Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Alians Renault-Nissan przedstawia wyniki swojego zaangażowania na rzecz różnorodności

alliance-new-largeAlians przedstawił wyniki działań na rzecz promowania kobiet w obu przedsiębiorstwach podczas Women's Forum for the Economy and Society. Ta duża coroczna impreza stanowi platformę do dyskusji, wymiany doświadczeń, refleksji i działań. Pomaga promować rolę kobiet w przemyśle, w środowisku akademickim oraz w polityce. 2012 rok był przełomowym dla Renault i Nissana pod względem promocji kobieti przyniósł bardzo konkretne wyniki.• Wśród 10 członków Komitetu Wykonawczego Grupy Renault są dwie kobiety. Jest to jeden z najwyższych odsetków w branży motoryzacyjnej na świecie.Są to: Marie-Françoise Damesin, Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich Grupyi Mouna Sepehri, Wiceprezes Zarządu.• 15% stanowisk menedżerskich w Renault piastują kobiety.• Kobiety stanowią 17% ogółu pracowników Grupy Renault i 14% pracowników produkcyjnych.• We Francji kobiety stanowią 34% zespołów działów sprzedaży nowych samochodów. Od 2009 roku liczba ta wzrosła dwukrotnie. Celem Renault jest zatrudnienie 50% kobiet na stanowiskach związanych z handlem.• Cel uzyskania parytetu wśród swoich sprzedawców we Francji osiągnęła już Dacia - marka „entry level" Grupy Renault. W 2012 r. 80% spośród nowo zatrudnionych pracowników stanowiły kobiety.• Firma Renault stworzyła wewnętrzną sieć społecznościową poświęconą sprawom kobiet. "Women@renault" liczy już 3300 członków oraz posiada społeczności lokalne w 11 krajach. Sieć ta jest nieodłącznym elementem strategii odpowiedzialności społecznej firmy, której jednym z kierunków jest promowanie różnorodności we wszystkich zawodach.• W Nissanie 7% aktualnej kadry kierowniczej to kobiety – w 2009 roku stanowiły one 4%.• W Nissanie, w Japonii 4% stanowisk kierowniczych najwyższego szczebla jest zajmowanych przez kobiety. Rok temu ten odsetek wynosił 3%.• W Nissanie, w Japonii kobiety stanowią 6,7% kadry kierowniczej, przy średniej wynoszącej 2,9% w japońskich firmach, zatrudniających ponad 5000 pracowników (według japońskiego Ministerstwa Zdrowia, Pracy i Spraw Socjalnych).• Nissan został wyróżniony przez Japan Women's Innovative Network. Już po raz drugi organizacja non-profit wyróżnia Nissana za jego proaktywne i innowacyjne podejście w zakresie rekrutacji, rozwoju zawodowego i promowania kobiet. ZAANGAŻOWANIE NA RZECZ RÓŻNORODNOŚCIZe względu na swój zasięg geograficzny Renault staje się jednym z producentów samochodów, posiadających najbardziej zróżnicowaną kadrę pracowniczą. Kluczowe stanowiska w firmie są zajmowane przez kadrę kierowniczą złożonąz 15 różnych narodowości, wśród których są m.in. Francuzi, Hiszpanie, Japończycy, Brazylijczycy i Niemcy.Również Nissan zmierza do stworzenia bardziej zróżnicowanej kadry zarządzającej, zarówno w porównaniu z innymi firmami japońskimi, jaki z innymi producentami samochodów. I tak 48 ze 100 kluczowych stanowiskw firmie jest zajmowanych przez menedżerów z 15 (poza Japonią) krajów: Francji, Australii, Brazylii, Kanady, Chin, Indii, Włoch, Holandii, Hiszpanii, Republiki Południowej Afryki, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Irlandii, Argentynyi Polski. Carlos Ghosn:Alians Renault-Nissan zatrudnia i promuje swoich współpracowników, biorąc pod uwagę ich talent i wyniki, a nie ich płeć czy kraj pochodzenia. Rozwijamy przedsiębiorstwo o dużym stopniu zróżnicowania; jest to miejsce, które przyciąga najcenniejsze talenty i promuje różnorodność na wszystkich szczeblach. Alians utrzymał w tym roku status Premium Partner podczas Women's Forum- wydarzenia, które wspiera od 2006 roku. Alians był też organizatorem specjalnej sesji interaktywnej z Michèle Mouton - pierwszą kobietą, która zwyciężyław rundzie Rajdowych Mistrzostw Świata FIA, a obecnie przewodniczącą Komitetu „Women in Motor Sport" FIA.

Przeczytaj również
Popularne