Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Lexus NX - SUV strategiczny

DSC 2296Importer Lexusa, dzięki nowemu modelowi SUV klasy średniej – NX - chce podwoić sprzedaż na rynku polskim. Na malowniczych drogach Austrii mogliśmy się przekonać czy ma on na to szanse.              1Wśród samochodów premium największy udział sprzedaży mają pojazdy SUV klasy średniej (ok. 20%). Kolejne pozycje zajmują samochody segmentów C (ok. 17,5%) i E (ok. 14%). Premierowy model NX należy właśnie do tej pierwszej grupy, a więc nie dziwi, że importer wiąże z tym modelem duże nadzieje handlowe. Japończycy na razie sprzedają w Europie ok. 50 tys. Lexusów rocznie, ale chcieliby dzięki nowemu modelowi osiągnąć poziom 65 tys. już w przyszłym roku.2Jeszcze bardziej ambitne plany są związane z rynkiem polskim. Lexus w ciągu pierwszych ośmiu miesięcy tego roku podwoił sprzedaż nad Wisłą w stosunku do tego samego okresu roku ubiegłego (do 887 szt., +119,6%). Tym samym wyprzedził w segmencie premium marki Mini i Alfa Romeo awansując do pierwszej piątki największych graczy aut luksusowych (razem z Audi, BMW, Mercedesem i Volvo). Debiut modelu NX ma jeszcze podwoić tę sprzedaż w przyszłym roku do poziomu 1700 szt.DSC 2313Dynamiczne i drapieżne linie oraz muskularne kształty to elementy wyróżniające nowego NX-a spośród konkurentów. We wnętrzu NX znajdziemy szereg nowych rozwiązań, takich jak debiutująca w marce Lexus funkcja bezprzewodowego ładowania przenośnych urządzeń – np. telefonów komórkowych, nowy zdalny sterownik ekranu z panelem dotykowym, panoramiczny system wizyjny, rozbudowany wyświetlacz wielofunkcyjny – obejmujący m.in. akcelerometr (po raz pierwszy w samochodzie Lexus) i wskaźnik doładowania, czołowy wyświetlacz projekcyjny, funkcję monitorowania martwych pól widoczności i funkcję ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu samochodu. Opcjonalna wersja F Sport wyróżnia się bardziej agresywną i bardziej sportową linią oraz specjalnym wykonaniem takich elementów, jak wcięta osłona chłodnicy i dolna sekcja przedniego zderzaka, a także zarezerwowanymi wyłącznie dla tej wersji tarczami kół ze stopu aluminium, czarnymi oprawami zewnętrzny lusterek wstecznych, specjalną kolorystyką wnętrza, ozdobnym panelem i sportowymi fotelami.W modelu NX zastosowano hybrydowy zespół napędowy, z 2,5-litrowym spalinowym silnikiem pracującym w cyklu Atkinsona, generatorem prądu, silnikiem elektrycznym i akumulatorem trakcyjnym. Rozwija on sumaryczną moc 197 KM. Wersja z napędem hybrydowym wyposażona jest w układ aktywnej kontroli drgań nadwozia, co przyczynia się do zwiększenia komfortu i stateczności prowadzenia poprzez ograniczenie kołysania na nierównych nawierzchniach.DSC 2267Nowy 2-litrowy silnik z turbosprężarką jest pierwszą doładowaną jednostką w Lexusie. Model z tym silnikiem pojawi się w ofercie w marcu 2015 roku. Współpracuje on z 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów, specjalnie zestrojoną dla modelu NX. Rozwija maksymalną moc 238 KM w zakresie 4800-5600 obr/min oraz maksymalny moment obrotowy 350 Nm w przedziale 1650-4000 obr/min. Silnik ten współpracuje z nową 6-stopniową automatyczną skrzynią biegów.DSC 2358Podstawowy wariant Lexusa NX 300h wymaga wyłożenia 171 600 zł. Napęd na cztery koła kosztuje dodatkowo 6200 zł, co wydaje się bardzo skromną kwotą jak na segment premium i możliwości jakie on daje. Już w podstawowej wersji Elite w wyposażeniu znajdziemy m.in. 7-calowy dotykowy wyświetlacz, reflektory LED, bluetooth z USB czy 17-calowe felgi aluminiowe. W pakiecie Business (+14 tys. zł) możemy się cieszyć dodatkowo z podgrzewanych przednich foteli, kamery cofania, tempomatu czy nawigacji. Elementy te znajdziemy w standardzie wersji Elegance (od 193 600 zł), ale w niej dodatkowo zamontowano pokryte skórą fotele, czujniki parkowania czy elektrycznie otwieraną klapę tylną. Kamera 360 stopni, elektrycznie regulowana kolumna kierownicy, aktywny tempomat, monitor martwego pola czy system audio Mark Levinson to przywilej topowej wersji Prestige (od 258 900 zł).Już w tym roku importer zebrał ok. 600 zamówień na ten model. W przyszłym roku zamierza dostarczyć na polski rynek ok. 800 Lexusów NX. Więcej w październikowym numerze magazynu FLEET.

Przeczytaj również
Popularne