Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Eco Fleet Manager 2014

FINALIŚCI V OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2014

 

PÓŁFINALIŚCI OGÓLNOPOLSKIEGO KONKURSU ECO FLEET MANAGER 2014

 

 


 

 

Niezmiernie miło nam poinformować, że rusza V edycja Ogólnopolskiego Konkursu ECO Fleet Manager 2014. Ten, cieszący się dużą popularnością wśród Fleet Managerów konkurs, łączy w sobie elementy rywalizacji, edukacji i jest okazją do spotkania się osób, dla których zarządzanie flotą to coś więcej, niż praca osiem godzin dziennie.

Fleet Managerowie rywalizując między sobą w przyjacielskiej atmosferze, nie tylko podnoszą swoją wiedzę z zakresu ekologii i umiejętności jazdy, ale także walczą o cenne nagrody. Zarówno indywidualne, ale także - co jest znaczącym wyróżnikiem – dla innych pracowników swojej firmy, gdyż laureaci konkursu wygrywają szkolenia na autodromie w Akademii Jazdy Opel dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera. Indywidualnie natomiast walczą o niezwykle atrakcyjne nagrody ufundowane przez firmę Generals Motors Polanad – dystrybutora samochodów marki Opel. Jednak głównym motorem napędowym jest chęć zdrowej rywalizacji i sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności na tle kolegów Fleet Managerów.

Tegoroczna odsłona konkursu będzie miała kilka nowości. Po pierwsze półfinał odbędzie się w nowym miejscu. Na terenie jednego z najnowocześniejszych ośrodków doskonalenia techniki jazdy w Europie – Sobiesław Zasada Centrum w Bednarach. Tam uczestnicy będę mieli okazję zapoznać się z nowymi samochodami marki Opel i odbyć szkolenie z wykorzystaniem takich urządzeń m.in. takich jak: szarpak, górka z matą poślizgową, kurtyny wodne czy slalom.  Finał, podczas którego wyłonionych zostanie trzech medalistów, a wśród nich także ECO Fleet Manager 2014, odbędzie się na terenie autodromu Automobilklubu Polski na warszawskim Bemowie.

Trzy etapy – należy zachować czujność!


  1. Po pierwsze, należy się zalogować na naszej stronie internetowej, zaznajomić się z regulaminem konkursu i potwierdzić chęć wzięcia udziału w konkursie EFM.Następnie trzeba być uważnym i skrupulatnym czytelnikiem. W miesięczniku Fleet (nr 4 i 5/2014), a także na stronie www.fleet.com.pl w zakładce Eco Fleet Manager 2014, pojawiać się będą artykuły, informacje, teksty eksperckie, a czasami przekierowania na stronę www.opel.pl. Wszystkie te teksty, dotyczące zasad jazdy ekologicznej i bezpiecznej oraz odpowiednich reakcji za kierownicą, ale także nowości technicznych i ekologicznych zastosowanych w modelach Opla, będą dodatkowo zawierały wiele ciekawych informacji.20 maja 2014 - na naszej stronie internetowej www.fleet.com.pl pojawi się test wyboru. Będzie to test z wiedzy, którą pozyskali Państwo, czytając informacje we wszystkich wymienionych wyżej źródłach. Obiecujemy, że pytania nie będą trudne, a co najwyżej interesujące, niektóre może podchwytliwe. Ze wszystkich zgłoszonych, którzy wypełnią test, zostanie wyłonionych 36 osób. Oczywiście, decydującym czynnikiem o przejściu do grona półfinalistów będzie poprawność wypełnienia testu, ale także czas, w jakim zrobią to uczestnicy konkursu.

  2. Drugim etapem jest półfinał, który odbędzie się 10 czerwca 2014r. w Bednarach na autodromie „Sobiesław Zasada Centrum” i będzie połączony ze szkoleniem z doskonalenia techniki jazdy z wykorzystaniem takich urządzeń m.in. takich jak: szarpak, górka z matą poślizgową, kurtyny wodne czy slalom.Podczas części teoretycznej półfinału, także trzeba się będzie wykazać bystrością umysłu i spostrzegawczością, ponieważ ta część zostanie zakończona testem, zarówno z pozyskanej wiedzy teoretycznej, jak i praktycznej. Jury złożone z przedstawicieli organizatorów konkursu, wybierze 15 finalistów.

  3. Finał, z udziałem wyłonionych 15 szczęśliwców, odbędzie się na warszawskim Bemowie w Akademii Jazdy Opel przy koordynacji Mariusza Stuszewskiego w dniu 24 września 2014 r. Podczas finału jego uczestnicy będą musieli wykazać się wiedzą zdobytą podczas poprzednich dwóch etapów, ale także praktycznym opanowaniem samochodów. Płyta poślizgowa, jazda po okręgu, skid-car, jazda ekologiczna, przygotowanie samochodu do jazdy to tylko niektóre elementy, z którymi finaliści spotkają się podczas finału.Tego samego dnia poznamy nazwiska trójki laureatów, którzy zdobędą nagrody, a także dowiemy się, kto został Eco Fleet Managerem 2014.

Serdecznie zapraszamy do udziału wszystkich Fleet Managerów, życzymy dobrej zabawy i wiele szczęścia w kolejnych etapach konkursu.

Redakcja magazynu Fleet.

 

Głównymi nagrodami w konkursie Eco Fleet Manager 2014 będą:

I nagroda - 3 dni szkoleniowe na autodromie w Akademii Jazdy Opel* dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera + samochód Opel Cascada do testów na miesiąc dla nagrodzonego Fleet Managera  + dwuosobowy weekendowy pobyt w SPA dla nagrodzonego Fleet Managera.

II nagroda - 2 dni szkoleniowe na autodromie w Akademii Jazdy Opel* dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera + samochód Opel Insignia do testów na miesiąc dla nagrodzonego Fleet Managera + dwuosobowy weekendowy pobyt w SPA dla nagrodzonego Fleet Managera.

III nagroda - 1 dzień szkoleniowy na autodromie w Akademii Jazdy Opel* dla pracowników firmy nagrodzonego Fleet Managera + samochód Opel Astra do testów na miesiąc dla nagrodzonego Fleet Managera  + dwuosobowy weekendowy pobyt w SPA dla nagrodzonego Fleet Managera.
Wszyscy finaliści otrzymają również zestawy upominków oraz nagrody niespodzianki ufundowane przez firmę Opel.

* poprzez zapis "dzień szkoleniowy w Akademii Jazdy Opel" należy rozumieć szkolenie jednorazowe dla grupy 12-osobowej.

 

Harmonogram konkursu. Ważne daty.


  1. Od 8 kwietnia 2014r. do 16 maja 2014r. - 1. możliwość zgłoszenia udziału do konkursu. Zgłoszenie można przesłać za pośrednictwem formularza elektronicznego, który jest dostępny na www.fleet.com.pl w zakładce Eco Fleet Manager 2014. Organizator odeśle pocztą elektroniczną potwierdzenie udziału.

  2. 2. Od 20 maja 2014 r. do 23 maja 2014r. (włącznie) – 2. przystąpienie do testu sprawdzającego wiedzę na temat ekologicznych rozwiązań zastosowanych w samochodach marki Opel, jak i ogólnych zasad jazdy bezpiecznej, ekologicznej i ekonomiczne.

  3. 3. W dniu 27 maja 2014r. - Organizator opublikuję listę półfinalistów. Lista zostanie zamieszczona na stronie www.fleet.com.pl oraz w magazynie „Fleet". Do półfinału może zakwalifikować się grupa 36 Fleet Managerów.

  4. 4. W dniu 10 czerwca 2014r. odbędzie się półfinał Ogólnopolskiego Konkursu Eco Fleet Manager 2014 w ośrodku „Sobiesław Zasada Centrum” w Bednarach. Do finału może zakwalifikować się grupa15 Fleet Managerów.

  5. 5. W dniu 24 września 2014 r. odbędzie się finał 5. Ogólnopolskiego Konkursu Eco Fleet Manager 2014. Finał konkursu odbędzie się na terenie autodromu Automobilklubu Polski Warszawa – Bemowo, ul. Powstańców Śląskich 127.

 

 

Laureaci poprzednich edycji.

Grzegorz ChlebowskiGrzegorz Chlebowski, Eveline Cosmetics I miejsce EFM 2013.

Konkurs oceniam, oczywiście, bardzo pozytywnie. Inaczej być nie może, ponieważ promujemy w nim eco i bezpieczną jazdę. Idea konkursu doskonale wpisuje się w kierunek, w którym podąża dzisiaj motoryzacja. Downsizing, samochody elektryczne i hybrydowe już nikogo nie dziwią. Mówiąc eco i bezpiecznie, nie mam tu na myśli jazdy tempem patrolowym i to jest właśnie bardzo fenomenalna sprawa. Jeśli w pełni zrozumiemy i przyswoimy sobie tak proste przecież zasady ekojazdy, stajemy się świadomymi i efektywnymi uczestnikami ruchu drogowego. Jeździmy bezpieczniej, chronimy środowisko i oczywiście zostaje nam więcej pieniędzy w portfelu, dlatego w swojej pracy i w życiu prywatnym gorąco namawiam użytkowników i znajomych do takiego stylu jazdy.

Bardzo pozytywnie oceniam również dodatkowe atrakcje w trakcie finału. Mam tu na myśli bardzo sugestywne i dające do myślenia symulatory: zderzenia, dachowania i alcogogle. Uważam, że coś takiego, jak również jazdę skid carem, powinien przejść każdy kandydat na kierowcę. Ponadto, dzięki uprzejmości organizatora, jako jedni z pierwszych, mogliśmy zapoznać się z nową Insignią.

Z mojego pierwszego, i mam nadzieję nie ostatniego, finału najbardziej zapamiętam próbę jazdy po okręgu. Sprawiła mi jednocześnie najwięcej frajdy i trudności. Wymagała ogromnej precyzji prowadzenia i ciągłej koncentracji. Niewielki błąd i cenne ułamki sekund, trudne do odrobienia w tej próbie, uciekały. Była to również doskonała okazja do uświadomienia sobie jak wielkie znaczenie dla bezpieczeństwa mają odpowiednie opony. Organizator udostępniał do każdej próby sprawnościowej dwa samochody, jeden z dobrymi oponami, drugi zaś z dość wyeksploatowanym kompletem. Dodatkowo odbywaliśmy również przejazdy z wyłączonymi systemami bezpieczeństwa.

Ciekawą konkurencją była znajomość przepisów. Wszyscy spodziewali się pytań jak na teście, a okazało się, że konkurencja polegała na obejrzeniu filmu, na którym zostały zarejestrowane wykroczenia warszawskich kierowców, i wskazaniu liczby wykroczeń. To wszystko sprawiło, że trudność finału oceniam wysoko. Poprzeczkę dodatkowo podnosił fakt, że na Bemowie spotkali się najlepsi z najlepszych z całej Polski. To sprawia, że zwycięstwo napawa dumą i daje większą satysfakcję. Cieszy również to, że w gronie finalistów pojawiły się panie. Nieoceniona była również możliwość wymiany doświadczeń i poglądów z kolegami i koleżankami z branży.

Tomasz BeraTomasz Bera, BP Europa II miejsce EFM 2013.

Konkurs Eco Fleet Manager jest jednym z najważniejszych wydarzeń na polskim rynku flotowym, gromadząc w ścisłym finale 15 najlepszych fleet managerów w kraju. Idea, jaka przyświeca temu przedsięwzięciu, niesie za sobą pozytywne aspekty bezpiecznego, ekologicznego i efektywnego zarządzania samochodami służbowymi. Dla uczestników jest to natomiast szansa na naukę i zdobycie nowych doświadczeń. Formuła tegorocznej edycji konkursu różniła się znacząco od poprzednich, co spowodowało zaciętą walkę na każdym z etapów, a w samym finale aż do ostatniej konkurencji. Każdy kolejny konkurs Eco Fleet Manager zawiera nowe nieprzewidywalne dla uczestników elementy, które podnoszą skalę trudności. W finalne najbardziej zadowolony byłem z konkurencji jazdy eko, codzienna praktyka znalazła odzwierciedlenie w wysokiej pozycji w tej konkurencji. Gratuluję wszystkim finalistom.

Jan Paweł RościszewskiJan Paweł Rościszewski, Ipsen Logistick III miejsce EFM 2013.

Konkurs Eco Fleet Managera to ważne wydarzenie branżowe, w którym spotykają się ludzie z dużą wiedzą i doświadczeniem. Eliminacje to nie tylko pełna emocji rywalizacja, lecz też intensywne szkolenie i wymiana doświadczeń między uczestnikami.

Tegoroczny pomysł z sumowaniem punktów z poprzednich etapów okazał się być bardzo dobry. Do samego końca rywalizacji, nikt nie mógł być pewien pozycji, jaką zajmie, a błędy w poszczególnych konkurencjach mogły kosztować stratę cennych punktów w klasyfikacji generalnej. Dzięki zadaniom finałowym, mogliśmy pod czujnym okiem instruktorów i sędziów sprawdzić nasze umiejętności na torze w próbach na śliskiej nawierzchni oraz w konkurencji ekojazdy. Ostatnim zadaniem finałowym było wskazanie odpowiedniej liczby wykroczeń drogowych popełnionych przez uczestników ruchu drogowego w filmie nagranym kamerą samochodową. Patrząc na zadania w tej edycji, widać, że organizatorzy postawili na weryfikację umiejętności i wiedzy w praktyce.

Konkurs z roku na rok się rozwija, stopień jego trudności i zainteresowanie nim przez osoby z branży wzrasta. W tegorocznej edycji każdy uczestnik, przechodząc aż do finału, mógł gruntownie sprawdzić swoje umiejętności i wiedzę teoretyczną i praktyczną. Takie doświadczenia na pewno przełożą się na lepsze kierowanie powierzoną flotą, a także są sygnałem dla pracodawców, iż w swoich strukturach zatrudniają bardzo wysoko wykwalifikowaną osobę.

Krzysztof Kopysiewicz kierownik floty samochodowej, APC Instytut

Bardzo fajnie przeprowadzony półfinał. Był czas na naukę na płycie poślizgowej, gdzie można sobie było bez ograniczeń poćwiczyć na różnych modelach aut. Uważam że jest to bardzo pożyteczne ćwiczenie, które dopiero po wielu przejazdach wyrabia właściwe zachowania.

Był czas na współzawodnictwo. Zostały przeprowadzone dwie bardzo ciekawe próby, które pokażą nam, czy potrafimy przełożyć naszą wiedzę z testów e-learningowych na praktyczną ekojazdę. Konkurencje budziły wiele emocji wśród uczestników i wiele spekulacji co do wyników, które dopiero zostaną odczytane z czarnej Astry. Również prezentacja modeli Opla cieszyła się dużym zainteresowaniem. Z przyjemnością pojeździłem 280-konną Astrą OPC, która daje dużo frajdy z jazdy, a tor samochodowy jest najlepszym miejscem, aby poczuć możliwości tego pięknego auta. Drugim ciekawym autem, które zostanie w mojej pamięci, jest Opel Ampera. Pierwszy raz miałem przyjemność jeździć takim autem i muszę powiedzieć, że byłem bardzo pozytywnie zaskoczony jego osiągami i właściwościami jezdnymi. Mam nadzieję, że kolega, na którego najechałem przy cofaniu (wada cichych aut elektrycznych), nie ma do mnie żadnych pretensji. Byłby pierwszą ofiarą ekojazdy eco managera i eco samochodu. Bardzo ciekawe miejsce na obiad, gdzie przy smacznym posiłku mieliśmy dodatkową atrakcję i mogliśmy podziwiać najładniejszy stadion żużlowy w Polsce. Poza tym, wszystko przebiegało planowo, co przy organizacji tego rodzaju spotkań nie zawsze się udaje. Wiem, wiem lata doświadczeń... Zresztą wszystko co do tej pory organizował „Fleet", było na wysokim poziomie, a więc nie byłem zaskoczony. Bywam na waszych spotkaniach, a więc wiem, co mówię. Ja bawiłem się bardzo dobrze i mimo że nie ma we mnie zacięcia do rywalizacji, co potwierdziłem swoim wynikiem, byłem bardzo zadowolony ze spotkania. To, czego się nauczyłem, na pewno przyda mi się w mojej codziennej pracy i za rok znów spróbuję swoich sił w konkursie. Ale w Toruniu bawiłem się świetnie! Bardzo dziękuję za możliwość uczestnictwa w spotkaniu oraz za dobrą i pomysłową organizację eliminacji i półfinału całej ekipie „Fleeta" oraz waszym partnerom zaangażowanym w organizację konkursu.

Tomasz Boroń Isuzu Motors Polska Sp. z o.o.

Jako nowicjusz w organizowanym przez was konkursie czuję się w pełni usatysfakcjonowany, zarówno częścią merytoryczną podczas przebytego e-learningu, jak i częścią praktyczną w Toruńskiej Akademii Jazdy. Cała impreza jest przygotowana w sposób perfekcyjny nie tylko organizacyjnie, ale i w części typowo konkursowej. Przyznaję szczerze, że chciałbym zobaczyć jej zakończenie od strony finalisty.

Czego zabrakło? Może jakże cennych dziś własnych umiejętności (i ucieczki od nabytych nawyków za kierownicą), dzięki którym mógłbym na równi rywalizować z weteranami branży, jak i samego konkursu, co nie oznacza że łatwo się poddałem. Wręcz przeciwnie, podjąłem rękawicę rzuconą przez najlepszych.

Czego było za dużo? Dla mnie za duża odległość z miejsca zamieszkania do miejsca zmagań półfinałowych, ale ogólnopolski charakter konkursu musi mieć to do siebie, że jedni będą u siebie, a inni muszą przebyć sześciogodzinną trasę w jedną i tyle samo w druga stronę. Choć tak na marginesie, był to naprawdę niezły trening przygotowawczy do samej idei konkursu – do jazdy ekologicznej, o którą naprawdę trudno przemierzając zakorkowaną Polskę.

Szymon SzafranskiSzymon Szafrański, fleet & administration specialist, Sanitec Koło Sp. z o.o. I miejsce EFM 2011.

Konkurs Eco Fleet Manager to bardzo ważne wydarzenie flotowe, propagujące ekologię i ekojazdę, dlatego każda osoba w Polsce zarządzająca flotą samochodową powinna wziąć w nim udział. W tym roku po raz pierwszy spróbowałem swoich sił w konkursie i bardzo wysoko oceniam wszystkie jego etapy oraz pomysł organizatorów na propagowanie stylu eko we flotach. Każdy uczestnik tegorocznej edycji, a zwłaszcza finałowa piętnastka, po spędzeniu blisko pięciu godzin w ośrodku szkoleniowym Akademii Jazdy Opel, mógł poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną i praktyczną na temat ecodrivingu. Ponadto doskonaliliśmy techniki bezpiecznej jazdy, przypomnieliśmy sobie zasady udzielania pierwszej pomocy oraz mieliśmy okazję ponownie zdać egzamin ze znajomości przepisów kodeksu drogowego. Firmy coraz częściej organizują szkolenia dla użytkowników samochodów służbowych z doskonalenia technik jazdy, a w ostatnich latach także z jazdy ekologicznej i ekonomicznej, dlatego konkurs Eco Fleet Manager idealnie wpisuje się w tę tendencję, dzięki czemu będziemy bezpieczniej i taniej jeździli po naszych drogach.

Tomasz ZiamekTomasz Ziamek zastępca dyrektora ds. inwestycji i środków transportu Drozapol-Profil. II miejsce EFM 2011.

Jestem bardzo, bardzo zadowolony z uzyskanego przeze mnie wyniku. Bo wiedziałem już od naszej rozgrywki półfinałowej w Tychach, że druga edycja Eco Fleet Menagera jest zdecydowanie silniej obsadzona i jest wielu chętnych na zwycięstwo na Bemowie w wielkim finale. Na początku gratuluję wszystkim, którzy wystartowali w tegorocznej, naprawdę wymagającej rozgrywce.

Ja wyjątkowo spokojnie podchodziłem w tym roku do zmagania finałowego, ale nie ukrywam, że poświęciłem sporo czasu na odświeżenie zasad udzielania pierwszej pomocy, budowy pojazdu, przepisów ruchu drogowego. Starałem się także bardzo zwracać uwagę na doskonalenie techniki jazdy podczas codziennych podróży samochodem oraz dbałem o to, by moja jazda była jazdą płynną i ekonomiczną, co – jak wiadomo – w naszych realiach jest rzeczą karkołomną, ale trening czyni mistrza, więc próbowałem. W dniu finału na Bemowie czułem, że w tym roku o dobre miejsce będzie ciężko. Kilku z nas miało w rękach kartki z przepisami, notatki z pierwszej pomocy, uff, walka zapowiadała się o każdy punkcik. Z racji tego, że nazwisko mam na „z", trafiłem do ostatniej trzyosobowej grupy z młodszymi kolegami. Już po pierwszej konkurencji, skid-carze, potwierdziły się moje przypuszczenia o walce o dziesiątki sekund. Moi koledzy to naprawdę najlepsza 15. w Polsce. Potem jazda po okręgu w sytuacji minimalnej przyczepności. I znów dzielą nas dziesiętne części sekundy, potem slalom na płycie poślizgowej, znowu różnice w częściach sekundy. Teraz chyba największe wyzwanie, jazda trzema różnymi Oplami po uliczkach Warszawy. Najpierw Insignia w automacie, pod maską ponad 200 KM, aż korci, żeby mocniej przycisnąć pedał gazu, a tu trzeba pamiętać o limicie czasu, ale i o zużyciu paliwa. Wyszło nie tak, jak myślałem, ale potem drugie autko – Astra w dieselku. Pomyślałem, że teraz spróbuję coś ugrać. Do połowy trasy szło dobrze, potem dwa autka przede mną, nie ma jak je wyprzedzić i, niestety, wynik na mecie nie taki, jak bym chciał, ale okazuje się, że całkiem dobrze, porównując czasy moich poprzedników. Ostatnia Astra kombi z benzynowym 140-konnym motorkiem i tutaj też pod koniec mniej szczęścia, duży mobilek tarasuje wąskie uliczki, ale na mecie trzeci wynik, jest OK. Nabieram ochoty na pierwszą piątkę, może się uda. Na zakończenie chyba najtrudniejsze – pierwsza pomoc. Podczas mojej kariery za kierownicą już kilkakrotnie udzielałem pomocy osobom pokrzywdzonym na drodze i zawsze czułem, że mogłem zrobić coś lepiej. Teraz bardzo realny test przed Adamem Maciejem Pietrzakiem, specjalistą w tej dziedzinie. Po krótkim wykładzie wsiadam do autka i podjeżdżam do symulowanego wypadku, parkuję swój samochód pod kątem za pojazdem uszkodzonym, włączam światła awaryjne i wystawiam trójkąt, dzwonię do razu na numer 998, to straż pożarna. Z mojego doświadczenia wiem, że to oni najszybciej uruchomią pozostałe służby ratownicze. Podbiegam do samochodu, sprawdzając, czy nie wydobywa się gdzieś dym, uderzam ręką w dach, sprawdzając, czy osoba w samochodzie po prostu nie zasnęła i czy nie wystarczy jej obudzić. Niestety, okazuje się, że nieprzytomna kobieta leży na kierownicy. Ubieram rękawiczki, delikatnie unoszę ją i opieram na oparciu fotela. Wyłączam zapłon i kluczyk rzucam na podszybie, jest niebezpieczeństwo zapłonu, więc podejmuję decyzję o ewakuacji rannej z pojazdu, wkładam ręce pod pachy poszkodowanej, opierając bezwładne ciało na sobie, i delikatnie wyciągam ofiarę. Przykrywam folią ochronną i opatruję mocno krwawiąca ranę na głowie dziewczyny, która w tym czasie odzyskuje przytomność. Pytam, czy wie, co się stało, odpowiada, że tak. Pytam, czy może mi powiedzieć, czy ją coś jeszcze boli, odpowiada, że nie. W tym momencie instruktor przerywa zadanie, zadaje kilka dodatkowych pytań. To już koniec. Mimo że to tylko sytuacja improwizowana, poziom adrenaliny jest ogromny. Dopiero po kilku minutach czuję, jak ze mnie schodzi poziom stresu. Całość spotkania na Bemowie kosztowała mnie i pewnie pozostałych kolegów wiele stresu i wysiłku fizycznego. Fajnie, że przed finałem Waldemar Chromiński przekazał nam wszystkim kilka dobrych rad, jak się do finału przygotować. Potem spotkanie przy obiedzie, wymiana uwag, nerwowe oczekiwanie na ogłoszenie wyników. Cała grupa finalistów nerwowo wypatruje komisji, która zlicza punkty i sprawdza, czy wszystko odbyło się zgodnie z regulaminem. Wreszcie są, przyjechali, wypisują dyplomy, zaraz dowiemy się, kto stanął w tym roku na podium. Trzeci miejsce: kolega Tomasz Szlęzak – gromkie brawa, dyplom, medal, uściski dłoni. Drugie miejsce Tomasz Ziamek. W pierwszej chwili nie dotarło, że to chodzi o mnie, super idę po dyplom, srebrny medal. To dla mnie ogromny sukces i wyróżnienie, że w gronie takich specjalistów jestem drugi. Zawsze pozostaje niedosyt, pytanie, ile zabrakło do pierwszego, ale jestem drugi z ponad 150 startujących na początku, to znaczy, że to, co kocham, i to, co robię na co dzień, nie robię chyba tak źle, skoro jestem drugi w tak szacownym gronie. Miejsce pierwsze Szymon Szafrański, najlepszy w naszym gronie, brawo, gratulacje.

Chciałbym bardzo, bardzo podziękować wszystkim, dzięki którym takie zmagania mogą mieć miejsce. Dziękuję Małgorzacie Mikołajczak, prezes z Fleet Meetings, Marcinowi Buczkowi z GM Poland, Waldemarowi Chromińskiemu, przewodniczącemu Kolegium Redakcyjnego WWW.Ekoflota.pl, Mariuszowi Stuszewskiemu, szefowi DTJS-u, Akademii Jazdy Opla, jego wszystkim instruktorom, dzięki którym poprawiliśmy nasz styl jazdy i zmieniliśmy albo spróbowaliśmy zmienić nasze nawyki. Jestem przekonany, że nasi ludzie, kierowcy, dzięki zdobytym przez nas nagrodom dowiedzą się, jak bezpiecznie, ekonomicznie docierać zawsze do celu. A szkolenia, chociażby z pierwszej pomocy, pozwolą komuś uratować zdrowie, a może i życie. Drugie miejsce dedykuję mojej zmarłej niedawno mamie, która zawsze mnie wspierała i mówiła, że trzeba próbować. Jeszcze raz gratuluję wszystkim uczestnikom, organizatorom i pomysłodawcom oraz zachęcam sponsorów, by kontynuowali tego typu zmagania jak najdłużej. Powodzenia dla wszystkich w edycji 2012.

Tomasz SzlezakTomasz Szlęzak, Urząd Miasta Stołecznego Warszawy, Biuro Administracyjno-Gospodarcze Wydział Obsługi Transportowej, członek SKFS. III miejsce EFM 2011.

Na wstępie bardzo chciałbym podziękować i pogratulować wszystkim organizatorom konkursu oraz wszystkim ludziom zaangażowanym w to przedsięwzięcie, które cieszy się coraz większym zainteresowaniem i staje się wydarzeniem roku w branży, a sam tytuł coraz bardziej prestiżowy.

Moje podejście do konkursu było bardziej na zasadzie sprawdzenia swojej wiedzy i umiejętności, jakie do tej pory zdobyłem z racji zainteresowań i wykonywanego zawodu.

Brałem udział w konkursie po raz pierwszy, gdyż w zeszłym roku najzwyczajniej z powodu nawału obowiązków nie przystąpiłem do części e-learningowej.

W tym roku obiecałem sobie, że będzie to rzetelna praca, ale jak to w tym zawodzie bywa, ciągle coś i brak możliwości zaplanowania sobie chwili spokoju. Pierwsza część została zrobiona w ostatniej chwili i do tego z telefonem w ręku. Pierwsza niespodzianka, po kilku dniach telefon, że zakwalifikowałem się do półfinału. Potem wyjazd do Tychów oraz konfrontacja umiejętności praktycznych z teorią i zaskakujący, ale pouczający, wykład oraz test z przepisów ruchu drogowego. Przy okazji zwiedzanie fabryki silników Diesla stosowanych w Oplach, co było równie ciekawym elementem. Potem kolejna niespodzianka i informacja o zakwalifikowaniu się do finału. Tutaj już wszyscy właściwie byliśmy zwycięzcami, bo jednak miejsce w pierwszej piętnastce wśród tylu ludzi, którzy przystąpili do konkursu, to już wyróżnienie. 5 października 2011 i finał na warszawskim Bemowie w Akademii Jazdy Opla Mariusza Stuszewskiego. Tu już spora rywalizacja i napięcie, które jednak się odczuwało, mimo przyjaznej atmosfery i świetnej organizacji. Bardzo ciekawe konkurencje sprawdzające umiejętności w prowadzeniu pojazdów w ekstremalnych warunkach, zróżnicowana konkurencja ecodrivingu trzema bardzo zróżnicowanymi samochodami i podstawowa umiejętność pierwszej pomocy zorganizowana w sposób przypominający realia prawdziwego wypadku. Każda z tych konkurencji wymagała dużej wiedzy, samodyscypliny i opanowania, mimo że poprzeczka była bardzo wysoko.

Podsumowując konkurs: na bardzo wysokim poziomie, bardzo motywujący choćby poprzez uzyskanie prestiżowego tytułu i nagród, które są bardzo atrakcyjne. Mianowicie samochód na miesiąc do jazdy oraz szkolenie dla dwunastu osób w Akademii Jazdy Opla na Bemowie, które ułatwią zaszczepienie takiej wiedzy i umiejętności wśród kierowców i być może zwierzchników. Bardzo dużo wiedzy i umiejętności, jakie zdobyłem, są bezcenne, a takie jazdy jak skid-car powinny być podczas nauki jazdy obowiązkowe choćby ze względu na uczenie pokory i szacunku do pojazdów i warunków drogowych.

Piotr OlczykowskiPiotr Olczykowski, kierownik zarządzania flotą, Brink's C.L. Polska Sp. z o.o.

ECO Fleet Menager organizowany przez Was we współpracy z Oplem, to bardzo miłe i ciekawe przedsięwzięcie. Oczywiście, pozwala to na sprawdzenie zarówno swojej wiedzy, jak i umiejętności związanych z bezpiecznym, ekonomicznym i ekologicznym prowadzeniem pojazdu, ale także pozwala na spotkanie osób związanych z branżą motoryzacyjną i wymianę doświadczeń z innymi osobami zarządzającymi flotami pojazdów. Poruszenie problemów, z jakimi się borykamy na co dzień i możliwość omówienia ich z kolegami, to olbrzymi atut.

W tym roku nie udało mi się stanąć na podium (4. miejsce – przyp. red.), ale moje dobre wyniki utwierdziły mnie w przekonaniu, że wiem, co robię na obejmowanym przeze mnie stanowisku, oraz że wiedza, jaką przekazuję pracownikom naszej spółki, jest właściwa.

Miłym akcentem mojej przegranej jest fakt, że zgodnie z regulaminem w przyszłym roku znów będę mógł wziąć udział w konkursie, spotkać się z innymi fleet managerami, konkurować i porozmawiać o aktualnych problemach, jakie za rok będziemy mieli. Oczywiście, że z przyjemnością wystartuję w przyszłym roku.

 

 

Kontakt do organizatora.
+48 (71) 7165205
fax +48 (71) 3397922
e-mail: eco@fleet.com.pl

Przeczytaj również
Popularne