Najnowszy majowy numer Fleet'a jest niezwykle ciekawy i naszpikowany podsumowaniem pierwszego kwartału, jednak główny ciężar położony jest na relację z testu Fleet Derby, który odbył się na warszawskim Bemowie 14 maja.
Zapraszając jurorów do ciężkiej pracy, czyli do oceny samochodów podczas Fleet Derby, nie do końca zdawałem sobie sprawę, czym musi się zajmować współczesny fleet manager. Inaczej, zdawałem sobie sprawę, ale kiedy od kilkunastu z zaproszonych gości otrzymywałem informacje, z kilkuzdaniowym tłumaczeniem, dlaczego nie mogą przybyć, ponieważ mają przetarg na telefony, ponieważ właśnie doszedł komuś rynek Węgierski, ponieważ ktoś zarządza także nieruchomościami, a właśnie...
Współczesny fleet manager powinien znać się na wszystkim. Powinien administrować wszystkim i robić to dobrze. Z jednej strony rynek pożąda profesjonalistów, z drugiej każdy profesjonalista powinien być dobry najlepiej we wszystkim. Cieszy nas tym bardziej, że tak licznie zapracowani jurorzy postanowili stawić się w teście Fleet Derby. Niejako przy okazji postanowiliśmy zapytać czytelników w naszym cyklu Akademia Fleet Managera o to, gdzie i w jaki sposób powinien się szkolić manager.
Mamy obecnie okres lekkiej stabilizacji podatkowej, ale to także czas podsumowań. Zobaczmy, jak kratka wpłynęła na rynek wynajmu i leasingu pojazdów. Które produkty i firmy zyskały na dobrym pierwszym kwartale i jak dużo. Niestety, miarodajne będą zapewne wyniki z całego roku, ale na te musimy poczekać jeszcze kilka miesięcy.
Zostawiam zatem Państwa z fotorelacją z naszej plenerowej imprezy Fleet Derby, jednocześnie zachęcając do odwiedzenia strony www.fleet.com.pl, gdzie znajdzie się więcej zdjęć z testu. Ale jak zwykle polecał cały magazyn.
Tomasz Siwiński
FLEET MENU:
Fleet Flash
Aktualności flotowe z Polski i zagranicy
Fleet Photo
Fleet Derby 2014- relacja
Fleet People
Rynek jest chłonny- rozmowa z Michałem Antoszkiewiczem i przedstawicielem firmy Simple Rent o współpracy obu firm i rynku opon we flotach
Fleet Finance
Pierwszy kwartał na rynku leasingu i wynajmu długoterminowego
Dobry pierwszy kwartał- Branża motoryzacyjna w Polsce- raport kwartalny PZPM i KPMG
Fleet Management
Jak zoptymalizować koszty utrzymania floty?- Case study z firma LeasePlan
Podatki w kratkę- zmiany w podatky VAT
Kiedy firmy decydują się na wynajem krótkoterminowy?
Fleet Strategy
Akademia Fleet Managera odc. 46- Szkolimy się cz.1- skąd fleet manager powinien czerpać wiedzię?
Floty sektora publicznego w Polsce- raport PZWLP
Zapobiegać, dopiero karać- jak ubezpieczeniowo obniżyć koszty floty?
Przedsiębiorcy:najlepsze przed nami- seksto MŚP w raporcie Keralla Research
Szczęśliwa siódemka - Przegląd samochodów siedmiomiejscowych, które zyskują popularność we flotach
Jak zmienia się rola fleet managera- case study z firma LeasePlan
Fleet Cars&Trucks
Wizjonerski elektryk- Tesla S 85 Performance
Rynkowy fenomen- Nissan Qashqai 1.5 dCi 110 KM Tekna
Mini Cayenne- Porsche Macan S Diesel
Oryginał z Ohio- Jeep Cherokee 3.2 V6 Trailhawk
Ponad przeciętność- Citroën Grand C4 Picasso 1.6 e-HDi Exclusive
Waleczne serce- Volvo S60 D4 R-Design Summum
4x4 = Toyota - samochody terenowe Toyoty
Długodystansowy Test Flotowy:
Ford pełną falangą- Ford Transit Tourneo Connect
Lepsze wrogiem dobrego- Fiat Ducato
Nowy Nissan Note w ITS
Fleet Eco
Fabryczna instalacja LPG- samochody marki Opel z gabryczną
Fleet Technology
Obnażamy systemy zarządzania flotą Część 2. Paliwowy zawrót głowy
Coyote walczy o klientów
Fleet Safety
Więcej, drożej, surowiej- najpopularniejsze mandaty nowego kodeksu, ile pkt i jakie kary finansowe
Tajemnicze skróty Volkswagena
Handlowiec postrachem dróg- badanie firmy Data Group System
Fleet Service
Zakupy części zamiennych we flocie – na co zwrócić uwagę?
Gwarancja w ASO i serwisach niezależnych
Mity na temat akumulatorów
Sprawdzone ogumienie na lato
Fleet Fuel
Musimy gonić Europę- rozmowa z Piotrem Sokołowskim, dyrektorem ds. kart paliwowych i hurtu.
XXI Międzynarodowe Targi „Stacja Paliw" 2014
Paliwowy rollercoaster- prognozy cen paliw
Fleet Chat
Autorska strona redaktora Siwińskiego