Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Koncern Volkswagen zwiększył w kwietniu sprzedaż o 21 procent

Volkswagen_Logo1Koncern Volkswagen w pierwszych czterech miesiącach bieżącego roku sprzedał 2,34 miliona pojazdów (styczeń – kwiecień 2009: 1,93). Odpowiada to wzrostowi o 20,9 procent. Zatem największy producent samochodów w Europie wypadł lepiej niż światowy rynek (+ 18,1 procent). „Sprzedaż w pierwszych czterech miesiącach roku wyglądała dobrze. Rozwijające się rynki, takie jak Chiny i Brazylia, na których Volkswagen odnosi szczególne sukcesy, wykazują utrzymującą się tendencję wzrostową. Ale także na „starych” rynkach, na przykład w Europie Zachodniej i Ameryce Południowej sytuacja Volkswagena jest bardzo dobra” – oświadczył Członek Zarządu Koncernu ds. Sprzedaży Christian Klingler. „Mimo dotychczasowego pozytywnego bilansu pozostajemy ostrożni w prognozach na cały rok. Nadal trudno jest przewidzieć dalszy rozwój ogólnej sytuacji gospodarczej.”Rozwój na wszystkich ważnych rynkachOd stycznia do kwietnia na wszystkich ważnych rynkach motoryzacyjnych koncern Volkswagen odnotował wzrost sprzedaży. W Chinach – największym rynku zarówno dla koncernu, jak i dla jego głównej marki – Volkswagena, sprzedanych zostało 620.500 samochodów (2009: 405.500), czyli o 53 procent więcej, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Tym samym po raz kolejny koncern osiągnął rekordowy wynik. Na rynku brazylijskim nabywców znalazło 217.000 (2009: 209.300; + 3,7 procent) samochodów. W Indiach wielkość sprzedaży prawie podwoiła się i wyniosła 10.400 sztuk (2009: 5.300; + 96,0 procent).W USA na zakup nowego samochodu koncernu Volkswagen zdecydowało się 112.600 klientów (2009: 81.800), co oznacza bardzo wysoki wzrost o 37,7 procent. Na rynku europejskim sprzedaż marek koncernu od stycznia do kwietnia wyniosła 1,13 miliona samochodów (2009: 1,03), czyli wzrosła o 9,5 procent. W Europie Zachodniej wzrost wyniósł 11,9 procent (1,01 miliona samochodów; 2009: 0,90 miliona).Wielkość sprzedaży marki Volkswagen znacznie wzrosła: na koniec kwietnia wyniosła 1,49 miliona samochodów (2009: 1,21; + 22,6 procent). W Chinach sprzedano 494.000 aut osobowych (2009: 335.500; + 47,2 procent). W Europie wzrost wyniósł 11,7 procent – nabywców znalazło 547.000 samochodów (2009: 489.700). Na niemieckim rynku marka sprzedała 191.800 samochodów osobowych (2009: 194.300; - 1,3 procent). Wśród modeli zdecydowanie najlepszy był Golf. Na całym świecie klientom przekazanych zostało 223.000 egzemplarzy (2009: 170.000) tego modelu, co oznacza wzrost o 31 procent. W Polsce od początku roku notowane są spadki sprzedaży całego rynku. Volkswagen w okresie od stycznia do kwietnia sprzedał 8.319 samochodów, jest to o 13,79% mniej niż przed rokiem. „Początek roku był trudny dla całej branży motoryzacyjnej, także dla nas. W marcu natomiast zanotowaliśmy już zdecydowany wzrost sprzedaży i to jako jedyna marka z pierwszej piątki zestawienia sprzedaży nowych samochodów w Polsce. W kwietniu 2.201 klientów zdecydowało się na zakup samochodów Volkswagena, co pozwoliło nam po raz pierwszy w historii zając drugą pozycję w naszym kraju w zestawieniu sprzedaży pojedynczego miesiąca. Udział w rynku samochodów marki Volkswagen w kwietniu był wyraźnie lepszy niż przed rokiem, wyniósł 8,69% (2009: 8,4%). Nowa oferta handlowa, samochody, które spełniają oczekiwania najbardziej wymagających klientów oraz wysoka jakość obsługi w sieci dealerskiej pozwalają nam prognozować dalszy wzrost udziału w rynku” – powiedział Dyrektor Handlowy Marki Volkswagen Maciej Handke.

Przeczytaj również
Popularne