Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Poprawianie dobrego - polska premiera Volkswagena Polo po modernizacji

1Migracja nowinek technicznych z wyższych segmentów do niższych jest stałym trendem w motoryzacji. Dobrym przykładem jest odmłodzone Polo, w którym znajdziemy liczne rozwiązania przejęte od większych braci. Dzięki nim niepozorny maluch ponownie wysuwa się na czoło najbardziej zaawansowanych technicznie aut miejskich. Od 1975 roku Volkswagen zbudował ponad 14 mln szt. Polo ośmiu generacji. Najnowszy model pojawił się na rynku w 2009 roku, a obecnie trafia do sprzedaży jego odmłodzone wydanie. Trzeba przyznać, że zakres zmian pozytywnie zaskakuje. 3Subtelny liftingOdświeżony maluch Volkswagena wizualnie nawiązuje nieco do dłuższego o 28 cm Golfa. Zmieniono w nim przedni zderzak, w którym powiększono dolny wlot powietrza. Grill z logo jest tylko atrapą i przez niego nie dostaje się powietrze do silnika. Pomyślano też o chromowanej listwie ozdobnej (w droższych wersjach) łączącej reflektory przeciwmgielne, która ma za zadanie poszerzyć optycznie pojazd oraz obniżyć optyczny punkt ciężkości. Klosze przednich i tylnych lamp mają te same kształty, ale ich zawartość już nie. Światła przednie w całości wykonane w technologii LED, zużywające nawet 80% mniej energii, pojawią się jesienią. Z tyłu zmodernizowane Polo rozpoznamy po wnęce na tablicę rejestracyjną w zderzaku, którą poszerzono i nadano jej kształt trapezu. Maluch Volkswagena jest dostępny w dwunastu kolorach, w tym pięciu nowych. 4Rewolucja pod maskąNajwiększe zmiany znajdziemy pod maską, gdzie debiutują nowe lub zmodernizowane jednostki benzynowe i diesla. Gamę otwierają 3-cylindrowe silniki MPI z wtryskiem pośrednim o pojemności 1 litra i mocach 60 lub 75 KM. Więcej mocy oferuje silnik z wtryskiem bezpośrednim 1.2 TSI, który będzie dostępny w wariantach 90- i 110-konnym. W ciągu roku pojawi się BlueGT o mocy 150 KM (wcześniej 140 KM), a jesienią Polo GTI o mocy 192 KM (dotąd moc wynosiła tylko 180 KM). Począwszy od wersji 1.2 TSI/110 KM Polo jest dostępne z 7-biegową dwusprzęgłową skrzynią DSG.Dużą nowością pod maską jest 3-cylindrowy silnik diesla 1.4 TDI, który będzie oferowany w trzech wariantach mocy: 75, 90 oraz 105 KM. Od wersji 90-konnej może on współpracować z opcjonalną skrzynią DSG. Nowe jednostki 1.4 TDI zastępują w gamie silniki 1,2- oraz 1,6-litra.Niemieccy inżynierowie dokonali zmian w zakresie prowadzenia i właściwości jezdnych Polo.Nowy elektromechaniczny układ kierowniczy ma zapewniać lepszą precyzję prowadzenia, choć i dotychczasowemu modelowi nic nie brakowało w tym zakresie. Bardziej istotną zmianą jest wprowadzenie do oferty nowego zawieszenia Sport Select, w którym zostało ono obniżone o półtora centymetra w stosunku do standardowego Polo. Ponadto, dzięki elektronicznie regulowanym amortyzatorom, kierowca może wybrać jedną z dwóch charakterystyk tłumienia. 8Wyższe standardyTakże we wnętrzu zmodernizowane Polo prezentuje się ciekawiej. Zastosowano w nim kierownicę przeniesioną wprost z Golfa, nowy zestaw zegarów umieszczony w tubach oraz całkowicie wymieniono zestawy radia i nawigacji na środkowej konsoli. Nowych kształtów nabrał również panel klimatyzacji.Polo jest pierwszym samochodem segmentu B, w którym oferowane są wyłącznie dotykowe panele na środkowej konsoli. Producent proponuje je w trzech wersjach: z 5-calowym ekranem monochromatycznym, 5-calowym kolorowym oraz kolorowym ekranem o średnicy 6,5-cala. Bardzo ciekawą funkcjonalnością jest MirrorLink. Umożliwia on sklonowanie obrazu wraz z wybranymi aplikacjami z naszego telefonu wprost na wyświetlacz samochodu. Tym samym uzyskamy np. możliwość korzystania z nawigacji wgranej na smartfon lub też słuchania muzyki poprzez bluetooth wprost z urządzenia. Aby wzmocnić sygnał dochodzący do naszego smartfona wystarczy położyć go na półce na środkowej konsoli. Wówczas, poprzez złącze indukcyjne, uzyskamy podłączenie do anteny zewnętrznej samochodu. Przed rozładowaniem komórki ma nas chronić złącze USB z funkcją ładowania. Ciekawą funkcjonalnością w Polo jest Think Blue Trainer oceniający styl jazdy i wskazujący co należy w jeździe poprawić. W przyszłości będziemy mogli podzielić się tymi informacjami w sieci i nawiązać swoistą rywalizację z innymi użytkownikami.Także pod względem praktyczności nowemu Polo niewiele brakuje. W schowkach drzwi, co rzadkie w samochodach nawet wyższych segmentów, bez problemu zmieścimy półtoralitrowe butelki. Przy komplecie pasażerów mamy do dyspozycji bagażnik o pojemności 280 litrów, który po złożeniu oparć kanapy tylnej powiększa się do 952 litrów. Producent zdecydował się na montaż podwójnej podłogi bagażnika w standardzie. 5Zestaw asystentówZmodernizowane Polo, tak jak dotychczas, oferowane jest w trzech liniach wyposażenia: Trendline, Comfortline i Highline oraz w kilku dodatkowych odmianach: uterenowionej i podniesionej o 1,5 cm Cross, BlueGT (z odłączanymi cylindrami), najbardziej oszczędnej BlueMotion oraz GTI (sportowy wariant zadebiutuje jesienią).Wyposażenie podstawowej wersji Polo Trendline jest dość ubogie (ceny od 47 290 zł za wariant 3-drzwiowy). Poza oczywistymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa, czyli kompletem poduszek powietrznych i ESP, możemy tu znaleźć 14-calowe felgi stalowe, elektrycznie regulowane szyby przednie i lusterka, wskaźnik ciśnienia w oponach czy centralny zamek z pilotem. Standardem stał się hamulec wielokolizyjny, który po kolizji samoczynnie wyhamowuje pojazd. Brakuje tu klimatyzacji i radia, które możemy taniej dokupić w pakiecie. Nieco więcej oferuje Polo Comfortline (ceny od 51 790 zł), w którym stalowe obręcze kół są o cal większe, szyby regulowane elektryczne pojawiają się z tyłu, kierownica i dźwignia zmiany biegów są obszyte skórą oraz seryjnie pojawia się system Start-Stop.Zdecydowanie lepiej prezentuje się w zakresie wyposażenia Polo Highline (ceny od 60 990 zł), której to wersji nie zamówimy jednak z silnikami 1.0 MPI. Standardem są tu 15-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, światła przeciwmgielne, podłokietnik, sportowe fotele, kierownica multifunkcyjna, komputer pokładowy, klimatyzacja, radio oraz system rozpoznający zmęczenie kierowcy. Dobrze wyposażone Polo z silnikiem diesla 1.4 TDI/90 KM i skrzynią DSG może nas zatem kosztować słono - bo aż 76 720 zł.W topowych wariantach Polo pojawiły się opcjonalne rozwiązania rzadko spotykane w segmencie B, np. aktywny tempomat, który działa w zakresie prędkości 30-160 km/h. Oferowany on jest razem z systemem ostrzegającym przed kolizją oraz układem samoczynnego wyhamowania pojazdu działającym do prędkości 30 km/h. Po raz pierwszy w maluchu Volkswagena znajdziemy też kamerę cofania (opcja).Odmłodzone Polo można już zamawiać a pierwsze egzemplarze już pojawiają się w salonach. PD / Fleet

Przeczytaj również
Popularne