Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
MAN

Fiat Ducato przechodzi zmiany

DucatoFL2014Już w połowie tego roku zadebiutuje w Polsce Fiat Ducato po faceliftingu. Ten najpopularniejszy nad Wisłą model Fiata oprócz zmian wizualnych oferuje wzbogacone wyposażenie wewnętrzne oraz, co ciekawe, kompozytowe zawieszenie tylne. Spośród nowości, na pierwszy plan wysuwają się 2 różne kolory kraty chłodnicy, dolna część zderzaka, nowe obręcze kół 16", nowe reflektory ze światłami w technologii LED oraz zderzak przedni, 3 częściowy majacy na celu obniżenie kosztów ewentualnej naprawy. Wewnątrz Nowy Ducato proponuje trzy wersje wykończenia – Classic, Techno i Lounge – których elegancja i wyrafinowanie rośnie wraz z poziomem wyposażenia. Ich cechą charakterystyczną są nowe fotele, których poziom komfortu plasuje się u szczytu gamy oraz nowy uchwyt na kubki zintegrowany z konsolą. Nowy Ducato jako pierwszy wnosi do segmentu wielofunkcyjny uchwyt urządzeń mobilnych, umieszczony na środku wszystkich desek rozdzielczych dostępnych w gamie, który może być wykorzystany jako uchwyt do urządzeń takich jak: smartfon, tablet, a także zwykłych notatników. Charakteryzujący się mocnym i wyróżniającym się wyglądem Nowy Ducato odnotowuje najniższy w swojej kategorii poziom zużycia paliwa oraz emisji spalin: od 5,8 l/100 km i 158 g/km CO2 w cyklu NEDC. To zasługa innowacyjnych silników MultiJet II Euro 5+ z gamy: 2.0 MultiJet 115 KM - o maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (pięciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 130 KM, o maksymalnym momencie obrotowym 320 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 2.3 MultiJet 150 KM - o maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów); 3.0 MultiJet 180 KM - o maksymalnym momencie obrotowym 400 Nm (sześciostopniowa skrzynia biegów). We wszystkich silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 dostępna jest skrzynia biegów Comfort Matic o udoskonalonej konfiguracji, aby dostosować się do różnych warunków jazdy i funkcji spełnianych przez samochód. Dzięki tradycji technologicznej Fiata Professional oraz doświadczeniu zdobytemu dzięki testowaniu i eksportowaniu modelu Ducato na cały świat, również poza Unię Europejską, wzrosła jeszcze bardziej niezawodność i wytrzymałość pojazdu w porównaniu z poprzednim modelem. Dzisiaj, jak nigdy dotąd, Ducato zwraca się w stronę globalnego rynku i musi być w stanie spełniać różnego rodzaju zadania coraz bardziej wymagające. Uzyskano to poprawiając wytrzymałość i niezawodność, dzięki wzmocnieniu nadwozia i zamków, komfortowi i udoskonalonym hamulcom, udoskonaleniom zawieszeń oraz sprzęgła. Na przykład, Nowy Ducato może pochwalić się dopuszczalną masą całkowitą do 4,4 ton, z obciążeniem na oś tylną do 2,5 ton oraz ładownością do 2,1 ton w wersji furgon. Nowy Ducato „robi jeszcze jeden krok na przód" pod kątem oszczędności i kosztów obsługi, koncentrując się na redukcji masy samochodu gotowego do drogi i na zwiększeniu ładowności, wszystko to dzięki pracy nad zastosowanymi materiałami i elementami. Przykładem jest specjalne zawieszenie tylne wykonane z kompozytu, co w połączeniu z coraz szerszą i wszechstronną gamą zespołów napędowych jest potwierdzeniem cenionej strategii „one-mission – one engine" modelu Fiat Professional. Nowy Ducato przoduje również pod względem oferty wyposażenia zaawansowanego technologicznie, dzięki najnowszej generacji urządzeniom bezpieczeństwa i wspomagania podczas jazdy, jak i systemom teleinformatycznym. Na przykład, we wszystkich wersjach, w standardzie oferowany jest system elektronicznej kontroli stabilności jazdy (ESC), udoskonalony dzięki systemowi przeciwdziałającemu dachowaniu, co pozwala zmaksymalizować komfort i zabezpieczyć ładunek przed nieprzewidzianymi ruchami pojazdu. Nowy Ducato wyposażony jest w elektroniczny system kontroli ładunku (LAC), asystent ruszania pod górę (Hill Holder), system kontroli trakcji (ASR) i system wspomagania nagłego hamowania (EBA). Ponadto, aby zagwarantować łatwiejsze manewrowanie pojazdem i zwiększyć komfort jazdy, w silnikach MultiJet 2.3 i 3.0 seryjnie będzie oferowany Servotronic, natomiast na żądanie będą montowane dodatkowe systemy wspomagające jazdę, takie jak: Traction+ (wraz z asystentem zjazdu ze wzniesienia), asystent pasa ruchu oraz system automatycznego rozpoznawania znaków drogowych. Nowości pojawiają się również w zakresie teleinformatycznym, gdzie nowy model oferuje w standardzie technologię Bluetooth oraz odtwarzacz MP3 we wszystkich dostępnych modelach radioodtwarzaczy, a w najwyższej wersji z gamy - kolorowy ekran dotykowy 5", kamerę cofania, wbudowaną nawigację oraz tuner radia cyfrowego DAB. Fiat Professional oferuje najszerszą na rynku gamę samochodów z napędem na przednie koła. Wystarczy pomyśleć, że łącząc różne rodzaje nadwozia, silnika i mechaniki pojazdu, można uzyskać około 10.000 wersji do transportu towarów, do transportu osób oraz podwozi do zabudowy. W obrębie gamy furgonów można wybrać spośród sześciu różnych ładowności, od 8 do 17 m³ i mogą poszczycić się najlepszą efektywnością w tej kategorii. Poza tym, Nowy Ducato w wersji furgon będzie dostępny jest w 4 wariantach długości i 3 wariantach wysokości dachu, a w wersji podwozie do zabudowy - w 6 wariantach długości. Od 1981 roku sprzedano na świecie ponad 2,6 mln dostawczych Ducato. Fiat Ducato wyszedł poza granice Europy, żeby dotrzeć do Rosji, Ameryki Łacińskiej, na Bliski Wschód i do Australii. Aktualnie jest sprzedawany w ponad 80 krajach całego świata, w tym w Ameryce Północnej, w której od tego roku sprzedawany jest pod marką RAM. Fiat / PD

Przeczytaj również
Popularne