Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Pod tym względem Mercedes bije chińską motoryzaję na głowę

Jeśli rok 2025 ma upłynąć pod znakiem walki z chińską konkurencją, to warto, by europejskie marki motoryzacyjne odwoływały się do tego, w czym są naprawdę dobre. A w historii, biją chińską motoryzacją na głowę.

Dla Mercedesa 2025 będzie rokiem szczególnym. Przede wszystkim to okrągła rocznica 100 lat znaku towarowego Mercedes-Benz i 125. urodziny marki Mercedes. Do tego równo pół wieku temu nowe standardy wyznaczyła limuzyna 450 SEL 6.9, a 30 lat temu zadebiutowała klasa E 210.

Mercedes-Benz Classic zamierza świętować rocznice cenionych modeli samochodów, a także jubileusze firmowych uroczystości i sukcesów w sporcie motorowym. Oto krótki przegląd ważnych rocznic wypadających w 2025 roku:

  • 23 stycznia 1995 r. (30 lat temu): fabrykę w Düsseldorfie opuściły pierwsze Sprintery. Van na nowo zdefiniował swoją klasę – podobnie jak Vito, które debiutowało 16 października 1995 r.
  • 18 lutego 1925 r. (100 lat temu): przed fuzją firm Benz & Cie. oraz Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG) w 1926 r. zarejestrowano nowy znak towarowy Mercedes-Benz – gwiazdę Mercedesa w wieńcu laurowym.
  • 2 kwietnia 1900 r. (125 lat temu): marka przyjęła nazwę „Mercedes”, pochodzącą od imienia córki Emila Jellinka, partnera handlowego DMG – Mércèdes.
  •  21 marca 2000 r. (25 lat temu): Mercedes-Benz zaprezentował nową Klasę C z serii modeli 203. Premierę najnowszej generacji uświetniła piosenka „The Power of C” słynnej skrzypaczki Vanessy Mae.
  • 30 kwietnia 1955 r. (70 lat temu): Stirling Moss i jego pilot Denis Jenkinson w nowym samochodzie wyścigowym 300 SLR (W 196 S) wygrali wyścig Mille Miglia, przy okazji ustanawiając rekord trasy.
  • 15 maja 1975 r. (50 lat temu): 450 SEL 6.9 – tak nazywał się nowy topowy model Mercedes-Benz. Jego silnik V8 miał największą pojemność skokową wśród niemieckich samochodów.

  • 30 maja 2000 r. (25 lat temu): premiera specjalnej edycji Mercedesa CL 55 AMG „F1 Limited Edition” – pierwszego na świecie seryjnego samochodu z ceramicznymi tarczami hamulcowymi.
  • 24 czerwca 1995 r. (30 lat temu): na rynek trafiła Klasa E z serii 210, która wprowadziła ponad 30 technicznych innowacji.
  • 29 sierpnia 1885 r. (140 lat temu): Gottlieb Daimler opatentował swój pionierski pojazd Reitwagen – pierwszy motocykl. 10 listopada jego syn Adolf odbył testowym egzemplarzem kilkukilometrową podróż z Cannstatt do Untertürkheim.
  • 16–26 września 1965 r. (60 lat temu): na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie nad Menem zadebiutowała luksusowa seria 108/109, stylistycznie wyraźnie wyróżniająca się na tle modeli klasy średniej.
  • 8 października 2000 r. (25 lat temu): Bernd Schneider został mistrzem DTM roku 2000, rywalizując za kierownicą Mercedesa CLK DTM.
  • 25 października 2015 r. (10 lat temu): Lewis Hamilton zdobył tytuł mistrza świata kierowców Formuły 1 – swój trzeci taki tytuł w klasyfikacji generalnej w ekipie Srebrnych Strzał. Od 2014 r. Mercedes wywalczył siedem tytułów mistrza świata kierowców (sześć dla Hamiltona, jeden dla Rosberga) i osiem tytułów konstruktorów.
  • 22 listopada 1900 r. (125 lat temu): zbudowano pierwszego Mercedesa 35 PS, który miesiąc później trafił do klienta, dając początek rodzinie modeli Mercedes-Simplex. Pojazd ten uchodzi za pierwszy nowoczesny samochód na świecie.
  • 28 listopada 1890 r. (135 lat temu): powstała firma Daimler-Motoren-Gesellschaft (DMG).

A to tylko jeden rok z historii marki. Co przyniesie teraźniejszość? Gorących premier i nowości z pewnością nie zabraknie.


Przeczytaj również
Popularne