Wybierając nowe samochody do firmy konfigurujemy, definiujemy, wybieramy, aby samochody idealnie pasowały do naszych potrzeb i do zadań, jakie będą wykonywać. Integralną częścią eksploatacji jest serwis. Okazuje się, że umowy serwisowe także można negocjować, aby wybrać optymalną opcję. Analizujemy ofertę marek Renault i Dacia.
Obecnie na nowe samochody czeka się długo, a nawet bardzo długo. Firmy bardzo często decydują się zatem na wydłużoną eksploatację już użytkowanych przez siebie samochodów. Taki zabieg sprawia, że jeszcze większego znaczenia nabiera sprawdzony i godny zaufania serwis.
„W naszym portfolio znajduje się oferta przedłużonej gwarancji (Formuła Non Stop), jak i umowa serwisowa (Easy Service), w skład której wchodzi pakiet serwisowy, plus przedłużona gwarancja. Nasza oferta dotyczy zarówno klientów indywidualnych, jak i firmowych – mówi Robert Sarnowicz, Program Manager Accessories & Service Contracts EAST. – Umowy serwisowe oferujemy w różnych konfiguracjach w zależności od potrzeb klienta. Możemy definiować zarówno okres trwania umowy, jak i określony przebieg. W przypadku Easy Service również sam zakres operacji, jaki jest w niej uwzględniony. Umowa serwisowa może obejmować pakiet przeglądów, ale również można dla klientów profesjonalnych ją rozszerzyć i uwzględnić części eksploatacyjne. Formuła Non Stop w sytuacji wydłużonego okresu eksploatacji posiadanych samochodów jest bardzo atrakcyjną propozycją dla naszych klientów, gdyż zapewnia bezpieczeństwo po upływie gwarancji auta – dodaje Robert Sarnowicz.
Doskonałym rozwiązaniem jest opcja umowy serwisowej dla klientów indywidualnych. Mogą oni zdecydować się na pakiet cztero- lub pięcioletni. W przypadku drugiej opcji występują limity kilometrów wynoszące odpowiednio 80, 100, 120 i 150 tysięcy kilometrów. W przypadku klientów instytucjonalnych można zdecydować się na pakiet trzyletni (90 lub 120 tysięcy), czteroletni (120 lub 150 tysięcy) bądź pięcioletni (150 do 200 tysięcy kilometrów przebiegu). „Programy dedykowane są wszystkim tym, którzy cenią sobie komfort, bezpieczeństwo oraz oszczędności, oferta skierowana jest dla klientów indywidualnych oraz firmowych – mówi Robert Sarnowicz. – Formuła Non Stop obejmuje przedłużoną gwarancję oraz usługi assistance. Zapewnia ona bezpłatną wymianę wadliwych części elektrycznych czy mechanicznych. Przedłużoną gwarancję dla samochodów Renault i Dacia zapewnia i gwarantuje ich producent. To przede wszystkim ochrona przed kosztami nieprzewidzianych napraw oraz kompleksowa pomoc w przypadku awarii. Czas, na jaki zostanie przedłużona gwarancja, jest dobierany z klientem indywidualnie”.
Niejako rozszerzeniem programu Formuła Non Stop jest usługa Easy Service. W jej skład wchodzi przedłużona gwarancja, usługi assistance, a także pakiet przeglądów. Co ważne, umowa zapewnia stałe i niezmienne koszty przeglądów podczas całego okresu, na jaki została podpisana. Dodatkowo klienci, zarówno indywidualni, jak i firmowi, marek Renault i Dacia mają pewność, że podczas serwisu wykorzystywane będą jedynie oryginalne części zamienne. To przede wszystkim oszczędność, ale także i komfort dla użytkownika przez cały okres trwania umowy. Jednak równie ważnym aspektem, o jakim trzeba pamiętać, jest wyższa wartość rezydualna samochodu podczas jego odsprzedaży, ponieważ auto ma pełną historię serwisową z ASO.
Klienci instytucjonalni, ale także coraz częściej indywidualni, to osoby doskonale posługujące się matematyką. Tutaj emocje schodzą na dalszy plan, a często o wyborze danej marki i modelu decydują pliki Excel. Myliłby się jednak ten, kto sądzi, że wygrywa popularna opcja w sprzedażowych serwisach internetowych – sortuj od najniższej. Nie. Świadomy fleet manager, po pierwsze, szuka rozwiązań optymalnych pod względem ceny, ale, co ważniejsze, przejrzystych, które pozwalają oszacować przyszłe koszty i dają gwarancję, że te koszty pozostaną niezmienne. Tak właśnie jest w przypadku rozwiązań Renault i Dacia.
Na stronie: umowyserwisowe.renault.pl/profesjonalni wybieramy, czy chcemy mieć kalkulację dla usługi Easy Service czy dla Formuła Non Stop. Następnie definiujemy samochód, dla którego chcemy poznać koszty, czas trwania umowy oraz deklarowany przebieg. Na końcu musimy tylko określić, czy interesuje nas kwota netto, czy brutto i w kilkanaście sekund mamy już gotową kalkulację. Ogromną zaletą tego rozwiązania jest jego przejrzystość oraz maksymalnie krótki czas, w jakim możemy poznać koszty. Należy tylko pamiętać, że podpisanie umowy możliwe jest w terminie do 12 miesięcy od daty obowiązywania gwarancji fabrycznej.
Oba warianty dostępne są dla wszystkich modeli oferowanych w sieci, zarówno spalinowych, jak i elektrycznych, osobowych, ale również użytkowych. Bez względu więc, jakimi samochodami marek Renault lub Dacia będą jeździć klienci, dla każdego z nich można przeprowadzić błyskawiczną symulację i zaplanować koszty.
Tomasz Siwiński