Opracowany przez Forda Door Edge Protector to pierwszy system, który ma zapobiegać powstawaniu zadrapań i otarć drzwi podczas eksploatacji pojazdu w mieście, które stały się nieodłączną częścią eksploatacji pojazdu na drogach. Door Edge Protector został zaprojektowany przez inżynierów Forda z Kolonii i zadebiutuje w styczniu 2012 roku w Fordzie Focus. System aktywowany jest automatycznie zaraz po otwarciu drzwi pojazdu, z których wysuwa się klapka wykonana ze specjalnej gumy o zwiększonej odporności na zużycie. Jej zadaniem jest stworzenie ochronnej „bariery” pomiędzy krawędzią drzwi, a na przykład nadwoziem pojazdu zaparkowanego obok lub ścianą na parkingu podziemnym. W ten sposób można zapobiec ponad 90% otarć przednich drzwi i 85% uszkodzeń drzwi z tyłu. Podczas zamykania drzwi klapka powraca do swojego początkowego położenia w czasie zaledwie 60 milisekund, natomiast specjalne sprzęgło zapobiega jej uszkodzeniu w przypadku zablokowania mechanizmu. Co więcej, zużyty element gumowy można łatwo i szybko wymontować i wczepić w jego miejsce oryginalny zamiennik. "Door Edge Protector to jeden z tych elementów, o których klienci powiedzą: Dlaczego nikt wcześniej nie wpadł na to rozwiązanie? - przyznaje Matthias Tensing, inżynier ds. rozwoju produktu. "System jest zbawieniem dla rodziców przewożących swoje dzieci na tylnych siedzeniach oraz dla wszystkich, którzy parkują samochód w ciasnych uliczkach lub na zatłoczonych parkingach pod supermarketem." Z badań przeprowadzonych przez Forda wynika, że na uszkodzenia nadwozia pojazdu najbardziej narażeni są kierowcy z Hiszpanii. Aż 83% z nich skarży się na zadrapania lakieru powstałe w trakcie eksploatacji samochodu. Zmotoryzowani z Wielkiej Brytanii są z kolei statystycznie najbardziej ostrożnymi kierowcami, mimo to 53% ankietowanych przyznało się do zadrapania lub wgniecenia drzwi podczas wsiadania lub wysiadania z auta. Ogółem, uszkodzenia drzwi zanotowano u 72% właścicieli samochodów z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii. Koszt naprawy tego typu uszkodzeń może sięgnąć nawet 300 EUR. Źródło: Ford