Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

EcoStralisy w firmie Lipinski

Lipiski1Kolejny sukces Iveco Poland. Pod koniec maja br. dobyło sie przekazanie duzej partii pojazdów dla jednego z najwiekszych przedsiebiorstw transportowych z rejonu Polski Centralnej z Sierpca. Firma Transport-Spedycja Lipinski posiada dodatkowo własny magazyn logistyczny w Szczecinie oraz realizuje m.in. w usługi przewozowe dla firmy Carlsberg. Jak wiadomo w okresie letnim transport musi byc niezawodny i szybko realizowac dostawy napojów. Dwadziescia zakupionych EcoStralisów dołaczy teraz do floty pozostałych pojazdów z logo Lipinski i z powodzeniem ruszy do pracy. Na przełomie roku Iveco Poland udostepniło pojazd demonstracyjny EcoStralis (460 KM) do testów firmie Lipinski. Wynik zuzycia paliwa, bezawaryjnosc oraz wysoki komfort pracy pozytywnie zaskoczył włascicieli firmy, którzy wczesniej nie mieli do czynienia z EcoStralisem. Firma realizuje transporty krajowe i miedzynarodowe wozac rózne rodzaje ładunków. IVECO Stralis miał wiec mozliwosc wykazac sie swoimi najlepszymi zaletami – wygodna przestronna kabina, mocnym dynamicznym silnikiem i doskonałymi własciwosciami trakcyjnymi. - Mamy duze doswiadczenie w transporcie samochodowym i pojazdach ciezarowych. Na przestrzeni kilkudziesieciu lat mielismy mozliwosc uzytkowania wielu marek samochodów. EcoStralis, który zima przechodził testy w naszej firmie miło nas zaskoczył i dlatego kolejne nasze samochody to własnie ta marka – mówi Adam Lipinski własciciel przedsiebiorstwa.  Bardzo cieszymy sie, z faktu, ze firma Transport-Spedycja Lipinski wybrała nas, jako partnerów biznesowych. Nasze pojazdy z pewnoscia zasługuja na wyróznienie i dlatego jezdza u najlepszych – powiedział Przemysław Górski, Direct Sales Manager Iveco Poland. Firma Lipinski, która zakupiła dwadziescia ciagników siodłowych IVECO Stralis w wersji Eco dba o komfort pracy swoich kierowców. Pojazdy w wysokiej kabinie Active Space sa wyposazone w dwie wygodne lezanki, pneumatyczne fotele (fotel kierowcy jest ogrzewany), zintegrowane pasy bezwładnosciowe i zagłówki, niezalezne ogrzewanie kabiny, lodówke, tempomat, elektryczne szyby, elektrycznie ustawiane i podgrzewane lusterka wsteczne, lusterko rampowe, komputer pokładowy z funkcjami wyswietlanymi w jezyku polskim, fabryczne radio z odtwarzaczem CD, centralny zamek, dodatkowe swiatła przeciwmgielne i dalekosiezne. W słoneczne upalne dni dodatkowy komfort daja przyciemniane szyby oraz automatyczna klimatyzacja. Kabina sypialna zawieszona na czterech poduszkach powietrznych jest wykonana z blach dwustronnie ocynkowanych poddanych kataforezie - co w warunkach zimowych skutecznie chroni pojazd przed korozja.

Pojazdy EcoStroalis charakteryzuje wyjatkowo niskie zuzycie paliwa. IVECO Stralis napedza ekologiczny 6-cylindrowy rzedowy (4 zawory na cylinder) wysokoprezny silnik Cursor 10 EEV, w technologii oczyszczania spalin SCR. Dziesieciolitrowa jednostka napedowa uzyskuje maksymalna moc 460 KM (339 kW) przy 1550-2100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 2100 Nm silnik uzyskuje juz od 1050 obr./min. Naped na koła realizowany jest poprzez zautomatyzowana skrzynia biegów EuroTronic II, (12AS 2330 TD).
Dwunastostopniowa skrzynia (plus dwa biegi wsteczne) ma mozliwosc wyboru zmiany przełozen w trybie sekwencyjnym lub w pełni zautomatyzowanym. Skrzynia przenosi maksymalny moment obrotowy o wartosci az 2300 Nm. Na niskie zuzycie paliwa ma m.in. wpływ zestopniowanie poszczególnych biegów. Przełozenie pierwszego biegu wynosi 15,86:1 a przełozenie ostatniego biegu to 1,0:1. Przełozenie tylnego mostu jest równiez dobrane tak aby utrzymac jak najnizsza predkosc obrotowa silnika i wynosi 1:2,64.
Niskie zuzycie paliwa pojazdy EcoStralis zawdzieczaja takze zaawansowanym systemom elektronicznym: ECOFleet i ECOSwitch.
Oprogramowanie ECOFleet (standardowe dla kazdego EcoStralisa) w połaczeniu ze zautomatyzowana skrzynia biegów umozliwia kierowcy reczna zmiane biegów np.: przy ruszaniu lub przed i po wszelkich podjazdach, jednak całkowicie manualny tryb czyli Semi-Automatic, jest niedostepny. Ograniczenie to jest wprowadzone aby pojazd zawsze optymalnie dobierał przełozenie i dzieki temu wyklucza ryzyko ludzkiego błedu. ECOFleet jest zalecany dla firm flotowych, gdzie wystepuje rotacja kierowców, którzy nie do konca znaja konkretny pojazd i przez to nie sa w stanie optymalnie wykorzystac jego mozliwosci.
Przycisk ECOSwitch uruchamia program o nazwie iEco, który zezwala skrzyni biegów pracowac tylko w trybie automatycznym, tak aby silnik pracował tylko w „zielonym polu” oraz dostosowuje prace silnika do obciazenia pojazdu. Ustawia równiez maksymalna predkosc pojazdu na 85km/h i wyłacza „kick down”. iEco pozwala dostosowac maksymalny moment obrotowy silnika oraz jego moc do rzeczywistych warunków drogowych. Przy pełnym obciazeniu jednostka napedowa dysponuje maksymalnym momentem obrotowym, a gdy nie jest to wymagane moment obrotowy silnika zmniejsza sie redukujac zuzycie paliwa.

Przeczytaj również
Popularne