Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Toyota i Stellantis ze wspólnym modelem

Stellantis i Toyota Motor Europe  (TME) ogłosiły rozszerzenie dotychczasowej współpracy o nowego dużego auta użytkowego, zarówno z napędem konwencjonalnym, jak i elektrycznym. Tym samym Toyota wkracza do największego i najbardziej lukratywnego segmentu samochodów dostawczych. Będzie to już trzeci obok kompaktowego i średniej wielkości vana model samochodu dostawczego, który obejmie umowa między producentami.

 

Stellantis dostarczy TME nowy duży samochód dostawczy do sprzedaży w Europie pod marką Toyota. Pojazd będzie produkowany w zakładach Stellantis w Gliwicach w Polsce i w miejscowości Atessa we Włoszech. Auto trafi do sprzedaży w połowie 2024 roku, a wraz z nim Toyota zadebiutuje w segmencie dużych samochodów użytkowych.

 

„Objęcie umową z Toyotą trzeciego modelu potwierdza ogromne doświadczenie firmy Stellantis w produkcji pojazdów użytkowych oraz bateryjnych napędów elektrycznych do wszelkich typów pojazdów. Współpraca z Toyotą wzmacnia naszą pozycję lidera w Europie w zakresie lekkich aut użytkowych i bezemisyjnych samochodów oraz przybliża nas do realizacji naszego celu Dare Forward 2030, który zakłada, że staniemy się niekwestionowanym światowym liderem lekkich samochodów dostawczych pod względem technologii, produkcji, udziału w rynku i rentowności” – ocenił Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.

 

Współpraca Stellantis i TME rozpoczęła się w 2012 roku od średniej wielkości użytkowego vana Toyota PROACE produkowanego w fabryce Stellantis Hordain we Francji. W 2019 roku dołączył do niego kompaktowy model PROACE CITY produkowany w fabryce Stellantis w Vigo w Hiszpanii. Zapowiadany duży dostawczy van pogłębi współpracę między TME i Stellantis, umożliwiając Toyocie skompletowanie pełnej gamy lekkich samochodów dostawczych w Europie, a jednocześnie pozwalając obu firmom czerpać korzyści z optymalizacji kosztów rozwoju i produkcji.

 

 „Cieszymy się, że możemy rozszerzyć to udane partnerstwo poprzez wprowadzenie do naszej gamy dużego samochodu dostawczego, który odegra ważną rolę jako uzupełnienie naszej oferty samochodów użytkowych dla europejskich klientów Toyoty. Wraz z pick-upem Hilux, średniej wielkości vanem PROACE i kompaktowym vanem PROACE CITY, nowy samochód dostawczy wpisuje się cele Toyoty w zakresie rozwoju gamy lekkich pojazdów użytkowych” –powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.

 

„To dla nas wspaniała wiadomość i tak naprawdę naturalny, kolejny krok w rozwoju biznesu LCV. Przez ostatnie lata sukcesywnie budowaliśmy swoją pozycję na rynku samochodów użytkowych, teraz przyszedł czas na segment największy, czyli HDV. Od dłuższego czasu przygotowywaliśmy się do wprowadzenia największego vana, zatem będzie to dla TCE i naszych dealerów doskonała możliwość dalszego rozwoju biznesu” – skomentował Tomasz Suliga Regional LCV Manager Toyota Central Europe.

Przeczytaj również
Popularne