Goodyear, Dunlop oraz Dębica dołączyły do grona najsilniejszych wizerunkowo marek konsumenckich. Międzynarodowa organizacja The Superbrands LTD, która od dziesięciu lat wyróżnia najbardziej rozpoznawalne firmy, przyznała ww. markom tytuł Superbrands 2014/2015.
Wyróżnienie dla trzech marek Grupy Goodyear zostało przyznane w kategorii „Motoryzacja – opony i części samochodowe". Oprócz tytułu Superbrands 2014/2015 dla Goodyeara, Dunlopa i Dębicy, sama Dębica otrzymała również wyróżnienie Created in Poland Superbrands 2014/2015, czyli specjalną nagrodę przyznawaną wyłącznie rodzimym markom. Tytuł ten otrzymuje nie więcej niż 10 firm w każdej kategorii.
„Od lat marki Grupy Goodyear Polska znajdują się w gronie tych najbardziej cenionych i najlepiej rozpoznawalnych wśród konsumentów. Bardzo nas to cieszy, tym bardziej, że – jak pokazują badania Superbrands – klienci chętnie polecają nasze produkty, czyli darzą je dużym zaufaniem" – powiedział Łukasz Tłuchowski, Dyrektor marketingu opon osobowych Grupy Goodyear w Polsce i na Ukrainie.
Tytuł Superbrands 2014/2015 dla Goodyeara, Dunlopa i Dębicy został przyznany w wyniku restrykcyjnego procesu certyfikacji. Składał się on z dwóch etapów – badania konsumenckiego, przeprowadzonego przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia (metodą CAWI) na próbie ponad 15 tys. polskich respondentów, oraz głosowania ekspertów Rady Marek. Zrealizowane badania pozwoliły ocenić m.in. znajomość marki w danej kategorii, a także skłonność do jej polecenia.
Tegoroczne zestawienie było już dziewiątym w historii Superbrands. Na jego czele stanęły takie firmy, jak Google, Lego i Youtube. Na liście TOP20 znalazły się także polskie marki – Allegro, Tymbark oraz E.Wedel.
Organizacja Superbrands od 20 lat na całym świecie, a od 10 w Polsce, wyłania ścisłą elitę marek funkcjonujących na rynku. W najnowszej edycji projektu ponownie przyznano trzy rodzaje wyróżnień:
Superbrands – dla najsilniejszych marek w Polsce (oceny konsumentów oraz Rady Marek),
Created in Poland Superbrands – dla najsilniejszych polskich marek (oceny konsumentów),
Business Superbrands – dla najsilniejszych marek biznesowych w Polsce (oceny dedykowanej Rady Marek Business Superbrands).
Goodyear Dunlop Tires Polska Sp. z o. o.