Zamknij Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.
Trends

Ciągnik Scania R730 8x8 dla wojska

Ciagnik_Scania_R730_8_x_8_dla_wojskaScania zapreznetowała ciągnik siodłowy R 730 8x8 do transportu ciężkiego, przeznaczony do obsługi logistycznej misji pokojowych.

Ten napędzany 730-konnym silnikiem Scania V8 pojazd zbudowano specjalnie z myślą o transporcie ciężkim, realizowanym w ramach wojskowych misji stabilizacyjnych. Jest to ciągnik siodłowy 8x8, wyposażony w wysoko zamontowaną kabinę załogową Scania CrewCab, z miejscami dla dwóch kierowców oraz fotelami lub leżankami dla dodatkowych 4–6 osób. Zapewnienie komfortu i funkcjonalności było priorytetem, ponieważ załoga przybywająca do nowego miejsca stacjonowania musi być wypoczęta. W konstrukcji pojazdu przewidziano możliwość montażu opancerzenia.

Decydując się na taką a nie inną moc silnika i ogólne osiągi, kierowano się potencjalną potrzebą szybkiej ewakuacji z niebezpiecznego rejonu, tak aby pojazdy przewożące ciężki sprzęt nie spowalniały całej kolumny.

Pojazd jest wyposażony w zautomatyzowany układ zmiany biegów Scania Opticruise z nadbiegiem, o 12 przełożeniach drogowych i dwóch biegach pełzających. Za przekazywanie momentu obrotowego do kół odpowiadają cztery osie napędowe ze zwolnicami. Maksymalna dopuszczalna masa całkowita pojazdu wynosi 32 t, zaś dopuszczalna masa całkowita zestawu drogowego – 120 t. Unifikacja podzespołów z innymi pojazdami Scania, dostępnymi w danym parku samochodowym lub na danym rynku, oznacza, że mechanicy nie muszą przechodzić dodatkowych szkoleń. Dzięki temu nowy pojazd może być serwisowany w istniejącej sieci serwisowej Scania.

Dane techniczne

Model                                                                 Scania R 730 8x8

Kabina                                                                 Załogowa Scania CrewCab, długa

Silnik                                                                    16,4-litrowy Scania V8                                                                     730 KM, 3500 Nm

Poziom emisji spalin                                      EEV lub Euro 5

Skrzynia biegów                                              Scania, 12+2-biegowa z nadbiegiem

W pełni zautomatyzowany układ zmiany biegów Scania Opticruise

Zwalniacz Scania Retarder

Osie                                                                      Cztery osie napędowe Scania ze zwolnicami w piastach kół, stały napęd na wszystkie koła

Przełożenia dostosowane do jazdy z prędkością 80 km/h z pełnym obciążeniem

Zawieszenie                                                     Wzmocnione resory piórowe na wszystkich osiach

Podwozie                                                          Najmocniejszy wariant ramy

Rozstaw osi 4700 mm

Źródło: Scania

Przeczytaj również
Popularne