Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Kuga po raz drugi

kugaKuga – kompaktowy crossover Forda – po pięciu latach produkcji doczekał się zmiany warty. Druga generacja tego modelu jest nie tylko większa i przestronniejsza, ale również wyposażona w wiele nowinek technicznych i niższe w porównaniu z poprzednikiem ceny. Pierwsza generacja Kugi, produkowana od 2008 roku, choć nadal wygląda nowocześnie, to jednak coraz wyraźniej odbiegała od rywali głównie w zakresie przestronności i oferowanego komfortu. Nowa Kuga, oparta o płytę podłogową znaną z Focusa, ma ten sam rozstaw osi co poprzednik (269 cm), ale długość pojazdu wzrosła o 8 cm, na czym zyskali głównie pasażerowie drugiego rzędu oraz bagażnik. Przy komplecie pasażerów ma on pojemność 456 litrów, a po złożeniu oparć tylnej kanapy kubatura ładunkowa wzrosła do 1653 litrów. W Kudze pierwszej generacji było to odpowiednio 360 i 1405-litrów. W zależności od wersji ładowność w obecnym modelu wynosi od 595 do 720 kg. Crossover Forda może również ciągnąć przyczepę hamowaną o masie 1800-2100 kg. Co ciekawe, tylną klapę możemy opcjonalnie otworzyć nie dotykając ani jej ani pilota. Wystarczy poruszyć stopą pod tylnym zderzakiem.kuga2Pod maską nowej Kugi możemy znaleźć silnik benzynowy 1.6 Ecoboost (150 lub 180 KM) bądź wysokoprężny 2.0 TDCi (140 lub 163 KM). Słabszy motor benzynowy jest dostępny wyłącznie z napędem na przednią oś, a mocniejszy tylko z napędem na cztery koła. W dodatku jest on seryjnie wyposażony w zautomatyzowaną skrzynię Powershift, podczas gdy słabszą jednostkę sprzężono z 6-biegową przekładnią manualną. Modele z silnikami diesla możemy zamawiać zarówno z przekładnią manualną jak i zautomatyzowaną. Słabszy diesel jest dostępny z napędem na przednią lub obie osie, ale mocniejszy wariant 163-konny ma napęd wyłącznie na cztery koła.Ceny Kugi zaczynają się od 95 900 zł. za model Trend 1.6 Ecoboost/150 KM. To ok. 7 tys. zł mniej niż kosztował najtańszy wariant poprzednika. Ceny konkurencyjnej Toyoty RAV4 startują od 96 900 zł, ale tyle zapłacimy za wersję dieslowską 2.0 D-4D/124 KM. W wyposażeniu każdej Kugi znajdziemy np. klimatyzację manualną, pełną elektrykę szyb i lusterek, radio CD/mp3 czy siedem poduszek powietrznych (w tym kolanowa dla kierowcy). Felgi aluminiowe wymagają dopłaty co najmniej 3300 zł. W topowej wersji Titanium są one w standardzie, podobnie jak klimatyzacja automatyczna, radioodtwarzacz z bluetooth i USB. Niestety nawet w tym wariancie dokupienia wymagają m.in. czujniki parkowania, aktywny tempomat oraz szereg systemów poprawiających bezpieczeństwo czynne (np. układ wspomagający utrzymanie pasa ruchu lub system zapobiegający kolizjom przy małych prędkościach). Jak przewiduje polski importer największym powodzeniem nad Wisłą może cieszyć się Kuga z napędem na cztery koła (2.0 TDCi/140 KM), która kosztuje od 110 900 zł. Najdroższy kompaktowy crossover Forda (Titanium, 2.0 TDCi/163 KM z automatyczną skrzynią) został wyceniony na 131 350 zł. PD

 
 

Przeczytaj również
Popularne