Cztery lata po debiucie piątej generacji Clio Renault przeprowadziło jego modernizację. I trzeba przyznać, że jest ona udana.
Od debiutu rynkowego w 1990 roku na świecie sprzedano blisko 16 milionów sztuk tego modelu Clio. Od tego czasu model ten był dwukrotnie uhonorowany tytułem Samochodu Roku w Europie.
Zmodernizowana piąta generacja Clio zyskała zupełnie nowy pas przedni oraz tylny. Podobnie jak w innych nowych modelach marki zdecydowano się na zastosowanie pionowych diod LED w zderzakach. Generalnie nadwozie jest nieco bardziej dynamicznie, agresywnie stylizowane.
Producent chwali się nowymi poziomami wyposażenia, w tym Esprit Alpine. Przednia listwa F1 w matowym kolorze Szary Schiste tej wersji nawiązuje do modeli wyścigowych. Wersja Esprit Alpine zyskuje również 17-calowe aluminiowe felgi: czarne, wykończone przydymionym lakierem bezbarwnym, z niebieskimi lub szarymi kołpaczkami w zależności od koloru nadwozia. W wersji Esprit Alpine do wykonania siedzeń zastosowano tkaninę złożoną w 72% z włókien pochodzących z recyklingu PET (polietylenu).
Zespół zegarów i wskaźników Nowego Clio został zmodernizowany – jest wyposażony w nowy cyfrowy wyświetlacz bez obramowania o przekątnej od 7 do 10 cali, w zależności od wersji wyposażenia. Zależnie od kraju i wersji Nowe Clio może dysponować radioodbiornikiem z funkcjonalnością R&GO lub systemem multimedialnym Renault EASY LINK.
Gama silników, podobnie jak do tej pory, składa się z jednostek TCe 100 LPG, TCe 90 oraz hybrydy 1.6 E-Tech 145 Hybrid. W materiale prasowym nie wspomniano nic o dotychczas stosowanej jednostce 1.3 TCe 140 KM.
PD