Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Volkswagen Passat pokazany

Volkswagen ujawnił pierwsze zdjęcia i informacje na temat dziewiątej generacji modelu Volkswagen Passat. Już za kilka dni samochód zostanie on po raz pierwszy zaprezentowany na targach IAA Mobility w Monachium (5-9 września). Nowy Passat dostępny będzie wyłącznie z nadwoziem kombi Variant i zostanie wprowadzony na rynek w pierwszym kwartale 2024 roku.

Produkcja tego modelu odbywa się w Bratysławie. Do tej pory sprzedano ponad 34 miliony egzemplarzy Passata – to jeden z najlepiej sprzedających się modeli Volkswagena po Golfie, a przed Garbusem.

W nowym samochodzie rozstaw osi wzrósł o 50 mm, co przyczyniło się do zwiększenia ilości na nogi pasażerów z tyłu. Większy jest również bagażnik – 1920 litrów.

Nowością w Passacie jest silnik mild hybrid eTSI o mocy 150 KM, który przekształca energię kinetyczną w elektryczną i umożliwia „żeglowanie" bez silnika spalinowego. Gamę jednostek napędowych uzupełniają dwa silniki benzynowe 2.0 TSI o mocy 204 i 265 KM oraz trzy silniki wysokoprężne 2.0 TDI o mocy 122, 150 i 193 KM (wszystkie są turbodoładowane). Do standardowego wyposażenia wszystkich odmian nowego Passata należy automatyczna, dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG. Warianty o mocy 193 i 265 KM są standardowo wyposażone w napęd na wszystkie koła 4MOTION; natomiast pozostałe modele mają napęd na przednie koła.

Nie zabrakło w gamie wersji hybrydowych plug-in (eHybrid) o mocy 204 i 272 KM, w których jednostka elektryczna współpracuje z silnikiem spalinowym 1.5 TSI evo2. W połączeniu z nowym akumulatorem o pojemności netto 19,7 kWh umożliwiają one zasięg na silniku elektrycznym wynoszący ok. 100 km. Dzięki temu nowy Passat Variant może być używany na co dzień jak samochód elektryczny. Ważną rolę odgrywa tu również krótki czas ładowania, ponieważ akumulator może być ładowany prądem przemiennym o mocy 11 kW zamiast poprzednich 3,6 kW. Na stacjach szybkiego ładowania prądem stałym Passat Variant eHybrid może ładować się nawet z mocą 50 kW. Całkowity w wersji plug-in może sięgać 1000 km.

Nowości można znaleźć także w układzie jezdnym nowego Passata. Adaptacyjne zawieszenie DCC Pro (opcja). Po raz pierwszy w Volkswagenie zastosowano technologię 2-zaworową w amortyzatorach.

 

Volkswagen / PD

Przeczytaj również
Popularne