Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Fabryka Michelin przechodzi na samochody elektryczne

Olsztyński Michelin przechodzi na transport samochodami elektrycznymi. Wymiana  floty rozpoczyna się od zakupu dwóch Renault ZOE, wyposażonych w specjalne opony do pojazdów elektrycznych - MICHELIN ENERGY E-V. W fabryce powstanie kilka stacji ładowania aut elektrycznych. Kolejne samochody elektryczne przyjadą do fabryki jeszcze w tym roku. Olsztyński Michelin wprowadził od października także inne proekologiczne rozwiązanie - transport intermodalny - polegający na połączeniu transportu kolejowego i kołowego w transporcie opon, co przyczynia się do zmniejszenia emisji spalin.
 
Energooszczędna opona MICHELIN ENERGY E-V dla elektrycznego samochodu
Renault ZOE to efekt wieloletniego programu badań i innowacji prowadzonego
przez Michelin wspólnie z Renault. Najnowszy Renault ZOE może pokonać na
jednym ładowaniu około 300 km. Z testów wynika, że zastosowanie w pojazdach opon przystosowanych do aut elektrycznych pozwala zwiększyć zasięg samochodu o 6 proc.
 
Fabryka przyjazna środowisku
To kolejne ekologiczne projekty olsztyńskiego zakładu. Dzięki inwestycjom
środowiskowym, fabryce  udało się zmniejszyć zużycie wody o połowę.  Trwa
budowa ciepłowni gazowej, która będzie wytwarzać energię zgodnie z
przyszłymi bardziej restrykcyjnymi, europejskimi normami ochrony środowiska.
Przyjazna dla środowiska ciepłownia gazowa ograniczy, a w przyszłości
wyeliminuje, istniejące w fabryce węglowe źródła energii. Projekt będzie
realizowany w kilku etapach. Pierwszy to uruchomienie jeszcze w tym roku
kotła gazowego.
 
Fabryka Michelin w Olsztynie wprowadza też podejście 4R: Reduce, Reuse,
Recycle, Renew (ograniczać, używać ponownie, poddawać recyklingowi i
odnawiać), dzięki której  można realizować tzw. gospodarkę o obiegu
zamkniętym mającą na celu ochronę zasobów naturalnych na każdym etapie
procesu produkcji. Zakres gospodarki o obiegu zamkniętym jest jednak
znacznie szerszy i obejmuje wszystkie procesy i działania firmy, od
przygotowania specyfikacji produktu do wyboru materiałów oraz metod
produkcji. Odpady z jednych procesów są wykorzystywane jako surowce dla
innych. Minimalizuje to zużycie surowców i ilość odpadów oraz zmniejsza
emisję i utratę energii. Istotą strategii 4 R są nowe sposoby utylizacji i
ponownego wykorzystania produktów, tak by użytkować je przez jak najdłuższy
czas przed przeznaczeniem do recyklingu.
Fabryka angażuje się też w edukację ekologiczną - również wśród swoich
pracowników i ich rodzin. Przykładem był tegoroczny piknik "Włącz Eco z
Michelin" dla 10 tysięcy osób, podczas którego pokazano wiele inicjatyw,
które w codziennym życiu możemy wykorzystać na rzecz zmiany świadomości
społecznej dotyczącej zasobów i zapobiegając powstawaniu odpadów.
 
Innowacyjne opony do aut elektrycznych MICHELIN Energy E-V
Opony odpowiadają za 30 proc. energii zużywanej przez pojazdy elektryczne.
Ich kluczowa rola w zwiększaniu efektywności samochodu wynika z faktu, że
przy każdym kontakcie z jezdnią opona ulega odkształceniu, co powoduje jej
nagrzewanie i utratę części energii przesyłanej przez silnik. Redukcja tego
zjawiska powoduje zmniejszenie zużycia energii przez pojazd. Technologia
Michelin wykorzystana w MICHELIN ENERGY E-V idzie o krok dalej - podczas
standardowej jazdy opony nagrzewają się w niewielkim stopniu, tym samym
redukując zużycie energii, natomiast w czasie hamowania powierzchnia
bieżnika rozgrzewa się szybko, poprawiając przyczepność i skracając przez to
dystans hamowania.
 
Michelin
 
Przeczytaj również
Popularne