Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Ambasador Polskiej Gospodarki 2010

lotosstacja-thLOTOS Oil, 17 maja br. został wyróżniony przez Business Centre Club tytułem Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Eksporter. Wg danych Ministerstwa Finansów, ponad 70% eksportu środków smarnych z Polski, zostało zrealizowanych w ub. r. właśnie przez spółkę LOTOS Oil a jej produkty docierają do 45 krajów na świecie. Konkurs „Ambasador Polskiej Gospodarki” zorganizowano pod patronatem MSZ, a celem konkursu jest zwiększenie zaangażowania polskich przedsiębiorców w promocję Polski, jako wiarygodnego partnera gospodarczego na arenie międzynarodowej. Otrzymany tytuł Ambasadora Polskiej Gospodarki w kategorii Eksporter miał swoje uzasadnienie w fakcie, iż przychody firmy z eksportu towarów w ciągu ostatnich 2 lat wzrosły prawie o 100% i dziś to ponad jedna trzecia przychodów, których średnia w ostatnich kilku latach wynosi blisko 450 mln zł. – Podtrzymanie rozwoju gospodarczego w znacznym stopniu zależy od tempa wzrostu eksportu zarówno usług jak i towarów. Perspektywy dla naszych eksporterów oceniam dobrze. Po załamaniu w roku 2009 polska sprzedaż za granicę zaczęła wzrastać i ma nawet szansę wrócić w grudniu na poziom z roku 2007, kiedy po raz pierwszy w historii przekroczyła wartość 100 mld EUR rocznie. Należy zatem eksport promować, korzystając ze wzrostu konkurencyjności polskiej oferty. Budującym przykładem jest Grupa LOTOS i spółka LOTOS Oil z jej wynikiem w zagranicznej sprzedaży olejów i smarów – wyraźnie podkreśla  Piotr Woźniak, były minister gospodarki, obecnie szef rady administracyjnej Agencji ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki Unii Europejskiej. – Dodatkowym argumentem za promocją eksportu jest spodziewany w najbliższych miesiącach wzrost importu i pogłębianie deficytu na rachunku obrotów bieżących. Pełnej równowagi bilansowej nie zapewni napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych, które spadły w zeszłym roku do poziomu poniżej połowy wartości z roku 2007 ani zwiększenie transferów, które rosną powoli. Dlatego tym bardziej należy eksport wspierać i rozwijać – podsumowuje minister Woźniak.– W czasach, gdy wszyscy mówili i nadal wieszczą kolejne odsłony światowego kryzysu to wyróżnienie ma szczególne znaczenie. Pokazuje nie tylko siłę naszej marki, ale i naszej gospodarki – podkreśla Jacek Neska, prezes zarządu LOTOS Oil. – To jednak przede wszystkim efekt ciężkiej pracy fantastycznego zespołu ludzi i współpracowników zarówno w Polsce, jak i wielu innych krajach – dodaje prezes Neska. LOTOS Oil posiada swoje przedstawicielstwa na w Ukrainie i Litwie, choć swą aktywność oprócz dwóch wspomnianych rynków zwiększyła w ostatnim roku znacznie także w Czechach, Łotwie, Estonii oraz innych krajach Wspólnoty Niepodległych Państw.

Przeczytaj również
Popularne