzony w oparciu o PAO i estrowe oleje bazowe oraz pakiet dodatków uszlachetniających o działaniu wielofunkcyjnym. Przeznaczony głównie do smarowania silników benzynowych samochodów osobowych eksploatowanych w warunkach sportowych, może być również stosowany w silnikach diesla, za wyjątkiem silników wyposażonych w filtry DPF i pompowtryskiwacze. Użytkownicy samochodów znad Sekwany otrzymują z kolei olej LOTOS Quazar C4 SAE 5W30. Szczególnie zalecany jest do samochodów Renault wyposażonych w filtry cząstek stałych, w których wymagane jest stosowanie oleju spełniającego normę RN 0720. Można go również stosować w silnikach benzynowych i diesla wyposażonych w układy katalityczne, w tym w filtry cząstek stałych DPF, w których producent dopuszcza stosowanie olejów klasy jakościowej ACEA C4. warto jednak zwrócić uwagę, że aktualnie takie wymaganie stawia tylko francuski koncern. KIA nie pozostaje w tyle Nowe formulacje olejów i wprowadzane w spółce LOTOS Oil zmiany wizerunkowe zaowocowały również zmianami w grupie znanych od 3 lat olejów z rodziny LOTOS Kia Formula. W miejsce dotychczasowych olejów wprowadzono oleje LOTOS Quazar K SAE 5W30 – olej dedykowany KIA – zamiast LOTOS SYNTHETIC KIA FORMULA 5W30 oraz LOTOS Quazar K SAE 5W40 w miejsce syntetycznych olejów z linii  KIA Formula produkowanych dotychczas w klasie lepkości 5W40. W grupie producentów samochodów osobowych współpraca z koncernem KIA, była jak otwarcie drzwi do nowej przestrzeni rynkowej. To w czasie zmagań na różnych torach wyścigowych w ramach KIA LOTOS Cup serwis olejowy spółki zrealizował testy, których efekty wykorzystano przy opracowywaniu nowych olejów i smarów.  W tym również produktów z rodziny LOTOS Quazar. KIA w ostatnich latach, skutecznie walczyła o europejski rynek, szybko dołączając do grona najchętniej kupowanych marek aut zarówno w Europie, jak i Polsce.

Przeczytaj również
Popularne