Renault Trucks poszerza ofertę pojazdów transportu miejskiego, wprowadzając na rynek nowy model: Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m, opracowany we współpracy z Nissan Motor Ltd. Pojazd jest dostępny w wariantach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,5t, idealnie odpowiadając wymaganiom miejskiego transportu dystrybucyjnego o średnim tonażu. Renault Trucks wprowadza na rynek kolejny nowy pojazd: Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m, opracowany we współpracy z Nissan Motor Ltd, dostępny w konfiguracjach o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 do 7,5 t. Tym samym firma zaspokaja potrzeby wszystkich swoich klientów, oferując kompletną gamę pojazdów o DMC od 2,8 do 120 ton.Model D 2 m idealnie odpowiada wymaganiom miejskiego transportu dystrybucyjnego o średnim tonażu: odznacza się niewielkimi wymiarami zewnętrznymi, posiada kabinę umieszczoną nad silnikiem, jest wyjątkowo zwrotny i łatwy w prowadzeniu. Wariant o DMC 7,5 t może być wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów. Pojazd musi przynosić zyskCel, jakim jest umożliwienie klientom osiągania niskiego zużycia paliwa, a tym samym niższych kosztów eksploatacji, stał się głównym priorytetem Renault Trucks. Pojazdy Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m posiadają układ napędowy o dużej sprawności. W celu dalszej redukcji zużycia paliwa, wariant o DMC 7,5 t może być wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię biegów Optitronic. We wszystkich pojazdach z typoszeregu D 2 m są dostępne niskie, a więc „szybkie", przełożenia tylnej osi, sprzyjające oszczędzaniu paliwa.Zgodny z normą emisji spalin Euro 6 silnik DTI 3 o mocy 150 lub 180 KM zapewnia doskonałe osiągi, rozwijając duży moment obrotowy już od 1200 obr/min, idealnie dopasowany do specyfiki transportu dystrybucyjnego w mieście. Pojazd ciężarowy musi być niezawodnyRenault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m opracowano z myślą o klientach realizujących zadania transportowe na obszarach miejskich. Pojazd charakteryzuje się niewielkimi wymiarami zewnętrznymi, kabiną umieszczoną nad silnikiem i małym promieniem zawracania. Wszystkie te cechy nadają mu znakomitą zwrotność, pozwalającą dotrzeć w każdy zaułek w centrum miasta.Odporny na „brutalne" traktowanie, model D 2 m posiada podwozie o konstrukcji wywodzącej się z pojazdów ciężarowych o dużej ładowności. Może tworzyć zestawy drogowe o masie całkowitej do 11 t i być wyposażany w zabudowy o długości od 2900 do 6400 mm.Nabywcy Renault Trucks D 2 m mogą wybierać spośród wielu rozstawów osi, elementów dostosowujących pojazd do zabudowy i przystawek odbioru mocy. Kabina może być odchylona o 45° do przodu, zapewniając łatwy dostęp do silnika w celu wykonania obsługi technicznej.Jeżeli już dochodzi do awarii pojazdu w drodze, zdarza się to zwykle w najbardziej niesprzyjającym momencie i może powodować zakłócenia w działalności klienta. Dlatego Renault Trucks, za pośrednictwem sieci 1600 swoich stacji obsługi w ponad 100 krajach (w tym 325 stacji w samej tylko Francji) i przy wsparciu ponad 1000 pojazdów serwisowych, oferuje sprawną i szybką pomoc drogową, ramach usługi 24/7. Mechanik dojeżdża na miejsce zdarzenia, bada problem i o ile to możliwe – w 90% przypadków – wykonuje naprawę w miejscu postoju pojazdu. W przypadku konieczności zamówienia części zamiennych, stacja obsługi korzysta z dostępnej przez całą dobę usługi ActivParts, zapewniającej ekspresową dostawę części. Wyposażenie kabiny Renault Trucks D 2 m obejmuje automatyczny układ klimatyzacji, system nawigacyjny i gniazda 12 V – dodatkowe źródła komfortu kierowcy. W kabinie znajduje się szereg schowków, w dece rozdzielczej i za fotelami, w których kierowca może przechowywać np. laptop, telefon lub dokumenty. Dostępny jest także chłodzony uchwyt na kubek i uchwyt na butelkę. ZASTOSOWANIARenault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m opracowano z myślą o potrzebach klientów realizujących zadania transportowe na obszarach miejskich. Duży wybór konfiguracji powoduje, że model ten stanowi atrakcyjną alternatywę dla klientów z segmentu transportu dystrybucyjnego. Pojazd odznacza się dużą uniwersalnością zastosowań, co szczególnie docenią użytkownicy zajmujący się np. kształtowaniem terenów zielonych.Łatwy w manewrowaniu, spełni oczekiwania wszystkich klientów poszukujących pojazdu o dużej zwrotności, komforcie, ładowności i ekonomice paliwowej. W ofercie znajduje się podwozie z napędem na tylną oś i kołami bliźniaczymi, doskonałe do realizacji usług, takich jak przeprowadzki, pomoc drogowa czy roboty drogowe. Może być również wykorzystane do montażu zabudowy pożarniczej.Renault Trucks D z kabiną o szerokości 2 m spełnia również oczekiwania pod względem siły napędowej, mocy silnika, ładowności i możliwości holowania przyczepy w segmentach branżowych takich jak np. usługi budowlane.
Rodzaj | Konfiguracja osi | DMC pojazdu | DMC zestawu | Opony | Silnik | Moc maks. | Skrzynia biegów | Osie napędowe |
Podwozie poj. ciężarowego | 4x2 | 3,5 t | 7 t |
| DTI 3 | 150 KM | Manualna 6-biegowa | FT-D336 |
3,5 t HD | 205/75 R16 | FT-D339 | ||||||
5,6 t | 9,1 t | 215/75 R16 | DTI 3 | 150 KM | Manualna 6-biegowa | FT-D389 | ||
6,5 t | 10 t | 225/75 R16 | DTI 3 | 150 KM | FT-D460 | |||
7,5 t | 11 t | 205/75 R17.5 | DTI 3 | 180 KM | Manualna 6-biegowa | ET-D510 | ||
lub | ||||||||
Zautomatyzowana 6-biegowa |