Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Nowe Audi A6 Avant - trendsetterer w Business Class

Audi_A6_AvantNowe Audi A6 szóstej generacji to według koncernu przyszły lider klasy biznes i model, który ma wyznacza nowe trendy dla konkurencji i całego segmentu. Za sukces w zdobyciu rynku ma odpowiadać nadwozie o lekkiej konstrukcji i wieloma innowacjami, sportowy charakter oraz znany z poprzednich modeli bezkompromisowy komfort. Audi A6 Avant ma dynamiczny wygląd a jego proporcje są sportowe i eleganckie. Podkreślają to agresywne przednie i tylne światła w technologii LED. Dla reflektorów ksenonowych „plus" można wybrać także funkcję adaptive light. Nowe Audi A6 Avant jest wyjątkowe lekkie - jego nadwozie składa się w około 20 procentach z aluminiowych podzespołów. W porównaniu z poprzednim modelem ciężar całkowity obniżył się nawet o 70 kilogramów, na przykład A6 Avant 2.0 TDI bez pasażerów i paliwa waży zaledwie 1.640 kilogramów. Wnętrze jak zwykle jest doskonale wykonane z bogatym wyposażeniem i wzorową ergonomią. Do opcjonalnych elementów z najwyższej półki należy wyświetlacz head-up, przednie fotele z funkcją wentylacji i masażu oraz cały zestaw elementów Infotainment z systemem MMI Navigation plus z twardym dyskiem i obsługą przy użyciu panelu dotykowego oraz Advanced Sound System firmy Bang & Olufsen na czele. Nowe Audi A6 Avant ma pełne połączenia z Internetem. We współpracy z Google w aucie dostępne są specjalne usługi online, w tym sterowana głosowo funkcja wyszukiwania celów specjalnych. Hotspot WLAN umożliwia pasażerom swobodne surfowanie po sieci i wysyłanie wiadomości. Informacja drogowa Audi Verkehrsinformation online informuje kierowcę na bieżąco i precyzyjnie o natężeniu ruchu na wybranej przez niego trasie. Udoskonalone systemy wspierające kierowcę i poprawiające bezpieczeństwo sprawiają, że jazda staje się jeszcze bardziej komfortowa. Niektóre z tych systemów ściśle współpracują z MMI Navigation plus, co dodatkowo zwiększa ich wydajność. Nowością w ofercie Audi jest system ułatwiający parkowanie „Audi parking system Plus" z czterema małymi kamerami obserwującymi bezpośrednie otoczenie samochodu. Obraz otoczenia z różnych perspektyw jest wyświetlany na dużym monitorze pokładowym. Bagażnik nowego A6 Avant ma pojemność 565 litrów. Po złożeniu oparć pojemność rośnie do 1.680 litrów. Na życzenie Audi dostarcza wiele praktycznych i przemyślanych rozwiązań. Na przykład sterowana czujnikami, automatycznie otwierająca się klapa bagażnika: gdy kierowca stojąc za samochodem wykona ruch poniżej tylnego zderzaka zgodny z odpowiednim wzorcem, bezdotykowe czujniki zainicjują otwarcie klapy. Audi oferuje nowy model z pięcioma silnikami z bezpośrednim wtryskiem paliwa – dwoma benzynowymi i trzema TDI. Mają one moc od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Trochę później pojawi się 3.0 TDI z doładowaniem biturbo, o mocy 230 kW (313 KM). Doskonała moc tych silników idzie w parze z ich znakomitą efektywnością – w porównaniu z poprzednim modelem zużycie paliwa spadło nawet o 21 procent. Na przykład 2.0 TDI zadowala się średnio tylko 5,0 litrami paliwa. Wszystkie silniki wykorzystują technologie z Modułowego Systemu Efektywności Audi. W zależności od silnika Audi wyposaża nowe A6 Avant w różne układy przeniesienia napędu: sześciobiegową skrzynię manualną, bezstopniową przekładnię multitronic, zoptymalizowaną pod kątem szybkiej zmiany biegów ośmiostopniową tiptronic lub sportową siedmiobiegową przekładnię S tronic. Obok napędu na przednią oś dostępny jest także stały napęd na wszystkie koła quattro. Na życzenie sportowy mechanizm różnicowy rozdziela zmiennie siły między tylne koła. Nowoczesne zawieszenie łączy w sobie sportową dynamikę i luksusowy komfort. System Audi drive select wraz z trybem „efficiency" należy do wyposażenia seryjnego wszystkich modeli z silnikami turbo, nowe elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego pracuje z maksymalną wydajnością. W wariantach z napędem na przednie koła system stabilizacji toru jazdy ESP z elektroniczną blokadą poprzeczną znacznie zwiększa precyzję jazdy. Jako opcję Audi oferuje pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension, a nieco później także dynamiczny układ kierowniczy.

Przeczytaj również
Popularne