Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Tesla Model 3 przeszła modernizację

Tesla określa zmiany w odmłodzonym Modelu 3 jako aktualizację. Szanujemy, ale w naszym odczuciu przy okazji tej aktualizacji zmieniono w Tesli więcej niż w przypadku innych marek w momencie zmiany modelu.

Model 3 odegrał kluczową rolę w przyspieszeniu upowszechnienia się samochodów elektrycznych. Atrakcyjne ceny w stosunku do oferowanych parametrów sprawiło, że w ciągu sześciu lat od debiutu na rynek trafiło ponad 2 mln tych samochodów. Dzięki Tesli samochody elektryczne przestały być produktami niszowymi, stając się coraz bardziej mainstreamowymi.

Pierwsza dobra wiadomość. Zmodernizowana Tesla Model 3 Highland kosztuje tyle samo co poprzednik, a więc możemy ją mieć za kwotę od 205 900 zł. Taki wariant dysponuje napędem na tylne koła i zasięgiem wg WLTP 513 km przy 19-calowych kołach. Wcześniej oferował 491 km. Do tego rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,1 sekundy. Wariant Long Range z większym zestawem akumulatorów ma już zasięg 629 km. Wcześniej było to 602 km. Wersja na 18-calowych kołach oferuje jeszcze większe zasięgi, odpowiednio 554 i 678 km wg WLTP. W dogodnych warunkach wystarczy 15 minut podłączenia do Superchargera aby na naładowanej w tym czasie energii przejechać kolejne 282 km. Z cennika Tesli zniknęła najmocniejsza wersja Performance.

Odmłodzoną Teslę rozpoznamy przede wszystkim po reflektorach, które są węższe i mają wyraźną linię LED. Zniknęły też wloty powietrza na bokach zderzaka. Z tyłu lampy przybrały kształt w literę C i zostały zamontowane w większej części na klapie bagażnika niż w dotychczasowym modelu. Optycznej lekkości nadaje wyżej osadzony czarny pseudodyfuzor. Poza tym zamiast logo Tesli na klapie znajdziemy rozstrzelony napis. W efekcie otwór bagażnika jest szerszy.

W gamie pojawiły się dwa nowe lakiery: Stealth Grey (w miejsce Midnight Silver Metallic) oraz Ultra Red. Producent zapewnia, że poprawił aerodynamikę odmłodzonego modelu (teraz jest to Cx = 0,219) oraz jego wyciszenie. W tym ostatnim zakresie poprawiło się ono o 20-30%. W dużej mierze jest to zasługa również nowych wzorów felg.

Pomiędzy przednimi fotelami możemy osadzić 8-calowy wyświetlacz dla pasażerów z tyłu. Poprzez niego mogą oni sterować klimatyzacją oraz korzystać z funkcji rozrywki. W wariancie Log Range pasażerowie mogą korzystać z systemu audio złożonego z 17 głośników, dwóch subwooferów i dwóch wzmacniaczy. W wariancie tylonapędowym dysponujemy dziewięcioma głośnikami, jednym subwooferem i jednym wzmacniaczem.

W przypadku ulepszonego Modelu 3 nie potrzeby ręcznego zwolnienia hamulca postojowego, wybrania kierunku jazdy i ruszenia. Wszystko odbywa się automatycznie. Gdy usiądziesz i zapniesz pasy po prostu naciśnij pedał hamulca i przesuń palcem w górę lub w dół po lewej stronie na ekranie, aby włączyć jazdę lub bieg wsteczny. W razie potrzeby kierunek jazdy możemy wybrać również na panelu podsufitki. W nowym modelu nie uświadczymy też dźwigni kierunkowskazów. O zmianie pasa ruchu lub skręcie poinformujemy innych kierowców przyciskiem na lewym ramieniu kierownicy.

Tesla Model 3 na rynek europejski jest produkowana w Szanghaju. W ciągu trzech kwartałów 2023 roku zarejestrowano w Polsce 1266 szt. tych samochodów, z czego 1045 szt. na firmę.

 

PD

Przeczytaj również
Popularne