Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Hyundai ogłosił 2020 punktem wyjścia do osiągnięcia wiodącej pozycji rynkowej  

Euisun Chung

 

  • Euisun Chung, Wiceprezes Wykonawczy Hyundai Motor, ogłosił strategię firmy na rok 2020
  • Wiceprezes Chung podkreślił wagę innowacji w obszarze technologii, biznesu, kultury  organizacyjnej i orientacji na Klienta
  • „Rozwój mobilności zapewnił ludziom więcej czasu dla siebie, radości i zadowolenia.” – powiedział Wiceprezes Chung
  • Wraz z początkiem Nowego Roku Wiceprezes Chung zwrócił uwagę na następujące zagadnienia:
    • Hyundai Motor Group będzie dalej umacniał pozycję lidera w dziedzinie samochodów elektrycznych, autonomicznej jazdy oraz usług mobilności
    • Do 2025 roku Hyundai Motor Group ma posiadać w swoim portfolio 44 zelektryfikowane modele, w tym 11 modeli o napędzie czysto elektrycznym
    • Do 2023 roku Hyundai Motor Group planuje komercjalizację technologii autonomicznej jazdy
    • Hyundai Motor Group wprowadza inteligentne rozwiązania mobilności i szuka nowych możliwości biznesowych
    • W ciągu najbliższych pięciu lat wartość inwestycji Hyundai Motor Group wyniesie ponad 100 bilionów KRW, 20 bilionów KRW rocznie
    • Hyundai Motor Group poprawi konkurencyjność, dzięki inwestycjom w nowe pomysły i technologie
    • Wiceprezes zachęca, aby w codziennej pracy myśleć kreatywnie, niczym założyciel startupu
    • Hyundai Motor Group podkreśla wagę stawiania na pierwszym miejscu Klientów i maksymalizację wartości spółki dla udziałowców
    • Zadowolenie Klientów jest podstawową wartością i prawdziwym kapitałem firmy Hyundai

 

Hyundai Motor Group zorganizował noworoczną uroczystość w siedzibie głównej firmy w Seulu, podczas której przekazane zostały priorytety w zakresie innowacji oraz wypracowania strategii zrównoważonego rozwoju.

„Rok 2020 to dla Hyundai Motor Group punkt wyjścia do osiągnięcia wiodącej pozycji rynkowej.”

powiedział Euisun Chung, Wiceprezes Wykonawczy Hyundai Motor Group.

W swoim przemówieniu pan Chung podkreślił, że „kluczowym celem firmy jest ustanowienie nowych reguł rynkowych”. Hyundai będzie kierował się tym celem przeprowadzając zmiany w Hyundai Motor Group, które objąć mają zarówno wielkie inwestycje oraz partnerstwa na dużą skalę, jak i mniejsze działania operacyjne. Pan Chung ogłosił, że od 2020 roku Hyundai zamierza osiągnąć wymierne rezultaty w różnych obszarach biznesowych. Przesłanie tegorocznego wystąpienia Wiceprezesa Chunga dotyczyło także wypracowania konkretnego planu średnio- i długoterminowego, który zapewni osiągnięcie założeń firmy, jak również harmonogramu jego realizacji we współpracy ze wszystkimi pracownikami.

„Jeżeli będziemy wspólnie pracować nad doskonaleniem naszych możliwości technologicznych, biznesowych i organizacyjnych, to jestem przekonany, że przezwyciężymy wszelkie trudności i zdobędziemy jeszcze większe zaufanie Klientów.”

podkreślił pan Chung.

Dalej pan Chung objaśnił szczegółowo cele firmy Hyundai na ten rok i lata kolejne, zapowiadając innowacje w wymienionych przez siebie obszarach.

Podkreślił zaangażowanie firmy w utrzymanie pozycji lidera w dziedzinie samochodów elektrycznych, prace nad rozwojem jazdy autonomicznej i mobilności oraz usprawnienie działalności biznesowej. Zachęcił pracowników do „kreatywnego sposobu myślenia początkującego przedsiębiorcy”.

 

„Chciałbym ponownie zaznaczyć, że wszystkie nasze wysiłki na rzecz zmian i wprowadzania innowacji mają na uwadze jeszcze większe zadowolenie Klientów z naszych produktów i usług, gdyż jest ono podstawową wartością i kapitałem naszej firmy”

powiedział Chung. Podzielił się również przemyśleniami na temat podstawowego celu działalności biznesowej Hyundai Motor Group.

„Rozwój mobilności zapewnił ludziom więcej czasu dla siebie i radości z życia.”    

W przesłaniu noworocznym na 2020 rok wspomniał także o planach Hyundai odnośnie rozwoju nowych technologii i projektów z zakresu inteligentnej mobilności. Mają one dotyczyć robotyki, miejskiej mobilności powietrznej, pojazdów latających i inteligentnych miast, które będą rozwijać się wraz z przemysłem samochodowym.

Hyundai Motor Group współpracuje z partnerami z wielu branż na całym świecie. Wiceprezes zapowiedział kontynuację tej współpracy.

„Będziemy dążyć do poszukiwania różnych możliwości innowacji także poza naszą firmą. Podążymy wszędzie tam, gdzie znajdziemy nowe technologie, nową wizję i talenty do wspierania naszej innowacyjności.”

powiedział.

Spotkanie noworoczne Hyundai Motor Group było transmitowane online w czasie rzeczywistym, tak, aby wszyscy pracownicy mogli wziąć w nim udział.

 

Zapowiedź osiągnięcia wiodącej pozycji rynkowej

„Dzięki szybkiemu rozwojowi technologii i sieci w ostatnich latach, to, co do niedawna było tylko wyobrażeniem, staje się rzeczywistością, także w branży motoryzacyjnej.”

powiedział Euisun Chung.

 

Hyundai ma utrzymać pozycję lidera w obszarze samochodów elektrycznych, w tym także pojazdów wodorowych i infrastruktury dla nich, oraz komercjalizacji jazdy autonomicznej i usług mobilności.

„Aby umocnić naszą wiodącą pozycję w dziedzinie pojazdów zelektryfikowanych, do 2025 roku planujemy posiadać w swojej ofercie 44 zelektryfikowane modele, w tym 11 modeli z napędem czysto elektrycznym. Będziemy także wspierać rozwój platform i komponentów samochodów elektrycznych”

zapowiedział.

W 2019 roku Hyundai Motor Group posiadała w swoim portfolio 24 zelektryfikowane modele. Do 2025 roku zostanie ono rozszerzone do 44 modeli: 13 modeli hybrydowych, 6 modeli hybrydowych typu plug-in, 23 pojazdów elektrycznych o napędzie akumulatorowym i 2 pojazdów elektrycznych na ogniwa paliwowe. W szczególności oferta samochodów o napędzie czysto elektrycznym rozszerzy się z 9 modeli w zeszłym roku do 23 modeli do 2025 roku. Poczynając od roku 2024, na rynek wprowadzane będą modele elektryczne oparte o nowe rozwiązania projektowe.

W tym roku Hyundai Motor Group planuje zwiększyć sprzedaż modeli zelektryfikowanych, dodając wersje hybrydowe i hybrydowe typu plug-in do swoich najlepiej sprzedających się modeli SUV, w tym Hyundai SANTA FE, Hyundai TUCSON i Kia Sorento.

„W szczególności osiągniemy sukces w branży pojazdów elektrycznych zasilanych ogniwami paliwowymi, w której możemy pochwalić się najwyższą na świecie konkurencyjnością technologiczną. Dostarczymy systemy ogniw paliwowych Klientom nie tylko z branży motoryzacyjnej, ale także z innych sektorów. Ponadto nadamy nowy impuls do rozwoju ekosystemu wodorowego, współpracując z partnerami z całego świata.”

powiedział pan Chung.  

W 2019 roku Hyundai Motor Group podpisał umowę z Cummins Inc., światowym liderem w dziedzinie silników i generatorów, mającą na celu wspólne opracowanie i komercjalizację elektrycznych i wodorowych układów napędowych, przy wykorzystaniu systemu ogniw paliwowych firmy Hyundai oraz elektrycznych układów napędowy, akumulatorów i technologii sterowania firmy Cummins. W tym roku Hyundai planuje rozpoczęcie dostaw systemów ogniw paliwowych do firmy Cummins oraz wejście na rynek amerykański, a następnie na rynek europejski.

W przyszłości Hyundai Motor Group planuje dostarczać systemy ogniw paliwowych dla sektora transportu,  do samochodów, statków, pojazdów szynowych i wózków widłowych, oraz dla sektora energetycznego, na cele produkcji i magazynowania energii elektrycznej. Do 2030 roku Hyundai będzie dostarczać na całym świecie około 200 000 systemów ogniw paliwowych rocznie. Hyundai stworzy jednocześnie w Korei możliwość produkcji 500 000 samochodów wodorowych na rok.

Hyundai Motor Group zacieśni współpracę z partnerami w Korei, takimi jak Hydrogen Energy Network (HyNet), a także partnerami zagranicznymi, w tym Saudi Aramco, w celu zwiększenia dostaw i stacji ładowania wodoru. Ponadto firma rozszerzy strategiczną współpracę z powiązanymi przedsiębiorstwami na całym świecie w celu stworzenia infrastruktury wodorowej.

„W kluczowej dla branży samochodowej dziedzinie pojazdów autonomicznych planujemy osiągnąć najwyższą na świecie konkurencyjność z zakresu bezpieczeństwa i innowacji technologicznych. Przyczyni się do tego wspólne przedsięwzięcie z firmą Aptiv w Stanach Zjednoczonych, którego celem jest komercjalizacja technologii autonomicznej jazdy w roku 2023.”

zapowiedział Wiceprezes Chung.

Hyundai Motor Group dąży do przyspieszenia rozwoju technologii jazdy autonomicznej i komercjalizacji pojazdów autonomicznych na poziomie czwartym i piątym w najbliższej przyszłości. Po opracowaniu platformy do jazdy autonomicznej do roku 2022, Hyundai planuje obsługiwać pojazdy autonomiczne w wybranych regionach świata w roku 2023, aby w drugiej połowie roku 2024 uruchomić ich produkcję komercyjną.

„W tym roku w kluczowych regionach świata: Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji, zakładamy spółki działające w obszarze szybko rozwijającej się branży usług car-sharingu oraz przewozu osób, oraz planujemy dalej je rozwijać.” 

powiedział Wiceprezes.

Hyundai Motor Group zapoczątkuje powyższą inicjatywę rozpoczęciem działalności w Los Angeles za pośrednictwem założonej w zeszłym roku firmy MoceanLab. Oferowana usługa car-sharingu pozwala na swobodny wynajem i zwrot samochodów na terenie Los Angeles. Hyundai Motor Group rozszerzy także ofertę modeli w ramach usługi subskrypcji pojazdów w Rosji, która została po raz pierwszy zaprezentowana w Moskwie w roku ubiegłym.

Hyundai Motor Group rozszerzy zakres współpracy z firmami dostarczającymi usługi mobilności, takimi jak Grab w Azji południowo-wschodniej i Ola w Indiach. We współpracy z firmą Grab, największą firmą z branży w regionie, Hyundai planuje zaoferowanie usługi przewozu osób typu Uber pojazdami elektrycznymi. W ubiegłym roku Hyundai zaopatrzył Grab w 200 SUV-ów Hyundai KONA Electric, poruszających się na terenie Singapuru. W tym roku planowane jest rozszerzenie obszaru o inne kraje Azji południowo-wschodniej, między innymi Indonezję.

Wiceprezes Chung poinformował również, że Hyundai Motor Group opracuje nowe technologie w dziedzinie robotyki, miejskiej mobilności powietrznej, osobistych pojazdów latających i inteligentnych miast.

Niedawno firma Hyundai Motor ujawniła zdjęcia swoich przyszłych rozwiązań w zakresie miejskiej mobilności. Prezentując koncept Osobistego Pojazdu Latającego (PAV) oraz Specjalnego Pojazdu Naziemnego (PBV), Hyundai wkroczył w nową erę. Wizja Hyundai zakłada zbudowanie nowych systemów transportowych, w tym także koncepcję z obszaru infrastruktury miejskiej, nazwaną Hub (ośrodek). Zadokowane i podłączone do Hubu pojazdy PBV i PAV stworzą nową przestrzeń publiczną. Koncepcje te, jako część wizji mobilności dla ludzkości firmy Hyundai Motor, zostały zaprezentowane podczas Consumer Electronics Show 2020.

W ciągu najbliższych pięciu lat wartość inwestycji Hyundai Motor Group wyniesie ponad 100 bilionów KRW (około 87 miliardów dolarów), 20 bilionów KRW rocznie.

 

Innowacje biznesowe

„Planujemy wyeliminować wszystkie nieistotne i nieekonomiczne obszary działania naszej firmy oraz dążymy do innowacji kosztowych poprzez wspieranie nowych pomysłów i rozwoju technologii.” 

powiedział pan Chung, podkreślając znaczenie innowacji w obszarze biznesu.

Zastosowanie nowych rozwiązań projektowych w samochodach elektrycznych ma zoptymalizować ich koszty produkcji oraz rentowność poprzez możliwość zastosowania tych samych komponentów w różnych modelach. Ma także zapewnić elastyczny system produkcji, odpowiadający na globalne zapotrzebowanie.

Zwłaszcza w sektorze motoryzacyjnym Wiceprezes Chung podkreślił potrzebę wprowadzenia systemu zarządzania zorientowanego na zysk, opartego o administrację regionalną, ze wsparciem siedziby głównej.

W 2019 roku Hyundai Motor Group ustanowił system centrów regionalnych na całym świecie oraz zwiększył ich niezależność i zakres odpowiedzialności. Celem tej zmiany była poprawa regionalnej rentowności oraz zwiększenie bieżącej i przyszłej konkurencyjności biznesowej.

 

Innowacja kultury korporacyjnej

„Dążenie do osiągnięcia pozycji lidera w branżach przyszłości musi być w każdym z nas”.

Podkreślając potrzebę innowacji w obszarze kultury korporacyjnej, pan Chung poprosił pracowników, aby „nie myśleli o sobie jako o pracownikach dużej organizacji, ale jako o początkujących przedsiębiorcach, którzy nieustannie szukają nowych wyzwań i cechują się kreatywnym sposobem myślenia”.

W 2019 roku Hyundai Motor Group rozpoczął proces zmian w kulturze korporacyjnej. Aby zachęcić do innowacyjnego sposobu myślenia i pracy, firma zaproponowała pracownikom nowe możliwości oraz większą odpowiedzialność. Hyundai Motor Group planuje także wprowadzenie nowego systemu zarządzania zasobami ludzkimi, którego celem jest ograniczenie i konsolidacja nazw stanowisk.

 

Klienci na pierwszym miejscu

„Zadowolenie Klientów z naszych produktów i usług są ważniejsze niż nasz własny rozwój. To podstawowa wartość i kapitał Hyundai Motor Group.”

podkreślił pan Chung.

W zeszłym roku podczas spotkania z inwestorami z funduszu inwestycyjnego Carlyle, Wiceprezes podobnie odpowiedział na pytanie dotyczące strategicznych założeń Hyundai Motor Group, mówiąc, że najważniejsze jest podejmowanie działań i decyzji zorientowanych na Klienta.

Na zakończenie tegorocznego przemówienia Chung wyraził wdzięczność wobec wszystkich pracowników firmy, byłych i obecnych, a także osób z firm partnerskich, za ich niestrudzone wysiłki, umożliwiające rozwój Hyundai Motor Group na przestrzeni lat.

„Proszę, abyście zrobili wszystko, co w Waszej mocy, byśmy w 2020 roku energicznie posuwali się naprzód, wierząc, że wszyscy przyczyniamy się do przyszłego rozwoju”.

Przeczytaj również
Popularne