Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Długodystansowy Test Flotowy : 208 zdobywa serca

dtf-208Prowadzenie projektu pod nazwą Długodystansowy Test Flotowy przypomina trochę pracę na infolinii. Bo kiedy opinie na temat samochodu nie są pochlebne, to przedstawiciele koncernu mają uwagi do nas, nie do jurorów. Jednak w przypadku 208 nie ma problemu, ponieważ samochód zbiera dobre opinie.   Marzena-OsińskaMały wielki lewMarzena OsińskaSpecjalista ds. funduszy unijnych i szkoleń, Mazowiecka Izba Rzemiosła i Przedsiębiorczości w Warszawie Podczas siedmiodniowego testu Peugeota 208 pokonałam autem ponad 1200 kilometrów, podróżując po zatłoczonych miastach, jak również spokojnych wiejskich drogach województwa mazowieckiego. Miałam więc możliwość poznania możliwości Peugeota 208 w różnych warunkach.Mimo że na co dzień poruszam się różnymi samochodami, głównie marek niemieckich i japońskich, początkowo podchodziłam do Peugeota z dystansem. Muszę jednak przyznać, że już moje pierwsze wrażenie po ujrzeniu auta było bardzo pozytywne i najkrócej można je oddać w trzech słowach: elegancja, nowoczesność i gustowny pazur. Samochód ma nowoczesną, ale nieprzekombinowaną, stylistykę. Nieco drapieżna, zwracająca uwagę sylwetka i doprecyzowane detale oraz wyróżniające się reflektory z wbudowanymi światłami do jazdy dziennej dodają uroku temu autu i przypadły mi do gustu.Nie rozczarowałam się także jego wnętrzem. Komfortowa kabina, wykończona materiałami niezłej jakości, w połączeniu z rozwiązaniami dobrze dopasowanymi do potrzeb kierowcy spowodowały, że – prowadząc Peugeota – miałam poczucie dużego komfortu. Czytelne i wysoko rozmieszczone zegary czy wyświetlacz, pozwalający odczytać najważniejsze parametry jazdy bez konieczności odrywania wzroku od drogi, okazały się bardzo praktyczne, pozytywnie wyróżniając model na tle konkurencji.We wnętrzu nie brakuje przestrzeni, a bagażnik jak na miejskie auto okazał się wystarczająco pojemny. Po złożeniu tylnych siedzeń jednym prostym ruchem pozwolił przewozić sporych rozmiarów ekran do prezentacji multimedialnych.Testowany pojazd miał silnik benzynowy o pojemności 1,4 litra i moc 95 KM i muszę przyznać, że sprawował się nieźle w mieście i w trasie. Dobra elastyczność w ruchu miejskim i niezłe osiągi w połączeniu z umiarkowanym apetytem na paliwo – średnia spalania wyniosła ok. 6 litrów – stanowią kolejne atuty tego auta. Samochód zachowuje się bardzo pewnie i przewidywalnie, stąd pokonywanie ostrych zakrętów nie stanowiło żadnego problemu. Innowacyjnym – i z mojego punktu widzenia bardzo dobrym – pomysłem jest zastosowanie niewielkiej kierownicy, która nie tylko jest atrakcyjna stylistycznie, ale też ułatwia manewrowanie, zwłaszcza kobietom. Pochwały należą się również dobrze wyprofilowanym fotelom, które zapewniały duży komfort podczas wielogodzinnych podróży.Testowany egzemplarz w wersji Allure miał bogate wyposażenie. Na pokładzie nie zabrakło sześciu poduszek powietrznych, czujników parkowania oraz dobrze umiejscowionego, intuicyjnego w obsłudze multimedialnego ekranu dotykowego, który służy do zarządzania nawigacją, radiem i innymi multimediami.Jednym zdaniem: maluch Peugeota to ciekawa propozycja dla firmy. Sprawdzi się szczególnie w ruchu miejskim.Mogę tylko przyznać, że po tygodniu wojaży Peugeotem, rozstanie z nim nie było łatwe... Piotr-MałaszkoKrok naprzódPiotr Małaszkokierownik Działu Transportu, Action S.A. Peugeota 208 należy pochwalić za ładną i nowoczesną bryłę nadwozia. Na duży plus zasługuje system oświetlenia zewnętrznego do jazdy dziennej (LED) i nocnej z bardzo skutecznymi reflektorami soczewkowymi z doświetlaniem zakrętów. Jedyną niedogodnością w nadwoziu jest wystająca dolna część zderzaka przedniego, która będzie narażona na uszkodzenia w kontakcie z wyższymi krawężnikami.Wnętrze francuskiego malucha jest ergonomiczne i przyjemne dla oka. Nie brakuje miejsca z przodu (o tyle się nie wypowiadam). Siedzenia są wygodne i zapewniają przyzwoite trzymanie boczne. Nie mam zastrzeżeń do przyrządów pokładowych, które są czytelne i proste w obsłudze. Co prawda, nie pasowała mi za mała kierownica i wyświetlacz nawigacji dziwnie wystający na zewnątrz kokpitu. W czasie manewrów może doskwierać za mała szyba tylna, która mocno ogranicza widoczność do tyłu.Pod maską testowanego Peugeota 208 pracował silnik benzynowy 1.4, który okazuje się dość dynamiczny, ale łakomy na paliwo (przy normalnej jeździe w trybie miejskim wynik spalania wynosił 8,7 litra/100 km). Zawieszenie wydaje się nieco za delikatne (na naszych dziurawych drogach będzie narażone na uszkodzenia), ale dawało sobie radę podczas testu. Na pochwałę zasługują bardzo skuteczne hamulce.Myślę, że większą częścią odbiorców tego modelu będą kobiety. We flotach ten model będzie raczej występował z silnikami Diesla w okrojonych wersjach, ponieważ ceny, zwłaszcza dobrze wyposażonych egzemplarzy, Peugeota 208 nie są niskie.Ogólnie oceniam ten samochód pozytywnie i w mojej opinii jest on dużym krokiem naprzód w porównaniu z poprzednikiem, czyli modelem 207.

Przeczytaj również
Popularne