Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Shell

Ile traci na wartości nowy Volkswagen Golf?

Jaką wartość RV będzie miał nowy Volkswagen po trzech latach użytkowania i z przebiegiem 90 tys. km? Spytaliśmy specjalistów z firmy Info-Ekspert.

Debiutowi każdej kolejnej generacji Golfa bacznie przyglądają się konkurenci. Przyjęło się już, że niemiecki kompakt wprowadza do segmentu innowacyjne rozwiązania, które z czasem stają się w nim standardem. A wraz z ósmą generacją tego modelu pojawiło się ich w segmencie C naprawdę wiele. Rynkowy debiutant jest pierwszym modelem powstałym na bazie płyty podłogowej MQB nowej generacji, która będzie stosowana w wielu nowych modelach koncernu przez najbliższą dekadę. W kabinie gdzie tylko się dało panele dotykowe zastąpiły tradycyjne pokrętła.

Pod maską Golfa stosowane są benzynowe trzycylindrowe silniki turbodoładowane 1.0 o mocy 90 lub 110 KM, oraz turbodoładowane czterocylindrowe TSI 1.5 o mocach 130 lub 150 KM. Jeśli zamówimy Golfa 1.5 TSI /130 KM w podstawowej wersji Life do po trzech latach i przebiegu 90 tys. km odzyskamy za niego 58,8% z dnia zakupu. Wariant 150-konny w wersji Life pozwala na odzyskanie 58,4%. Wystarczy jednak zamówić wyższą wersję Style aby odzyskać, przy tym samym przebiegu i wieku, odpowiednio 57,7% dla wersji 130-konnej oraz 57,6% dla 150-konnej.

Jeszcze lepiej trzymają wartość wersje z silnikami Diesla. Golf ma pod maską jednostkę 2.0 TDI, która jest dostępna w wersjach o mocy 115 lub 150 KM. Słabszy z nich w wersji Life pozwala na odzyskanie 62,7% z dnia zakupu (po 3 l/90 tys. km), a mocniejszy 150-konny dla wersji Life - 59,2%.

Nowością w Golfie są wersje z silnikami mild-hybrid nazywane eTSI wyposażone w 48-voltową instalację elektryczną. One trzymają wartość RV minimalnie gorzej. Za wersję Life odzyskamy 56,1% kwoty wydanej w dniu zakupu (po 3 latach/90 tys. km).

 

PD

Przeczytaj również
Popularne