Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

E.LECLERC i RENAULT-NISSAN będą promować samochody elektryczne we Francji

Renault-NissanSieć hiper- i supermarketów E.Leclerc oraz grupa Renault podpisały list intencyjny dotyczący wyposażenia parkingów sklepów sieci E. Leclerc w punkty ładowania akumulatorów samochodów elektrycznych. Alians Renault-Nissan wesprze firmę E.Leclerc w wyposażaniu parkingów w punkty ładowania samochodów elektrycznych. Jeszcze w 2011 roku 50 centrów handlowych E.Leclerc zostanie wyposażonych w odpowiednią infrastrukturę, kolejnych 150 – do końca 2012 roku i 500 – do roku 2015. Podjęta współpraca świadczy o wspólnych ambicjach: celem Aliansu Renault-Nissan jest zdobycie pozycji światowego lidera na rynku samochodów elektrycznych, a sieć E.Leclerc pragnie promować wśród swoich klientów bardziej odpowiedzialne i przyjazne dla środowiska podejście do konsumpcji. E. Leclerc i Alians Renault-Nissan wspólnie pracują nad projektem wyposażenia parkingów sieci w infrastrukturę ładowania samochodów elektrycznych i analizują możliwość wprowadzenia nowych usług związanych z samochodami w centrach handlowych E.Leclerc, takich jak, np. wynajem samochodów elektrycznych. Powołano grupy robocze, którym wyznaczono następujące cele: wybór rodzaju instalacji, która będzie najlepiej odpowiadała potrzebom właścicieli samochodów elektrycznych (standardowe ładowanie: 3 kW, szybkie ładowanie: 45 kW, lub obie te możliwości); określenie ilości punktów ładowania, które należy przewidzieć, aby zaspokoić potrzeby klientów; wsparcie centrów E.Leclerc w projektach realizacji infrastruktury ładowania. Według szacunków Renault, w 2020 roku samochody elektryczne będą stanowiły 10% sprzedaży we Francji. Zawarte porozumienie ułatwi korzystanie z samochodów elektrycznych dzięki dostępowi do prostej, praktycznej i szybkiej w obsłudze infrastruktury ładowania. Miliony konsumentów przyjeżdżają do naszych sklepów samochodami i zatrzymują się na naszych parkingach. Rozwój odpowiedzialnej konsumpcji oznacza również zmniejszenie niekorzystnego oddziaływania środków transportu na środowisko. Współpraca podjęta z Aliansem Renault-Nissan powinna zachęcić francuskich klientów do korzystania z samochodów elektrycznych – powiedział Michel-Edouard Leclerc, prezes E.Leclerc. Współpraca z firmą Leclerc pozwoli na rozbudowę infrastruktury punktów ładowania na terenie Francji, poprzez włączenie 500 sklepów tej sieci znajdujących się na obszarze całego kraju – powiedział Patrick Pelata, zastępca dyrektora generalnego ds. operacyjnych,

Przeczytaj również
Popularne