Szkolenie Fleet Management Training to okazja do spotkania, co oczywiste – twarzą w twarz. Tym razem było o tyle wyjątkowe, że podczas spotkania w Łochowie gościliśmy dziesięcioro finalistów pierwszej edycji Konkursu e-Fleet Manager.
Konkurs e-Fleet Manager, którego partnerem została firma Athlon Car Lease był wieloetapowy. Flotowcy zapisywali się i po weryfikacji otrzymywali loginy do platformy e-learningowej, na której publikowaliśmy materiały eksperckie, badania, wyliczenie czy filmy szkoleniowe. Kolejnym etapem było wypełnienie testu. Na jego podstawie wyłoniliśmy dziesiątkę finalistów, którą zaprosiliśmy na szkolenie Fleet Management Training. Już udział w szkoleniu był nagrodą, ale spośród dziesięciorga fachowców niemal połowę stanowiły kobiety, musieliśmy wyłonić zwycięzcę. Na miesiąc przed szkoleniem uczestnicy otrzymali case study, zakładające wprowadzenie do flot samochodów elektrycznych. Musieli uzasadnić, w jaki sposób zamierzają przekonać pracowników i zarząd do tego rozwiązania, policzyć TCO, zaproponować najbardziej korzystne modele i formy finansowania. Przy obliczaniu TCO pomocni okazali się eksperci z firmy Athlon, który dostarczali odpowiednich danych. W efekcie otrzymaliśmy dziesięć znakomitych opracowań, zakładających różne scenariusze i uzasadnienia. Mieliśmy naprawdę bardzo trudne zadanie, analizowaliśmy tabele, sprawdzaliśmy dane. Na podium znaleźli się Mateusz Zaleśny z firmy ViaCom Polska, Magdalena Gruszczyńska z firmy Żabka Polska. Zwyciężył Piotr Basek z Polskich Portów Lotniczych. Serdecznie gratulujemy i zapraszamy do przyszłorocznej edycji.
Osią szkolenia jak zawsze są wykłady, które następnie można omówić w części kuluarowej. Tym razem postawiliśmy nacisk na redukcję kosztów przez pryzmat TCO. Dygresyjnie dodam, że podczas rozmów jeden przedstawiciel floty z udziałem Skarbu Państwa powiedział, że on musi do końca roku wydać ogromną sumę pieniędzy i dziwili się, że pojechał na szkolenie z redukcji kosztów. O TCO opowiedzieli Paul Gogoliński i Krzysztof Sosnowski z Total Fleet Solutions, których wykłady (były dwa) cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Po ich zakończeniu panowie mieli wokół siebie wianuszek chętnych do rozmów. Jednocześnie z wykładami odbywała się część ekspozycyjna, gdzie partnerzy pokazywali najnowsze rozwiązania. Firma Ecologic na warsztatach prezentowała case study pozwalające obliczyć dynamiczną kilometrówkę. Wykłady partnerów z firmy Moya, Škoda Auto Polska, Duda-Cars były o tyle ciekawe, że w przypadku dwóch ostatnich od razu była możliwość porównania teoretycznych zalet samochodów, o których mówili prelegenci, z tym, jak jeżdżą. W przypadku firmy Moya rozmowy można było dokończyć na stoisku.
Jednocześnie z wykładami, prelekcjami, warsztatami odbywały się jazdy testowe samochodami naszych partnerów. Jaguar Land Rover przygotował próbę offroadową dla swoich modeli Defender. Osobną próbą było podpinanie i cofanie z przyczepą. Instruktorzy ze Škoda Auto Szkoła zabierali uczestników na trasę, pokazując działanie systemów, o których mówili podczas wykładu. Przygotowaliśmy także urokliwe trasy wiodące doliną Bugu, które prowadził Mirosław Gumula, instruktor Drive Code. Można było sprawdzić między innymi najnowsze modele Dacii czy Renault, w tym Rafale, Mercedesy, Fordy, czy Subaru. Dużym zainteresowaniem cieszyły się modele BYD, które dostarczył dealer Cichy-Zasada.
Partnerom i uczestnikom dziękujemy za zaangażowanie i do zobaczenia za niecały rok.
Tomasz Siwiński