Fleet managerowie nie narzekają na brak pracy oraz wyzwań. Jednym z bardziej kłopotliwych elementów jest obsługa szkód. Często flotowcy godzą się na zaproponowane koszty napraw, tymczasem można oszczędzić nie tylko czas, ale i pieniądze, decydując się na proste i skutecznie rozwiązania. Jak to zrobić, radzą eksperci Autoglass.
Wpierwszym tegorocznym numerze pisaliśmy o tym, jak zmieniała się funkcja szyb samochodowych i to nie tylko czołowej, ale wszystkich. Jest to nie tylko najbardziej przezroczysty element pojazdu, ale także całkowicie wymienialny. Tymczasem nie zawsze musimy decydować się na wymianę szyby, bardzo często uszkodzenia pozwalają na jej naprawę, która jest nie tylko szybsza, ale także bardziej ekologiczna. Eksperci Autoglass pokazują, jakie korzyści mamy, jeżeli zdecydujemy się na naprawę uszkodzonego elementu.
Z roku na rok rośnie stopień skomplikowania szyb i liczba elementów na nich montowanych. Ma to bezpośrednie przełożenie na ich wartość, a co za tym idzie na nieporównywalnie wyższy koszt ewentualnej wymiany niż w pojazdach sprzed kilku lat. Skorzystanie z usług wyspecjalizowanych warsztatów naprawczych staje się jeszcze bardziej atrakcyjnym rozwiązaniem, bez żadnych kompromisów. Aktualnie średnia cena naprawy szyby w samochodzie osobowym stanowi zaledwie 20% średniego kosztu wymiany szyby przedniej, uwzględniając około 50-procentowy udział kalibracji ADAS w szkodzie (co wynika to z obecnego udziału szyb ADAS w segmencie flotowym). Co więcej, znacznie niższe wartości szkód mają bezpośredni wpływ na obniżenie stawek ubezpieczenia w przyszłości.
Uszkodzenie szyby w nowym lub prawie nowym samochodzie nie oznacza, że w autoryzowanym serwisie zostanie ona wymieniona od ręki. Serwisy dysponują pewną pulą podzespołów, ale rzadko są w nich szyby przeznaczone dokładnie dla naszego pojazdu. Zazwyczaj są one ściągane w razie potrzeby z centralnych magazynów, a w przypadku rzadszych modeli zza granicy, Proces ten może potrwać od doby do nawet kilku miesięcy. Transport niesie ze sobą dodatkowe koszty logistyki, które ostatecznie i tak pokryje klient. Wreszcie to klient ponosi koszty związane z samochodem zastępczym na czas wyłączenia pojazdu z użytkowania.
Alternatywnym i bardzo rozsądnym rozwiązaniem jest naprawa uszkodzonej szyby. Najważniejszą zaletą tego procesu jest możliwość wykonania usługi od ręki, bez konieczności wymiany, zakupu i transportu nowej szyby. Naprawa prostej szyby może potrwać zaledwie 30 minut, a więc w czasie, w którym swobodnie możemy wypić kawę oczekując na wykonanie usługi. Bardziej skomplikowane szyby, wymagające kalibracji kamer, są wymieniane w czasie do czterech godzin w przypadku aut osobowych. Przy naprawach odprysków, ponowna kalibracja urządzeń na szybie nie jest konieczna.
Naprawa szyby samochodowej jest procesem prostym i opłacalnym, jeśli korzystamy z wysoko wyspecjalizowanych warsztatów Autoglass. Proces naprawy szyby jest przejrzysty i nie wymaga kompletowania złożonej dokumentacji szkodowej. Dzięki prostym wytycznym specjaliści Autoglass mogą bardzo szybko ocenić uszkodzenie oraz sposób naprawy. Klient może samodzielnie zaplanować termin naprawy, która zazwyczaj może odbyć się błyskawicznie, tj. już w momencie zgłoszenia się do serwisu Autoglass. Łatwe jest również rozliczenie usługi. A to przekłada się na szybką akceptację kosztorysu ze strony ubezpieczalni/floty.
Usługa naprawy szyby w Autoglass objęta jest bezterminową gwarancją powykonawczą. Każda naprawa jest objęta certyfikatem potwierdzającym przywrócenie 95% wytrzymałości oryginalnej szyby.
1. Technologia ART
Opracowana przez koncern Berlon, pozwala na naprawę szyb samochodowych bez pozostawienia śladu (w środku odprysku występuje praktycznie niezauważalny półprzezroczysty obszar 1-2 mm). Jest to sprawdzone rozwiązanie, które zapewnia doskonałą jakość naprawy odprysków.
2. Nie nawiercamy odprysków
Nasi specjaliści nie powodują dodatkowych uszkodzeń szkła, a zatem nie zmniejszają jego wytrzymałości. Nawiercenie szyby jest stosowane w większości autoserwisów, niestety po takiej operacji nie uzyskamy odpowiedniej wytrzymałości szyby, a efekt kosmetyczny będzie niesatysfakcjonujący.
3. Używamy unikalnego polimeru
Berlon® opracował własną żywicę polimerową do wypełniania odprysków. Po utwardzeniu nabiera ona wytrzymałości i przejrzystości szyby.
4. Korzystamy z innowacyjnego sprzętu
Specjaliści z Autoglass® posiadają unikalne narzędzia do naprawy szyb: urządzenia do aplikacji żywicy pod ciśnieniem, szybko utwardzająca lampa ultrafioletowa, środki do właściwego wypolerowania. Są to opatentowane rozwiązania Grupy Berlon niedostępne dla innych serwisów.
Nie należy zapominać o pozytywnym wpływie usług Autoglass dla środowiska. Naprawa, a nie wymiana szyby, ma wpływ na zmniejszenie liczby odpadów i mniejsze koszty związane z ich utylizacją. Brak konieczności zamówienia i transportu nowej szyby oraz recyclingu uszkodzonej ma znaczący wpływ na obniżenie śladu węglowego. Wreszcie naprawa szyby wymaga znacznie mniejszego zużycia energii elektrycznej niż jej wymiana.
Nie bez znaczenia jest również zachowanie nienaruszonej fabrycznej konstrukcji pojazdu w momencie naprawy szyby. We współczesnych samochodach szyba stanowi często istotny element ich konstrukcji wpływający na zachowanie sztywności całego pojazdu.
Maciej Chomacki