Jaką wartość RV będzie miał nowy Volkswagen po trzech latach użytkowania i z przebiegiem 90 tys. km? Spytaliśmy specjalistów z firmy Info-Ekspert.
Debiutowi każdej kolejnej generacji Golfa bacznie przyglądają się konkurenci. Przyjęło się już, że niemiecki kompakt wprowadza do segmentu innowacyjne rozwiązania, które z czasem stają się w nim standardem. A wraz z ósmą generacją tego modelu pojawiło się ich w segmencie C naprawdę wiele. Rynkowy debiutant jest pierwszym modelem powstałym na bazie płyty podłogowej MQB nowej generacji, która będzie stosowana w wielu nowych modelach koncernu przez najbliższą dekadę. W kabinie gdzie tylko się dało panele dotykowe zastąpiły tradycyjne pokrętła.
Pod maską Golfa stosowane są benzynowe trzycylindrowe silniki turbodoładowane 1.0 o mocy 90 lub 110 KM, oraz turbodoładowane czterocylindrowe TSI 1.5 o mocach 130 lub 150 KM. Jeśli zamówimy Golfa 1.5 TSI /130 KM w podstawowej wersji Life do po trzech latach i przebiegu 90 tys. km odzyskamy za niego 58,8% z dnia zakupu. Wariant 150-konny w wersji Life pozwala na odzyskanie 58,4%. Wystarczy jednak zamówić wyższą wersję Style aby odzyskać, przy tym samym przebiegu i wieku, odpowiednio 57,7% dla wersji 130-konnej oraz 57,6% dla 150-konnej.
Jeszcze lepiej trzymają wartość wersje z silnikami Diesla. Golf ma pod maską jednostkę 2.0 TDI, która jest dostępna w wersjach o mocy 115 lub 150 KM. Słabszy z nich w wersji Life pozwala na odzyskanie 62,7% z dnia zakupu (po 3 l/90 tys. km), a mocniejszy 150-konny dla wersji Life - 59,2%.
Nowością w Golfie są wersje z silnikami mild-hybrid nazywane eTSI wyposażone w 48-voltową instalację elektryczną. One trzymają wartość RV minimalnie gorzej. Za wersję Life odzyskamy 56,1% kwoty wydanej w dniu zakupu (po 3 latach/90 tys. km).
PD