Wielu producentów samochodów zrezygnowało z oferowania modeli segmentu A, a niekiedy nawet B, z powodu nieopłacalności ich produkcji. Inną drogą idą Koreańczycy, którzy widzą w tym szansę na zwiększenie wolumenów. Na rynku debiutuje właśnie odmłodzone Picanto trzeciej generacji.
Picanto znajduje się w ofercie od 2017 roku. W najnowszej odmianie jego nadwozie stało się znacznie bardziej wyraziste. Produkt można zamówić w wersji podstawowej oraz GT-Line.
Picanto w wersji podstawowej jest seryjnie wyposażone w 14-calowe koła i zapewnia wybór między nowymi 14-, 15- i 16-calowymi obręczami kół z lekkich stopów. Design wersji GT-Line podkreśla wyrazisty przód o sportowych detalach. Osłona chłodnicy w kształcie tygrysiego nosa jest większa niż w pozostałych wersjach. Dla odmiany GT-Line są zarezerwowane nowe 16-calowe obręcze kół o diamentowym szlifie i sportowo stylizowany tylny zderzak z dyfuzorem. Do wyboru mamy dziewięć kolorów nadwozia.
Wersja podstawowa jest wyposażona w siedzenia z czarnej tkaniny. Do wyboru są także fotele pokryte tapicerką ze sztucznej skóry, które zapewniają wysoki komfort. Odmiana GT-Line jest standardowo wyposażona w pakiet czarny Glossy, a pakiet zielony Adventurous jest opcjonalny. Pakiety kolorystyczne zawsze obejmują fotele i podłokietniki drzwi wykonane ze sztucznej skóry, a także kolorowe obramowania wokół nawiewów powietrza i dźwigni zmiany biegów.
Picanto jest standardowo wyposażone w nawigację z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali oraz w 4,2-calowy cyfrowy wyświetlacz o wysokiej rozdzielczości w zestawie wskaźników. System multimedialny jest wyposażony w funkcję Bluetooth z możliwością jednoczesnego podłączenia dwóch urządzeń mobilnych – jedno do korzystania z telefonu i multimediów w trybie głośnomówiącym, a drugie wyłącznie do korzystania z multimediów. System standardowo obsługuje zarówno Apple CarPlay, jak i Android Auto.
Bagażnik Picanto liczy do 1010 litrów pojemności (VDA), swobodnie mieści składany rower lub elektryczną hulajnogę.
Picanto jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi do wyboru – o pojemności 1,0 litra lub 1,2 litra. Oba silniki napędzają przednie koła za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni mechanicznej (5MT) lub zautomatyzowanej skrzyni biegów (AMT), której konstrukcja jest oparta na przekładni pięciobiegowej z siłownikami, które sterują pracą sprzęgła i odpowiadają za zmianę biegów.
Wymiary (mm)
Zewnętrzne
Długość 3595 Szerokość* 1595
Wysokość 1485 Rozstaw osi 2400
Zwis przedni 675 Zwis tylni 520
Rozstaw kół z przodu 1406 Rozstaw kół z tyłu 1415
Prześwit 141
* bez lusterek zewnętrznych
Wnętrza
Miejsce na głowę 1005 960
Miejsce na nogi 1085 820
Miejsce na ramiona 1300 1280
Miejsce na biodra 1245 1230
Pojemność bagażnika (litry) Pojemność zbiornika paliwa (litry)
Za 2-gim rzędem po złożeniu oparcia
Zbiornik paliwa 35
255 (VDA) 1010