Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

15 lat Kia w Polsce

IMG_0086_resizeAni się obejrzeliśmy, a to już 15 lat obecności przedstawicielstwa koreańskiego koncernu w naszym kraju. Nasza redakcja została zaproszona do nowej siedziby, gdzie świętowano ten skromny jubileusz. Nie ma przesady w określeniu, że na przestrzeni tych kilkunastu lat postrzeganie marki zmieniło się diametralnie. Wynika to jednak przede wszystkim ze zmian, jakich dokonali Koreańczycy w swoich samochodach, a nie z dobrego PR. Gdy spojrzeć w przeszłość, trudno się oprzeć wrażeniu, że niektóre modele nie czarowały nie tylko swoim wyglądem, ale także walorami eksploatacyjnymi. Być może to zmotywowało inżynierów do intensywnej pracy, której efektem jest aktualna oferta Kii. Niemniej spoglądając na niektóre starsze modele, ustawione na parkingu z okazji jubileuszu, czuło się odrobinę nostalgii. Analizując udział w rynku, widać wyraźnie przełom, jaki firma odnotowała na przełomie 2005 i 2006 r. Jeszcze w 2004 r. udział marki Kia w sprzedaży samochodów osobowych na naszym rynku wynosił 0,9 %, by w następnych 12 miesiącach wzrosnąć do 1,8 %. Od tamtego czasu wynik sukcesywnie się poprawia, by w 2011 r. osiągnąć 5,9 %. Za taki przełomowy moment, nie tylko u nas, lecz także w Europie uznaje się premierę modelu Cee'd w 2006 r. Nasze sukcesy sprzedażowe są wyraźnym dowodem, że samochody z logo Kia odpowiadają potrzebom polskiego rynku i cieszą się wysokim popytem wśród szerokiej rzeszy konsumentów. To właśnie rewolucja w dziedzinie produktu, designu oraz prowadzenie rozsądnej polityki cenowej plasuje nas wśród głównych graczy na rynku motoryzacyjnym – mówił z nieukrywaną satysfakcją Dyrektor Zarządzający Kia Motor Poland Wojciech Szyszko. IMG_0098_resizePotwierdzeniem tych słów były polskie premiery modeli Carens, Sorento FL oraz Pro Cee'd. Niektórzy widzieli je już na niedawnym paryskim salonie samochodowym, lecz tych szczęśliwców było niewielu. Po oficjalnej części jubileuszowego spotkania, pokazane samochody cieszyły się dużym zainteresowaniem. Oczywiście promocja również ma znaczenie, dlatego koncern postawił m.in. na sport. Od lat jest głównym sponsorem wielkoszlemowego turnieju tenisowego Australian Open. U nas był jednym ze sponsorów Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej Euro 2012, znany jest także z Kia Lotos Race czy Soul Surfing Cup. Zwłaszcza piłkarska impreza przyczyniła się do jeszcze większej rozpoznawalności marki w Polsce. IMG_0119_resizeSukces polskiego oddziału docenił, obecny na jubileuszu Prezes Kia Motors Europe Byung Brandon Tae Yea: Polski oddział jest niewątpliwie jednym z najbardziej perspektywicznych w Europie Środkowo – Wschodniej. Doceniamy zaangażowanie wszystkich pracowników, nie tylko tych w centrali, lecz także we wszystkich salonach i serwisach – podkreślił. A tych jest już w sumie 70 w całej Polsce. Mimo nie najlepszej sytuacji na całym rynku motoryzacyjnym, Dyrektor Szyszko patrzy jednak z optymizmem w przyszłość: Większość samochodów w naszej ofercie nie ma jeszcze roku, to wszystko są nowe, atrakcyjne modele. Co ważne, jesteśmy obecni praktycznie w każdym segmencie, dzięki czemu klienci mają duży wybór. Te nowoczesne modele, atrakcyjna polityka cenowa, 7-letnia gwarancja i rozwijająca się oferta posprzedażowa mają jeszcze bardziej umacniać pozycję w Kia w naszym kraju. I tego, oprócz gratulacji z okazji jubileuszu, życzyli gospodarzom zaproszeni na spotkanie goście. Wśród nich byli m.in. przedstawiciele Policji, Straży Pożarnej i Straży Granicznej, którzy już mają w swoich flotach samochody Kia. Oczywiście tych firm jest więcej, a będą następne – zapewniają pracownicy koreańskiego koncernu. My również na naszych łamach, choć uczyniliśmy to wcześniej osobiście, dołączamy się do gratulacji za już i życzymy powodzenia na przyszłość.

Przeczytaj również
Popularne