Renault Kangoo Express przeszedł facelifting. Zmiany są widoczne na pierwszy rzut oka: pojawia się nowy przód o charakterystycznej dla marki Renault stylistyce, w tym powiększone i pionowo ustawione logo. Zmieniono również lusterka boczne, które są obecnie lepiej dopasowane do całości, oraz tylne światła. Zmiany stylistyczne są widoczne również w kabinie, w której pojawia się nowa deska rozdzielcza, posiadająca tak jak poprzednio centralnie umieszczony schowek, oraz nowa kierownica o wyraźnie wyższym poziomie jakości. Gama dostawczych Kangoo obejmowała siedem wersji o trzech długościach nadwozia (Kangoo Express, Compact i Maxi), dwóch rodzajach napędu (termicznym i elektrycznym) oraz dwie wersje: 2- lub 5-miejscowe (Kangoo Maxi). Odnowienie modelu Kangoo Express jest okazją do wprowadzenia nowej konfiguracji: to wersja z trzema miejscami z przodu. Opcja ta będzie dostępna we wszystkich długościach nadwozia (za wyjątkiem Kangoo Z.E., Kangoo Maxi Z.E. i 5-miejscowego Kangoo Maxi). Zadbano również o komfort użytkowników, wprowadzając w kabinie liczne zmiany (np. płaty drzwi) przy utrzymaniu możliwości złożenia oparcia siedzeń pasażerów w celu uzyskania maksymalnej długości załadunku. Podobnie jak faza 1, nowa gama Kangoo wyróżnia się wyjątkowo niskim zużyciem paliwa. Nowe Kangoo Express jest wyposażone w oszczędne silniki o dobrych osiągach. Trzy wśród nich są liderami pod względem niskiego zużycia paliwa w swoich segmentach: Energy dCi 75 i Energy dCi 90 KM spalają 4,3 l/100 km (zużycie w cyklu mieszanym NEDC) i emitują 112 g CO2/km, a Energy TCe 115 emituje 140 g CO2/km. Silnik Energy dCi 110 KM może się również poszczycić wyjątkowo niską emisją CO2 wynoszącą 115 g/km. W celu dalszego ograniczenia zużycia paliwa Kangoo jest w standardzie wyposażone (w wersjach z silnikami najnowszej generacji) we wskaźnik zmiany biegów oraz tryb eko pozwalający na dalsze obniżenie zużycia paliwa nawet o 10%. W tym celu system reguluje moment obrotowy silnika, wskazania wskaźnika zmiany biegów (wyświetlającego z wyprzedzeniem pożądany bieg) oraz parametry pedału gazu. Obniżenie zużycia paliwa przekłada się również na zmniejszenie kosztów eksploatacji i łącznych kosztów posiadania samochodu (TCO), które są kluczowym kryterium w przypadku klientów flotowych. Przebiegi między przeglądami w przypadku najpopularniejszych silników zostały zwiększone (co 2 lata/40 000 km zamiast co 2 lata/30 000 km), co stanowi kolejny ważny czynnik w obniżaniu kosztów. Przy opracowywaniu nowego Kangoo Express szczególny nacisk położono na poprawę widocznej jakości. Przeprowadzono szeroko zakrojoną analizę trwającą kilka miesięcy w celu dokładniejszego określenia elementów i kryteriów, które lepiej świadczą o solidności furgonetki. Oto kilka przykładów wprowadzonych ulepszeń:- wykończenie spawów- jakość osadzenia drzwi i klap (promień, precyzja)- poprawa parametrów akustycznych (wyciszenie, własności aerodynamiczne, silniki) Wraz z pojawieniem się systemu multimedialnego R-Link nowe Kangoo Express staje się multimedialnym samochodem z dostępem do internetu (w opcji, w standardzie w wersji Extra). Obejmuje on wbudowaną nawigację TomTom Live, dostępną już w Kangoo fazy 1, oraz liczne inne funkcje takie jak ostrzeganie o niebezpiecznych miejscach czy aplikacje, które można pobrać ze strony internetowej, umożliwiającej np. odczytywanie e-maili. Zmiany wprowadzono również w ofercie radioodbiorników, która obecnie oferuje trzy poziomy: wszystkie radioodbiorniki są wyposażone w gniazdo USB i technologię Bluetooth, drugi poziom obejmuje dodatkowo odtwarzacz CD, a trzeci - system Renault R-Link. Samochód może być również wyposażony w system ESC nowej generacji w połączeniu ze wspomaganiem ruszania pod górę (Hill Start Assist), zapewniającym większy komfort oraz funkcją Extended Grip poprawiającą przyczepność w trudnych warunkach. Pojawiła się również kamera cofania z ekranem w budowanym w przesłonę przeciwsłoneczną po stronie kierowcy. Samochód oferuje również innowacyjne rozwiązania Renault, które przyczyniły się do popularności tego modelu jak np. odsuwana klapa w tylnej części dachu. Renault