Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Konkurs

Clio Grandtour – miejskie kombi

Renault GrandtourBrak realnej konkurencji dla Clio Grandtour, poza starzejącą się Skodą Fabią Combi, wróży temu udanemu kombi duże sukcesy sprzedażowe. Nowe Renault nie tylko dobrze wygląda ale i jeździ. Najbardziej praktyczna odmiana Renault Clio, czyli wariant kombi Grandtour, trafia do polskiej oferty. Obecnie udział wariantu Grandtour w sprzedaży samochodów kombi w segmencie B sięga 22%. Pozostałą część rynku niemal w całości „konsumują" dealerzy Skody oferujący Fabię Combi.                                      Renault Grandtour3We Francji udział kombi w sprzedaży Clio wynosi ok. 5% a w Polsce sięga nawet 20%. Importer ma więc realne szanse dostarczyć w tym roku nawet 1000 szt. Grandtourów nad Wisłą. Nowy Grandtour jest pojazdem atrakcyjnym wizualnie, z bardzo zgrabnie zakomponowanymi dodatkowymi centymetrami nadwozia. Od hatchbacka wariant kombi jest dłuższy o 20,4 cm (zwis tylny wzrósł do 82,5 cm). Samochód osiągnął więc całkowitą długość 426,7 cm.Renault Grandtour4Mimo twardych tworzyw deski rozdzielczej i obić drzwi wnętrze Grandtoura jest przytulne, szczególnie w wariantach z czerwonymi lub niebieskimi obiciami. Błyszcząca środkowa konsola, podobnie jak w hatchbacku, szybko zbiera odciski palców i jest podatna na zarysowania. Między siedziskiem a podsufitką przybyło półtora centymetra przestrzeni w porównaniu z hatchbackiem. Bagażnik o pojemności 443 litrów można powiększyć do 1380 litrów. W tym samochodzie dysponujemy dodatkowym 85-litrowym schowkiem pod podłogą bagażnika. Nowością w tym segmencie jest możliwość składania oparcia fotela pasażera w pierwszym rzędzie. Dzięki temu możemy nowym Clio przewozić przedmioty o długości nawet 248 cm. Renault Grandtour5Polscy klienci mogą zamówić Grandtoura z jednym z dóch silników beznynowych: 1.2 16V/75 KM lub też nowym motorem trzycylindrowym 0.9 Tce/90 KM. Ofertę zamyka również silnik wysokoprężny 1.5 DCi o mocach 75 i 90 KM. W firmach szczególną estymą cieszą się wersje dieslowskie. Podczas spokojnej jazdy auto z silnikiem 1.5 Dci/90 KM spalało średnio 4,1 l/100 km. Dynamiczna jazda górskimi serpentynami podnosiła średnie zużycie o trzy litry. Stała jazda autostradą z prędkością ok. 120 km/h była okupiona spalaniem na poziomie 5,9 l/100 km.Grandtour zapewnia dobry komfort tłumienia nierówności, mimo dłuższego i cięższego niż hatchback nadwozia, i nawet w szybko pokonywanych zakrętach prowadzi się bardzo pewnie. To m.in. zasługa sztywniejszego o 10% stabilizatora poprzecznego z tyłu. Renault Grandtour6Ceny Grandtoura zaczynają się od 43 950 zł za wersję Authentique z silnikiem 1.2/75 KM. Najtańszy diesel 1.5 DCi/75 KM wymaga wyłożenia 53 450 zł. Hatchbacki w tych samych wersjach kosztują 3 tys. zł mniej. W ramach oferty promocyjnej w wersji Expression importer dorzuca gratis klimatyzację i światła przeciwmgielne kosztujące normalnie w pakiecie 2200 zł. Cennik zamyka 90-konny diesel w wariancie Dynamique – 65 050 zł. W drugim kwartale br. pojawią się w ofercie dwusprzęgłowa skrzynia w modelach 1.5 DCi/90 KM oraz benzynowym TCe 120. Renault Clio Grandtour powstaje w tureckiej fabryce koncernu w Bursie. PD

 
 

Przeczytaj również
Popularne