Opona ciężarowa do naczep EcoPlus HT3 jest pierwszym bieżnikiem Generacji 3. dedykowanym do transportu towarów. Nowa opona klasy premium do przyczep i naczep została opracowana z myślą o jak najwyższej efektywności kosztowej uzyskiwanej poprzez ograniczenie zużycia paliwa i wysoką trwałość. Dzięki mieszance bieżnika zoptymalizowanej pod kątem oporów toczenia oraz wyjątkowej koncepcji karkasu firmy Continental, opona do naczep Continental EcoPlus HT3 odznacza się także doskonałą przyczepnością na mokrej nawierzchni i wysokim bezpieczeństwem jazdy. Conti EcoPlus HT3 jest zapowiedzią całkowicie nowej rodziny opon ciężarowych, którą firma Continental wprowadzi w 2014 roku. Debiutująca na rynku jako pierwsza opona Generacji 3. do transportu towarów została opracowana z wyraźnym naciskiem na maksymalną wydajność eksploatacyjną. Znaczna oszczędność paliwa jest jednym z najistotniejszych warunków pomyślnego poruszania się po dzisiejszym konkurencyjnym rynku. W sytuacji, gdy ok. 60% oporów toczenia generowanych jest przez opony zamontowane na naczepie, wybór optymalnego ogumienia staje się istotny i wpływa na ekonomikę całego pojazdu. Na potrzeby modelu Conti EcoPlus HT3 Continental opracował nowy, wyjątkowo skutecznie redukujący zużycie paliwa wzór bieżnika, który zapewnia dużą powierzchnię styku opony z nawierzchnią. Inżynierom koncernu udało się to osiągnąć dzięki zastosowaniu czterech wzdłużnych rowków i technologii Fuel Saving Edge. W przypadku opony do naczep w rozmiarze 385/55 R 22.5 opory toczenia ograniczono o ponad 25 procent w porównaniu z jej poprzedniczką. Dzięki temu opona Conti EcoPlus HT3 zyskała najwyższą ocenę „A" na etykiecie UE w kategorii efektywności paliwowej. Wzór bieżnika nowej Conti EcoPlus HT3 charakteryzują trójkątne paski w kształcie piramidy w podstawie rowków, które zapobiegają jego odkształcaniu. Zamknięte żebra barkowe zapewniające dużą powierzchnię styku w połączeniu z obwodowym, ciągłym barkiem gwarantują optymalną stabilność przy jeździe na wprost i zapobiegają odkształceniom występującym przy trudnych manewrach naczep. Mieszanka bieżnika została zoptymalizowana pod kątem ograniczenia oporów toczenia dzięki zastosowaniu dwuwarstwowej konstrukcji (Cap-Base). Gwarantuje ona optymalny kontakt z nawierzchnią drogi przez długi okres eksploatacji. Natomiast specjalna mieszanka podstawy bieżnika zastosowana na czterowarstwowym trójkątnym opasaniu karkasu ogranicza emisję ciepła minimalizując w ten sposób opory toczenia.Dzięki emisji hałasu o wartości zaledwie 69 dB(A), Conti EcoPlus HT3 należy też do grona najcichszych opon ciężarowych. Podobnie jak pozostałe opony z serii Continental Generation 3, Conti EcoPlus HT3 posiada nadający się do bieżnikowania wysokiej klasy karkas z drutówką wzmocnioną pasem ochronnym ze stalowym kordem oraz technologią AirKeep®, która zapobiega stopniowej utracie ciśnienia. Połączenie tych trzech czynników ostatecznie zapewnia oponie Conti EcoPlus HT3 największy potencjał ograniczania kosztów w swojej klasie.Źródło: Continental