Spółka Anwim, właściciel MOYA, poza dynamicznym rozwojem sieci stacji paliw, ma ambicje stać się jednym z liderów transformacji energetycznej transportu. Ważnym obszarem rozwoju firmy jest „zielona strategia”, na którą Anwim przeznaczy ok. 1 mld zł. Inwestycje obejmą m.in. budowę sieci punktów ładowania pojazdów elektrycznych oraz produkcję i dystrybucję prądu z odnawialnych źródeł energii. Budowa sieci ładowarek MOYA energia planowana jest zarówno na stacjach MOYA, jak i w innych strategicznych punktach. Podobnie, jak w przypadku stacji paliw, firmie zależy, aby klienci MOYA mieli dostęp do punktów ładowania zarówno przy głównych trasach tranzytowych, jak i drogach krajowych, w mniejszych miejscowościach oraz w dużych miastach i aglomeracjach. Strategia spółki w zakresie elektomobilności obejmuje także szeroką współpracę z innymi dostawcami w ramach roamingu. Dzięki temu klienci sieci będą mogli korzystać z ponad 10 tysięcy punktów ładowania pojazdów elektrycznych w całym kraju. Pułap ten ma być osiągnięty do końca 2030 roku. Pierwsza partnerska umowa weszła już w życie i MOYA energia wraz z Elocity udostępniła infrastrukturę do ładowania w liczbie ponad 1400 punktów w całym kraju.
- Już dziś możemy zaoferować naszym flotowym klientom infrastrukturę do ładowania pojazdów elektrycznych w ponad 1400 punktach w całym kraju. To ogromny krok w kierunku propagowania zrównoważonego rozwoju elektromobilności. Nasze działania motywujemy, z jednej strony świadomością konieczności wdrażania rozwiązań ekologicznych, a z drugiej, wyjściem naprzeciw potrzebom naszych klientów, którzy z coraz większym zainteresowaniem przyglądają się pojazdom elektrycznym. Karta MOYA firma to dziś multienergetyczna karta flotowa, która pozwala zarówno na bezgotówkowy zakup paliw tradycyjnych, jak i ładowanie pojazdów EV, a docelowo będzie oferować dodatkowe źródła energii – takie, na jakie będzie popyt wśród naszych klientów – powiedział Andrzej Kisała, dyr. ds. rozwoju sprzedaży flotowej, Anwim S.A.
Wszystkie punkty ładowania docelowo będą dostępne w ramach aplikacji MOYA firma oraz Super MOYA. Obecnie, z 1400 punktów korzystać mogą użytkownicy aplikacji mobilnej MOYA firma.
MOYA jest najszybciej rozwijającą się siecią stacji paliw w Polsce. Co roku w niebiesko-czerwonych barwach powstaje ok. 50 nowych stacji. W strategii ogłoszonej przez Anwim S.A., właściciela sieci, dalszy dynamiczny rozwój będzie szedł w parze z realizacją planu transformacji energetycznej. Docelowo, firma chce oferować swoim klientom każdy nośnik energii, na jaki będzie zapotrzebowanie.