LeasePlan Fleet Management obchodzi 10-lecie działalności na polskim rynku. W tym czasie firma wywalczyła sobie stałe miejsce w ścisłej czołówce sektora CFM. Obenie we flotach firmy jeżdzi już przeszło 16 tys. samochodów, we flotach ponad 600 klientów. LeasePlan Fleet Management jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się firm branży Car Fleet Management. Zgodnie z danymi Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) LeasePlan posiada największa liczbę pojazdów w FSL (pełnym wynajmie długoterminowym) oraz FM (wyłącznym zarządzaniu flotą). Udział LeasePlanu w całości rynku sięga obecnie około 11 proc. Firma rozpoczęła swoją działalność w Polsce w kwietniu 2001 roku. Dla LeasePlan był to przede wszystkim okres adaptowania i przenoszenia do polskich realiów globalnego know-how oraz nowoczesnych narzędzi zarządzania flotą, zaczerpniętych z międzynarodowych struktur firmy. To było duże wyzwanie. Mieliśmy okazję obserwować rozwój rynku polskiego rynku od samego początku. Wsparci doświadczeniami i wiedzą zaczerpniętą z międzynarodowych struktur firmy obecnej w 31 krajach, byli w stanie wskazać analogie w ewolucji polskiej branży CFM w stosunku do rynków zachodnioeuropejskich, które przechodziły te same etapy rozwoju, tyle że 20-30 lat wcześniej – mówi Sławomir Wontrucki, Prezes Zarządu LeasePlan Fleet Management. Rok po wejściu na polski rynek firma podpisała pierwszy duży kontrakt z Carlsberg Polska. W 2003 r. po polskich drogach jeździło już tysiąc samochodów pozostających pod opieką LeasePlan. Po 5 latach było to już 5 tysięcy. Dzisiaj flota LeasePlanu to już ponad 16 tysięcy pojazdów i ponad 600 klientów. Myślę, że naszym największym atutem są wysokie wskaźniki satysfakcji klientów, wynikające z kompleksowości i wysokiej jakości usług. Trzeba tutaj powiedzieć wyraźnie, że nie jesteśmy najtańszą firmą na tym rynku, ale za to z pewnością możemy poszczycić się jedną z najlepszych relacji jakości naszej obsługi, do jej ceny. I właśnie to doceniają nasi klienci – mówi Artur Sulewski, Dyrektor Handlowy LeasePlan Fleet Management. Kładziemy szczególny nacisk na komunikację z odbiorcami naszych usług i uważnie słuchamy ich opinii. Priorytetem jest dla nas ciągłe doskonalenie naszej oferty, zarówno poprzez wprowadzanie nowych produktów, jak i poprzez udoskonalanie już istniejących. Dotyczy to także procedur wewnętrznych, na których opiera się praca całego naszego zespołu. Właśnie z tego powodu zdecydowaliśmy się na wdrożenie rozwiązań BPM Metastorm, które stały się platformą wszystkich działań i procesów w ramach LeasePlanu. Za przykład może tutaj posłużyć nowy system zgłaszania reklamacji, zaprojektowany i wdrożony w oparciu o Metastorm, którego funkcjonalność pozwala lepiej moniorować i szybciej rozwiązywać zgłoszenia klientów i dostawców. Dla LeasePlanu równie istotne, jak zadowolenie klientów, jest satysfakcja pracowników. Tutaj są ludzie, którym po prostu chce się przychodzić do pracy. To wspaniała ekipa i fantastyczne środowisko. Pogoda ducha, umiejętność podejmowania decyzji, innowacyjność, kreatywność, chęć podejmowania ryzyka, a jednocześnie lojalność i bycie konsekwentnym – taki właśnie jest zespół LeasePlan, z którego jestem bardzo dumny. Od 9 miesięcy jestem też odpowiedzialny za czeski oddział LeasePlanu, jestem tam trzy dni w tygodniu. Z całym zaufaniem oddaję więc zarządzenie w ręce mojego zespołu. To zaufanie to mój największy sukces – podsumowuje Sławomir Wontrucki.