Rok 2024 przyniósł istotne rozszerzenie oferty Traficara – lidera carsharingu w Polsce. Firma nie tylko zacieśniła współpracę z kluczowymi partnerami biznesowymi, ale także wkroczyła na rynek mikromobilności, wprowadzając do swojej krakowskiej floty hulajnogi elektryczne. Uruchomiono także nową, innowacyjną usługę Traficar Spot, która umożliwia użytkownikom zamówienie podstawienia samochodu na wybraną lokalizację (Spot), we wskazanym dniu i godzinie. Dodatkowo, zgodnie ze zmianami zapowiedzianymi pod koniec roku, od stycznia 2025 marka obniżyła cenę za kilometr w ofercie „Na ile chcesz" dla samochodów miejskich z 2,09 PLN do 1,69 PLN.
W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy Traficar systematycznie wzmacniał swoją pozycję lidera carsharingu na polskim rynku. Firma obsługuje obecnie ponad 1 000 000 użytkowników, a jej zasięg obejmuje 28 miast w całej Polsce. Znaczącym rozszerzeniem oferty jest sieć obecnie 100 Spotów, do których użytkownicy mogą zamówić samochód. W ramach strategii rozwoju, firma zapowiedziała również optymalizację cennika, wprowadzając od stycznia 2025 roku niższe stawki za kilometr w przejazdach samochodami miejskimi.
– W 2024 roku mocno skupiliśmy się na naszych klientach, by jak najlepiej odpowiedzieć na ich potrzeby. Trzy kluczowe działania, jakie podjęliśmy, to: rozwój nowych produktów, obniżka cen i jeszcze wyższa jakość usług. Stale obserwujemy rosnące zainteresowanie naszymi usługami i zależy nam na tym, żeby nasi klienci mogli swobodnie się przemieszczać, nie martwiąc się o cenę. Dlatego z początkiem nowego roku zmniejszyliśmy koszt przejazdu jednego kilometra z 2,09 PLN do 1,69 PLN, w ofercie “Na ile chcesz” dla samochodów miejskich. Dzięki temu użytkownicy mogą poruszać się po mieście znacznie taniej, nie tracąc na jakości przejazdów – mówi Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny firmy Traficar.
W 2024 roku Traficar zwiększył swoją dostępność poprzez integrację z aplikacją Bolt, otwierając się na nową grupę użytkowników i umacniając swoją pozycję na rynku współdzielonej mobilności. Ubiegły rok to także okres intensywnego rozwoju oraz nawiązywania współprac z nowymi partnerami biznesowymi. Traficar dołączył do programu Lidl Benefit Plus, a także kontynuował współpracę z siecią Żabka, Klubem CCC, Mastercard Bezcenne Chwile oraz klubem PZU. Dodatkowo, w ramach oferty B2B Traficar Business, kilka tysięcy pracowników różnych firm skorzystało z programu benefitowego na przejazdy, a zniżki na usługę Traficar pojawiły się w kilku kafeteriach benefitowych.
Usługa, którą szczególnie docenili użytkownicy to Traficar Spot. Dzięki niej od połowy 2024 roku klienci zyskują możliwość zamówienia samochodu na wybraną lokalizację (Spot). Obecnie klienci mogą wybierać spośród 100 Spotów w całej Polsce. Punkty są strategicznie umiejscowione przy lotniskach, dworcach kolejowych, centrach handlowych i biurowych oraz na osiedlach mieszkaniowych. W 2024 roku zrealizowano ponad 2 000 zamówień na pojazdy osobowe i dostawcze, a z usługi korzysta już ponad 1 600 aktywnych użytkowników.
Coraz większą popularnością cieszy się także zainicjowany w 2023 roku program Traficar Ogarniam, dzięki któremu klienci w zamian za serwisowanie samochodów otrzymują zniżki na kolejne przejazdy. Od początku istnienia programu, do końca 2024 roku, zgromadził on ponad 100 000 aktywnych użytkowników, przyznano łącznie ponad 1 300 000 zniżek, a zaangażowani użytkownicy wykonali ponad 90 000 czynności serwisowych. Te dane jednoznacznie potwierdzają, że strategia angażowania społeczności przynosi wymierne korzyści zarówno dla klientów, jak i jakości świadczonych usług.
Pod koniec kwietnia 2024 roku, firma z sukcesem zadebiutowała na rynku hulajnóg elektrycznych w Krakowie i mimo silnej konkurencji, szybko zdobyła uznanie użytkowników. Zaledwie w ciągu kilku miesięcy, usługa przyciągnęła 13 000 nowych klientów.
– Wprowadzenie hulajnóg elektrycznych w Krakowie spotkało się z bardzo pozytywnym odbiorem wśród naszych użytkowników, szczególnie w kontekście jakości i komfortu jazdy. To dla nas cenne doświadczenie, a przed nami najważniejsze zadanie, jeśli chodzi o tę usługę, czyli wyciąganie wniosków, które będzie fundamentem dalszego rozwoju usługi. Połączenie carsharingu z mikromobilnością pozwoliło nam stworzyć kompleksową ofertę mobilności miejskiej, znacząco usprawniającą poruszanie się po mieście – mówi Konrad Karpiński.
2024 rok stał również pod znakiem wspierania inicjatyw społecznych. Firma angażowała się w działania dla Szlachetnej Paczki. Ponadto, Traficar postanowił włączyć się w pomoc osobom, które doświadczyły ubiegłorocznej powodzi, oferując bezpłatnie swoje samochody. W ramach tych działań, firma udostępniła łącznie ponad 20 pojazdów osobowych i dostawczych, które wygenerowały ponad 6 000 km w pięciu miastach.
– Konsekwentnie realizujemy naszą strategię budowania kompleksowej oferty mobilności miejskiej. Obniżka cen za przejazdy, rozwój usługi Traficar Spot i sukces projektu mikromobilności w Krakowie pokazują, że potrafimy skutecznie odpowiadać na potrzeby rynku. Przed nami kolejny rok i nowe wyzwania, ale aktywność naszych użytkowników potwierdza, że zmierzamy we właściwym kierunku – podsumowuje Konrad Karpiński, dyrektor operacyjny Traficar.