Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Znamy ceny Peugeota 2008

Peugeot 20082Peugeot opublikował cennik nowego modelu 2008, który w drugiej połowie czerwca pojawi się na polskim rynku. Aby zainteresować nabywców importer oferuje model w wyjątkowej promocji dodając za darmo nawigację z mapą Europy. Crossover z lwem na masce wykorzystuje garściami elementy niedawno wdrożonego do produkcji modelu 208. Powstał on w oparciu o tę samą platformę podwoziową i dzieli z mniejszym bratem aż 2/3 podzespołów. Rozstaw osi crossovera Peugeota jest identyczny jak w miejskim 208 – 254 cm, podobnie jak szerokość – 183 cm. Zwiększyły się jedynie zwisy pojazdu o 19 cm, dzięki czemu długość pojazdu wzrosła do 416 cm. Taką samą długość ma kombi 207 SW, którego model 2008 jest pośrednim następcą. Crossover Peugeota ma w stosunku do miejskiego brata zwiększony prześwit o 2,5 cm do 16 cm, oraz wysokość o 9,6 cm (do 155,6 cm). Nowy model jest wyraźnie lżejszy od kombi 207 SW. Podstawowy wariant benzynowy 2008 (1.2 VTi) waży 1045 kg a więc ma masę ponad 100 kg mniejszą niż model 207 SW z najmniejszym oferowanym w nim silnikiem 1.4 litra.peugeCrossover Peugeota będzie oferowany w siedmiu wersjach silnikowych o mocach od 68 do 120 KM. Najsłabsza trzycylindrową jednostka benzynowa 1.2 VTi (niedawna nowość koncernu PSA) ma moc 82 KM. Pod koniec roku dołączą do oferty dwa turbodoładowane warianty 1.2 e-THP o mocach 110 i 130 KM. Ofertę jednostek benzynowych zamyka silnik 1.6 VTi o mocy 120 KM. Wszystkie te motory są sprzężone z manualnymi skrzyniami biegów o pięciu przełożeniach. Wyjątkiem będzie wersja 130-konna ze skrzynią 6-biegową. Pod maskę modelu 2008 trafił również silnik wysokoprężny 1.4 HDi/68 KM sprzężony z 5-biegową skrzynią manualną oraz 1.6 e-HDi w dwóch wariantach mocy: 92 i 115 KM. Obie współpracują z przekładnią 6-biegową.Peugeot 20086Ciekawą funkcjonalnością, dostępną opcjonalnie, jest system Grip Control optymalizujący trakcję przedniej osi przy ograniczonej przyczepności. Zmian dostosowujących charakterystykę pracy przedniej osi do warunków drogowych dokonamy pokrętłem umieszczonym między przednimi fotelami. Do wyboru mamy pięć trybów: Standardowy, Śnieg, Off-Road, Piasek i ESP Off. Podczas podjazdu na błotniste wzniesienie w trybie Off-road rzeczywiście system Grip Control okazuje się skuteczny umożliwiając podjazd, który byłby niemożliwy w trybie standardowym. Zaawansowana elektronika nie czyni jednak Peugeota terenówką. Brak układów mechanicznych wspomagających jazdę terenową ma jedną dużą zaletę – wpływa na obniżenie masy pojazdu. Peugeot 2008 seryjnie wyposażono w układ ESP, ale nowinką jest możliwość odłączenia tego systemu pod warunkiem, że auto jedzie wolniej niż 50 km/h.Peugeot 20085Za najtańszego 2008 1.2 VTi/82 KM Access musimy zapłacić 54 500 zł. Oprócz kompletu poduszek powietrznych oferuje on w standardzie światła LED do jazdy dziennej i elektryczne szyby przednie. Dopiero w wersji Active (ceny od 61 200 zł) na pokładzie pojawiają się m.in. felgi aluminiowe, klimatyzacja manualna, radio ale również nawigacja satelitarna z mapą Europy.                     captur2Za najtańsze konkurencyjne Renault Captur Life 0.9 TCe zapłacimy 53 900 zł. Cennik konkurencyjnego Nissana Juke (1.6/94 KM) startuje od 69 700 zł a Opla Mokki (1.6/115 KM) od 67 900 zł. Nawet Chevrolet, uchodzący za tanią markę, oferuje Traxa wyraźnie drożej – od 59 990 zł (1.6/115 KM). Wyraźnie tańszą pozycją jest Kia Soul (50 990 zł).W podstawowej wersji rywala Renault Captur Life znajdziemy w wyposażeniu m.in. szyby przednie i tylne regulowane elektrycznie, lusterka boczne regulowane i podgrzewane elektrycznie oraz kartę Renault sterująca centralnym zamkiem i służącą do uruchamiania auta. Dopiero od wersji Zen (ceny od 58 900 zł) możemy się cieszyć z seryjnego radioodtwarzacza, wejścia USB, klimatyzacji manualnej i 16-calowych felg aluminiowych. PD / Peugeot

 
 
 

Przeczytaj również
Popularne